PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne pytanie

  • 11. Data: 2003-03-30 22:43:27
    Temat: Re: Dziwne pytanie
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Greg napisal(a) Sat, 29 Mar 2003 23:31:11 +0100:
    >"motto" w news:b653sv$qcs$1@news.telbank.pl napisał(a):
    >>
    >Byc moze chodzilo o sprawdzenie uczciwosci pracownika.

    Niekoniecznie.

    >Gdyby pytanie bylo
    >przedstawione w formie:
    >"Załóżmy, że poprosiłbym Pana o dostarczenie mi numeru karty kredytowej
    >pewnego - obcego Panu - człowieka. Czy dostarczyłby mi Pan tę informację?"
    >W takiej formie od razu wiadomo o co sie glownie rozchodzi. W przypadku
    >pytania o sposob zdobycia informacji na co innego kladzie sie akcent.
    >Osoba uczciwa nie da sie na to zlapac.

    Ja podejrzewam dwa warianty:
    1) Firma chce wiedziec jak dobrac sie do cudzyc kart i wykorzystac
    to dla nieuczciwych celow
    2) Firma buduje system bezpiecznych transakcji i chce wiedziec
    jak uniknac wlamania do tego systemu
    Obstawiam wariant 2) jako bardziej prawdopodobny. Nie sadze
    by dzialai tak prymitywnie i zdradzali swoje niecne intenecje
    z wariantu 1).

    >Jesli ktos zacznie podawac sposoby

    Ja podaje takie sposoby. I nie po to by sie wlamywac,
    lecz po to by przestrzec osoby ktore lubia beztrosko
    podawac parametry swoich kart w Internecie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 12. Data: 2003-03-30 22:45:55
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Nina M. Miller napisal(a) 29 Mar 2003 15:32:37 -0800:
    >"motto" <m...@o...pl> writes:
    >
    >zapewne miala sprawdzic twoja uczciwosc.
    >ja bym odpowiedziala, ze dysponowanie cudza karta kredytowa bez wiedzy
    >tej osoby jest przestepstwem i nie zamierzam sie w to bawic.

    Ale pytanie nie dotyczylo tego, czy jest to przestepstwo.

    Ja bym odpowiedzial na pytanie (podalem pare sposobow
    w innym watku) po to by:
    1) Pokazac, ze na precyzyjne pytanie mozna precyzyjnie
    odpowiedziec
    2) Pokazac, ze istnieja slabe punkty w zabezpieczeniach
    transakcji kartami
    3) By moc pozniej zaproponowac sposob rozwiazania problemu
    slabosci podanych w p.2 )

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 13. Data: 2003-03-30 22:47:31
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) dromader napisal(a) Sun, 30 Mar 2003 10:26:41 +0200:
    >to proste mim zdaniem. chodzilo o sprawdzenie uczciwosci.
    >moja odpowiedz bylaby jedna - nie ma takiej mozliwosci !

    Oczywiscie ze sa takie mozliwosci.
    Jesli powiemy sobie ze kradziez jest nielegalna,
    to samym stwierdzeniem nie rozwiazemy problemu
    kradziezy.

    Osoba ktora zna slabosci zabezpieczen nie musi
    buc zlodziejem przeciez.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 14. Data: 2003-03-30 22:57:01
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > to samym stwierdzeniem nie rozwiazemy problemu
    > kradziezy.
    > Osoba ktora zna slabosci zabezpieczen nie musi

    oczywiscie ze sa. rzecz w tym ze to chyba nie byla firma zajmujaca sie
    systemami zabezpieczen a pytanie bylo z gatunku sprawdzajacych osobowosc a
    nie wiedze. wiem ze mozna na wiele sposobow UKRASC komus numer karty i wiele
    innych rzeczy ale nie ma takiej mozliwosci zebym ja to zrobil - to moja
    odpowiedz na pytanie.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 15. Data: 2003-03-30 23:03:15
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    w...@g...pl (WOJSAL) wrote in news:slrnb8epcp.d8.wojsal1
    @wojtek.sal.com:

    /ciach.../

> [...]
    > transakcji kartami
    > 3) By moc pozniej zaproponowac sposob rozwiazania problemu

    Nie pozwoliliby Ci sie tak rozgadac :-)

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 16. Data: 2003-03-30 23:25:11
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    w...@g...pl (WOJSAL) writes:

    > Ale pytanie nie dotyczylo tego, czy jest to przestepstwo.

    nie szkodzi. pytania majace sprawdzic tak drazliwe kwestie jak
    uczciwosc nigdy nie sa skierowane wprost. psychologowie doskonale
    wiedza, ze osoba zapytana wsrost, odpowie ci zawsze w superlatywach.

    to skad wlasnie takie "zawoalowane" pytania jak i testy oraz badania
    psychologiczne, gdzie ludzie podlegajacy badaniu _nie wiedza_ jaki
    jest jego cel.
    bo jesli wiedza, to odpowiedzi sa tendencyjne - i juz nawet
    niekoniecznie swiadomie, ale podswiadomie kazdy z nas to robi.

    to jest czesc metodologii badan w psychologii, zadna rewelacja, ja tu
    ameryki nie odkrywam..

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 17. Data: 2003-03-30 23:26:59
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    w...@g...pl (WOJSAL) writes:

> [...]
    > to samym stwierdzeniem nie rozwiazemy problemu
    > kradziezy.
    >
    > Osoba ktora zna slabosci zabezpieczen nie musi

    nie musi.
    ale na ogol ludzi, ktorzy zajmuja sie bezpieczenstwem sieciowym nie w
    ten sposob sie przyjmuje do pracy :)

    takze nawet jesli motywacji pytajacego takiej, jaka podales, wykluczyc
    nie mozna, to imho jest ona bardzo malo prawdopodobna.

  • 18. Data: 2003-03-31 07:00:48
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    .
    > w...@g...pl (WOJSAL) wrote in news:slrnb8epcp.d8.wojsal1
    > @wojtek.sal.com:
    >

    > Nie pozwoliliby Ci sie tak rozgadac :-)

    A to juz jego problem. :)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 19. Data: 2003-03-31 07:05:01
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > nie szkodzi. pytania majace sprawdzic tak drazliwe kwestie jak
    > uczciwosc nigdy nie sa skierowane wprost. psychologowie doskonale
    > wiedza, ze osoba zapytana wsrost, odpowie ci zawsze w superlatywach.

    Czyli np. jesli kandydata na policjanta pyta sie o sposoby
    jakimi posluguija sie przestepcy, to taki wzorowy
    kandydat ma odpowiedziec w stylu: przestepstwa
    sa zakazane przez prawo? ;)

    Przeciez istota, jakiej nie podal autor zglaszanego tu problemu,
    polega na tym kto (jaka firma? czym sie zajmujaca?) zadal
    to pytanie.

> [...]
    > bo jesli wiedza, to odpowiedzi sa tendencyjne - i juz nawet
    > niekoniecznie swiadomie, ale podswiadomie kazdy z nas to robi.

    Nie, no - tnedencyjne to sa pytania, co udowodniono juz
    dawno na "Rejsie" ;)

    > to jest czesc metodologii badan w psychologii, zadna rewelacja, ja tu
    > ameryki nie odkrywam..

    Zgadzam sie z Toba. Jednak wszystko zalezy od tego KTO
    zadal to pytanie. Czy np. firma zajmujaca sie bezpieczenstwem
    internetowym czy tez moze spolka "Włam" z Wolomina. Prawda?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 20. Data: 2003-03-31 07:06:38
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "dromader" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wiele
    > innych rzeczy ale nie ma takiej mozliwosci zebym ja to zrobil - to moja

    Tego akurat nie wiemy, kto zadal takie pytanie.
    Jesli firma, ktora faktycznie nie ma nic wspolnego z bezpieczenstwem
    transakcji - to mozna smialo nakichac na takich prymitywow
    (trudno to pytanie zaliczyc do subtelnego testu na uczciwosc).

    WOJSAL (Wojciech Sałata)