PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak szukac by znalezc?

  • 1. Data: 2003-03-29 16:57:55
    Temat: jak szukac by znalezc?
    Od: "maciej jakubowski" <m...@N...gazeta.pl>

    doradzcie jak szukac pracy, by ja znalezc: opowiadac na ogloszenia, dzwonic
    bezprosrednio do pracodawcow i pytac? ktory sposob lepszy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-03-29 21:27:37
    Temat: Re: jak szukac by znalezc?
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "maciej jakubowski" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b64jaj$fsf$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Najlepiej to samemu chodzić po firmach i pytać .Osobisty kontakt z
    pracodawcą może dać lepszą perspektywę na dostanie pracy sam wizerunek osoby
    pierwsze wrażenie jakie możesz zrobić na pracodawcy,czasami ma się
    szczęście.
    Wiadomo praca do Ciebie sama nie przyjdzie ty musisz wyjść jej na przeciw.
    Telefony ,spotkania rozmowy kwalifikacyjne i tu 100 kandydatów na 5
    miejsc,nikłe szanse.
    Dam Ci przykład .Idziesz przez miasto widzisz napis firmy X wchodzisz i
    pytasz czy nie potrzebują pracownika bo o pracę ciężko może w ten sposób
    spróbój.
    Na ogłoszenia w gazetach też reaguj -dzwoń pytaj znajomych.
    Przykro ,że ludzie chcą pracować a w naszym kraju nie ma gdzie,a jak
    znajdzie się pracę po ciężkich trudach to pracuje się po 10 godz. i za co
    niekiedy za 500zł.
    Powodzenia-GN

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2003-03-29 21:51:37
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) maciej jakubowski napisal(a) Sat, 29 Mar 2003 16:57:55 +0000 (UTC):
    >doradzcie jak szukac pracy, by ja znalezc: opowiadac na ogloszenia, dzwonic
    >bezprosrednio do pracodawcow i pytac? ktory sposob lepszy?

    Najprosciej przegladac oferty pracy. I brac taka jaka jest,
    a nie grymasic. Grymasic moga Ci, ktorzy takich
    ofert naja wiele.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2003-03-29 21:52:08
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

    > Najlepiej to samemu chodzić po firmach i pytać .Osobisty kontakt z

    Ja bym tego nie polecal, jesli juz to ostatecznie na slepo mozna rozsylac
    maile.
    Poprostu jezeli firma chce kogos zatrudnic to najpierw pyta pracownikow czy
    kogos by nie polecili (nawet w duzych firmach >2000 pracownikow - nazywa sie
    to rekrutacja wewnetrzna i jest normalna procedura) a jesli to nie przynosi
    rezultatu to daje ogloszenie (lub zleca firmie rekrutujacej - to dla
    bogatszych).
    Jezeli nie chce zatrudnic to takie wpraszanie sie nic tu nie da, nie
    wspominajac, ze w dzisiejszej sytuacji to wszyscy pracuja na pelnych
    obrotach, zeby nie wypasc z obiegu, klienci naciskaja a tu bedzie jeszcze
    jakis koles czas marnowal.

    Moje rady:

    Przelgadanie ogloszen (prasa, internet), wysylanie CV do firm rekrutujacych
    (zaowocuje za jakis czas).
    Odpowiadanie na ogloszenia w jak najwiekszej ilosci - tzn slac gdzie sie da
    ale trzeba sobie przy tym ustalic pewna poprzeczke, tzn wysylam jezeli
    spelniam minum X % wymagan.

    Inna sprawa, ze dzisiaj to juz prawie nie ma ofert pracy i na to nie mamy
    wplywu, trzeba czekac lub wyjezdzac z kraju.

    --
    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2003-03-29 23:22:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "maciej jakubowski" <m...@N...gazeta.pl> writes:

    > doradzcie jak szukac pracy, by ja znalezc: opowiadac na ogloszenia, dzwonic
    > bezprosrednio do pracodawcow i pytac? ktory sposob lepszy?

    po pierwsze: popracuj nad swoim CV, BARDZO. dobre CV to podstawa i
    minumum.

    po drugie: uzywaj wszystkich metod ci dostepnych, ale z
    glowa. najlepsze skutki daje oczywiscie szukanie poprzez
    znajomych. zapytaj sie wszystkich, daj znac, ze szukasz pracy, zostaw
    znajomym swoje wizytowki i CV. powiedz, ze nawet jesli oni teraz nie
    wiedza nic, to moze gdzies kogos spotkaja, nasunie im sie na oczy
    oferta, etc. - niech wtedy kontaktuja sie z toba albo przekaza twoje
    CV.

    po trzecie - zeby zaoszczedzic czas, staraj sie dokonywac wstepnej
    selekcji ofert i wysylac tylko tam, gdzie ma to sens. w gazetach jest
    cala masa ogloszen- krzakow, pod ktorymi kryje sie albo oszukane
    chalupnictwo, albo akwizycja etc. takie ogloszenia wbrew pozorom latwo
    odroznic, a odpowiadac na nie nie warto bo to strata czasu.

    po czwarte - jak juz wybierzesz firmy, do ktorych sie chcesz starac,
    i od ktorych dostales zaproszenie na rozmowe - przygotuj sie starannie
    do tej rozmowy! sciagnij z sajtow o pracy wszystkie mozliwe pytania,
    jakie ci moga zadac - i na kazde opracuj sobie optymalna odpowiedz.
    dbaj tez o odpowiedzi na pytania scisle merytoryczne dotyczace twoich
    kwalifikacji - zeby nie bylo tak,ze cos zapomniales raptm na rozmowie.

    po piate - nie zniechecaj sie. sredni cza szukania pracy w polsce
    teraz to co najmniej kilka miesiecy, jak nie wiecej. nie powinny miec
    miejsca sytuacje, ze ze zloscia odpowiadasz jakiemus pracodawcy, bo
    cie nie przyjal czy ze spedzasz czas na tym, czemu tu tak
    beznadziejnie i jaki ja biedny.

    no, to by bylo na krotko tyle.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2003-03-29 23:25:20
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Gotex" <N...@n...com> writes:

    > pracodawcą może dać lepszą perspektywę na dostanie pracy sam wizerunek osoby
    > pierwsze wrażenie jakie możesz zrobić na pracodawcy,czasami ma się
    > szczęście.

    niekoniecznie, a jesli tak, to tylko chyba w malych, paroosobowych
    firmach, gdzie masz szanse od razu stanac twarza w twarz z
    wlascicielem.

    w duzych firmach, zwlaszcza zagranicznych majacych swoje
    przedstawicielstwo w polsce, nie zatrudnia sie nikogo z ulicy. nawet
    jesli szukaja kogos, a wejdziesz z ulicy, to utkniesz na recepcji a
    panienka tam siedzaca nie bedzie nawet wiedziala, komu wreczyc twoje
    CV i w efekcie wyladuje ono w koszu.

  • 7. Data: 2003-03-29 23:50:05
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    maciej jakubowski <m...@n...gazeta.pl> wrote:
    > doradzcie jak szukac pracy, by ja znalezc: opowiadac na ogloszenia, dzwonic
    > bezprosrednio do pracodawcow i pytac? ktory sposob lepszy?

    sluchac co mowia Ci co polecaja firme,
    czytac uwaznie co pisza w ogloszeniach,
    i sie do tego _bezwzglednie_ stosowac.
    Jesli pisza przyjsc, to isc, a nie dzwonic czy mailowac,
    jesli pisza mailowac, to mailowac,
    jak Ci daja czyjas wizytowka z adresem, telefonem, mailem i mowia
    _dzwonic na komorke kolo 10 jutro_ to dokladnie to zrobic.

    Bardzo czesto dokumenty/kontakty otrzymane w niewlasciwym momencie czy
    w niewlasciwy sposob po prostu sa olewane...

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2003-03-30 19:48:32
    Od: Traper <t...@W...pl>

    Pewnego pięknego dnia: Sat, 29 Mar 2003 16:57:55 +0000 (UTC),
    osoba :"maciej jakubowski" <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >doradzcie jak szukac pracy, by ja znalezc: opowiadac na ogloszenia, dzwonic
    >bezprosrednio do pracodawcow i pytac? ktory sposob lepszy?
    >
    >pozdrawiam

    Ja proponowałbym poza radami przedmówców, również wytypowanie sobie
    kilu-dziesięciu firm w których chciałbyś pracować, wyszukać telefony
    i zadzwonić do tych firm i popytać.

    Dwóch moich znajomych tak zrobiło i już pracują, jeden jako grafik,
    drugi programista oboje z woj. Śląskiego. Jeden z nich obdzwonił 60
    firm, z czego w 10 umożliwili mu złożenie podania, z 1 dostał
    zaproszenie na rozmowę i teraz pracuje. Ważne to uzbroić się w
    cierpliwość i się nie zniechęcać.

    Pozdrawiam również

    Traper.