PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne pytanie

  • 31. Data: 2003-03-31 13:56:47
    Temat: Re: Dziwne pytanie
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b69eqj$7vd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Prawidłowa: numer NIP poproszę i pozostałe dane do wystawienia faktury ;-)

    Ale pytanie nie zawieralo NIP. Poza tym NIP w platnosciach niewiele
    znaczy.
    :)

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 32. Data: 2003-03-31 15:07:13
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Moglo i tak byc, ale mnie to jakos nie przekonuje.
    > Zbyt prymitywny test. W koncu kazdy oszust, klamca potrafi
    > pieknie zdeklarowac wszystko co sobie zyczy druga strona.
    > (patrz obietnice politykow chociazby).
    >
    > Poza tym mysle, ze szefowie i tak wola "slabych, miernych ale
    > wiernych" niz orlow o nieposkromionych duszach. I zreszta
    > trudno im sie dziwic - w koncu placa za wykonywanie polecen
    > a nie za przestrzeganie prawa.

    Oj, chyba niekoniecznie. W firmach (zwlaszcza takich lepiej zarzadzanych)
    zostawia sie czesto pracownikow duza samodzielnosc w dzialaniach, rozlicza z
    efektow. Szef przeciez musi wiedziec, czy facet nie jest sliski - trudno
    przeciez chodzic za takim caly dzien i patrzec na rece.

    Zalozmy, ze taki gosc zacznie nagle zbierac takie numery kart - na przyklad
    otrzymal samodzielne zadanie do wykonania i wykoncypowal sobie, ze beda mu
    potrzbne numery kart kredytowych klientow. Sprawa wychodzi na jaw i co -
    szef moze pracownika najwyzej wywalic, a potem sam zostaje z prokuratorem na
    karku.

    Zeby juz nie ciagnac tej dyskusji, to uwazame, ze pytanie jest calkiem
    nieglupie, ale poprawna odpowiedz to powinna byc jednak odmowa lub
    przynajmniej wyrazenie watpliwosci.

    Najlepiej chyba wyraznie powiedziec - "wiem, ze jest to nielegalne, ale
    gdyby bylo legalne, to robilbym tak i tak " - wilk syty i owca cala.

    Pozdrawiam.

  • 33. Data: 2003-04-01 07:32:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Ale pytanie nie zawieralo NIP. Poza tym NIP w platnosciach niewiele
    > znaczy.

    No, to taki skrót myslowy był. Chodzio mi o to, że jeżeli pracodawca
    pyta o poradę (próbuje ją wyłudzić w trakcie rozmowy o zatrudnieniu) to
    należy go obciążyć fakturą za jej udzielenie. ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 34. Data: 2003-04-02 17:44:58
    Od: "Greg" <U...@o...pl>

    "WOJSAL" w news:slrnb8ep85.d8.wojsal1@wojtek.sal.com napisał(a):

    > Niekoniecznie.

    No i zapewne dlatego napisalo mi sie "byc moze" ;-)

    > Ja podejrzewam dwa warianty:
    > 1) Firma chce wiedziec jak dobrac sie do cudzyc
    > kart i wykorzystac to dla nieuczciwych celow

    Bywa i tak.

    > 2) Firma buduje system bezpiecznych transakcji
    > i chce wiedziec jak uniknac wlamania do tego systemu

    Znaczy chca podniesc poziom bezpieczenstwa po jak najnizszych kosztach i
    dlatego pytaja na rozmowie kwalifikacyjnej. W sumie racja. Po co
    zatrudniac kogos jak moga miec te informacje za friko?

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl