PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza a różni zleceniodawcy/pracodawcy

  • 1. Data: 2007-07-09 11:53:09
    Temat: Działalność gospodarcza a różni zleceniodawcy/pracodawcy
    Od: "uC" <u...@b...bla>

    Temat pewnie stary, przewertowalem troche archiwum i poniewaz znalazlem tam
    troche niejasnosci chcialbym zapytac:

    1) Pracuje dla swojego pracodawcy na umowe o prace.
    2) Zakladam dzialalnosc gospodarcza w podobnym zakresie tematycznym (branza
    ta sama ale konsulting - nie nalezy on do moich obowiazkow u pracodawcy).
    3) Swiadcze uslugi podmiotom trzecim (po to zakladam firme).
    4) Czasami zdarzy sie ze wykonuje umowe o dzielo dla swojego pracodawcy
    (dodatkowe projekty nie bedace w zakresie moich obowiazkow).

    PYTANIE:
    1) Czy bede mogl wykonywac umowy o dzielo z moim pracodawcom jezeli zakres
    tematyczny w tych umowach jest podobny do profilu mojej dzialalnosci
    gospodarczej?
    2) Czy tym bardziej bede mogl wykonywac powyzsze jezeli zdarzy sie tak
    bedzie to dokladnie to co w REGONIE? Czy wtedy nie bede musial zrobic tego
    przez firme (niewykonalne)?

    BTW, ptyanie2:
    Jakie bede musial odprowadzac ZUSy, NFZty i inne haracze co miesiac z okazji
    mojej dzialalnosci gospodarczej jezeli mam umowe o prace? Na grupie nie
    znalazlem a gine w gaszczu informacji...

    Z gory serdecznie dziekuje!
    uC

  • 2. Data: 2007-07-09 15:31:03
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Mon, 9 Jul 2007 13:53:09 +0200, uC wrote:
    > Jakie bede musial odprowadzac ZUSy, NFZty i inne haracze co miesiac z okazji
    > mojej dzialalnosci gospodarczej jezeli mam umowe o prace?
    słowo kluczowe to "zbieg tytułu ubezpieczeń". Jeżeli podstawa opłacania
    składek z umowy o pracę nie jest niższa od pewnej kwoty (nie jestem na
    bieżąco aby pisać od jakiej) to wtedy z DG płacisz tylko zdrowotne.

    Pzdr

    --
    http://www.pajacyk.pl - czy już dzisiaj kliknąłeś dla dzieciaków?
    ( przypominacz: http://ds5.agh.edu.pl/~cysiek10/pajacyk/ )

  • 3. Data: 2007-07-09 15:41:32
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-09 13:53 [uC] napisał(a):

> [...]
    > 2) Czy tym bardziej bede mogl wykonywac powyzsze jezeli zdarzy sie tak
    > bedzie to dokladnie to co w REGONIE? Czy wtedy nie bede musial zrobic tego

    Imho nie. Nie możesz świadczyć usług pokrywających się z Twoją
    działalnością w inny sposób jak na fakturę/rachunek z DG.

> [...]
    > mojej dzialalnosci gospodarczej jezeli mam umowe o prace? Na grupie nie
    > znalazlem a gine w gaszczu informacji...

    Jeżeli w miesiącu podstawa składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu
    umowy o pracę przekracza najniższą płacę krajową to z tytułu DG składek
    społecznych nie płacisz. Pozostałe tak (chorobowe oczywiście
    dobrowolnie). Trzeba pamiętać przy tym, że jeżeli w pracy etatowej
    podstawa składek będzie mniejsza (np. w przypadku choroby) to
    automatycznie powstaje obowiązek odprowadzenia składek z tytułu DG.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 4. Data: 2007-07-09 15:54:16
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Imho nie. Nie możesz świadczyć usług pokrywających się z Twoją
    > działalnością w inny sposób jak na fakturę/rachunek z DG.

    W takim razie co to znaczy "pokrywajace sie z moja dzialalnoscia"? Do moich
    obowiazkow w pracy nalezy nuczanie i badania (uczelnia), a w firmie
    konsulting. Obie dzialalnosci w tej samej branzy...

> [...]
    > będzie mniejsza (np. w przypadku choroby) to automatycznie powstaje
    > obowiązek odprowadzenia składek z tytułu DG.

    Ok. Gdzie moglbym o tym poczytac w przejrzysty sposob? W sieci znalazlem
    opisy bardzo szczegolowe albo bardzo uproszczone.

    Dzieki za odpowiedzi!
    uC

  • 5. Data: 2007-07-09 16:31:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-09 17:54 [uC] napisał(a):

    > W takim razie co to znaczy "pokrywajace sie z moja dzialalnoscia"? Do

    Rejestrując DG podałeś zakres działalności. No i od tej pory tego co tam
    podałeś nie możesz robić inaczej niż na DG lub umowę o pracę. Żadne
    zlecenia, dzieło czy inne zamówienia.

    > Ok. Gdzie moglbym o tym poczytac w przejrzysty sposob? W sieci znalazlem
    > opisy bardzo szczegolowe albo bardzo uproszczone.

    Art. 9 Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z 13 października
    1998r. z późniejszymi zmianami. (Dz.U.1998/137/887)

  • 6. Data: 2007-07-09 16:59:03
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message

    > Rejestrując DG podałeś zakres działalności. No i od tej pory tego co tam
    > podałeś nie możesz robić inaczej niż na DG lub umowę o pracę. Żadne
    > zlecenia, dzieło czy inne zamówienia.

    Ok, rozumiem. Czy tez to dotyczy umowy o prace? BTW, jeszcze nie
    zarejestrowalem DG wiec dlatego pytam zeby wpisac odpowiednie rzeczy.

    Dzieki!

    uC

  • 7. Data: 2007-07-09 21:04:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 09 Jul 2007 18:31:02 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    >Rejestrując DG podałeś zakres działalności. No i od tej pory tego co tam
    >podałeś nie możesz robić inaczej niż na DG lub umowę o pracę. Żadne
    >zlecenia, dzieło czy inne zamówienia.
    Krecisz :)
    Wlasnie na DG robi sie zlecenia, dziela czy inne zamowienia :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2007-07-09 22:37:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-09 23:04 [WAM] napisał(a):

    > Wlasnie na DG robi sie zlecenia, dziela czy inne zamowienia :)

    Robić robisz ale fakturujesz sprzedaż a nie jak zwykły ludek wystawiasz
    rachunki do umowy zlecenia, z których zleceniodawca płaci ZUS i pdof.

  • 9. Data: 2007-07-10 12:59:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 10 Jul 2007 00:37:00 +0200, "Pe.Ka" <c...@t...cy>
    wrote:

    >Robić robisz ale fakturujesz sprzedaż a nie jak zwykły ludek wystawiasz
    >rachunki do umowy zlecenia, z których zleceniodawca płaci ZUS i pdof.
    Teraz zgoda.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl