PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziałalność gospodarcza a różni zleceniodawcy/pracodawcy › Re: Działalność gospodarcza a różni zleceniodawcy/pracodawcy
    From: "uC" <b...@u...uc>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Działalność gospodarcza a różni zleceniodawcy/pracodawcy
    Date: Mon, 9 Jul 2007 17:54:16 +0200

    "Pe.Ka" <c...@t...cy> wrote in message
    news:f6tkvf$8hj$1@news.lublin.pl...

    > Imho nie. Nie możesz świadczyć usług pokrywających się z Twoją
    > działalnością w inny sposób jak na fakturę/rachunek z DG.

    W takim razie co to znaczy "pokrywajace sie z moja dzialalnoscia"? Do moich
    obowiazkow w pracy nalezy nuczanie i badania (uczelnia), a w firmie
    konsulting. Obie dzialalnosci w tej samej branzy...

    > Jeżeli w miesiącu podstawa składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu
    > umowy o pracę przekracza najniższą płacę krajową to z tytułu DG składek
    > społecznych nie płacisz. Pozostałe tak (chorobowe oczywiście dobrowolnie).
    > Trzeba pamiętać przy tym, że jeżeli w pracy etatowej podstawa składek
    > będzie mniejsza (np. w przypadku choroby) to automatycznie powstaje
    > obowiązek odprowadzenia składek z tytułu DG.

    Ok. Gdzie moglbym o tym poczytac w przejrzysty sposob? W sieci znalazlem
    opisy bardzo szczegolowe albo bardzo uproszczone.

    Dzieki za odpowiedzi!
    uC