PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)

  • 11. Data: 2003-04-14 18:47:22
    Temat: Re: Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)
    Od: "LadyRoot" <L...@p...onet.pl>

    : Dla odmiany: dzisiaj w GW jest ogłoszenie jakich wiele "zatrudnimy główną
    : księgową PANIĄ" Wytłuszczenie ich, nie moje, ale ja też mam takie
    : nastawienie poparte wieloletnimi obserwacjami i życiorysem, że
    : admin/programista/techniczny to facet a np. osoba od kontaktu z
    : użytkownikami, wdrożeń, analiz w księgowości to kobieta, ale już przy
    : kosztorysach to raczej facet. Więc może zamiast narzekać na porządki
    lepiej
    : się do nich dostosować?
    :
    szowinista. mam się całkiem przekwalifikować?? moje studia (półtoraroczne
    tylko co prawda, ale chcę to jeszcze raz pociągnąć) z dziedziny informy i
    fakt, że jestem lepsza od wszystkich znajomych z uczelni informatycznej mam
    porzucić i zająć się byciem np. księgową uważasz za coś właściwego??
    księdzem jesteś czy co??

    --
    Anka
    vel LadyRoot

  • 12. Data: 2003-04-14 21:22:13
    Od: "enter" <m...@N...gazeta.pl>

    W PEŁNI POPIERAM I DZIĘKUJĘ ZA TAKĄ WYPOWIEDŹ

  • 13. Data: 2003-04-14 21:24:41
    Od: "enter" <m...@N...gazeta.pl>

    MNIE TEŻ MOŻESZ WCALE SIE NIE POGNIEWAM

  • 14. Data: 2003-04-14 22:07:25
    Od: "boniedydy" <b...@z...pl>

    Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr-wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Znaleźć dobrze zarabiającego męża? ;-)

    ...zatrudnionego na stanowisku, na które z góry nie chcieli kobiet??

    boniedydy

  • 15. Data: 2003-04-14 22:14:13
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "LadyRoot" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mam
    > porzucić i zająć się byciem np. księgową uważasz za coś właściwego??

    Księgową wspomniałem dla ilustracji, że są zawody gdzie preferowane są
    kobiety, ale nie uważam też żeby bycie księgową przynosiło jakąś ujmę.
    A poprzez przekwalifikowanie rozumiem np. zmianę specjalności jeżeli nie
    chcesz walczyc z przyzwyczajeniami. Informatyka niejedno ma oblicze. Jeżeli
    jesteś super zostań na uczelni (chociaż nie wiem co to uczelnia
    informatyczna), tam chyba nie ma stereotypów. A z firm moje obserwacje są
    takie jak pisałem wyżej i zgodne z Twoimi dosw. Przytocze jeszcze jeden
    przykład. Żalił sie tu kiedyś młody ambitny że nie przedłuzono mu okresu
    próbnego w banku mimo iz on zna sie na routerach Cisco a w dziale IT dalej
    zostały panie które nawet nie wiedza jakie sa rodzaje kart sieciowych. Nie
    zdążył biedny zauważyc, że jeśli nawala router to panie dzwonia po serwis a
    ich rola to zamykanie dnia/analiza/stawianie wymagań co do funkcjonalności
    itp. posrednictwo pomiędzy informatykami "technicznymi" a bankowcami. I tu
    kobiety spisuja sie lepiej niz faceci.
    Na grupie novellowej np. wypowiada sie jako jedyna kobieta administratorka
    sporej sieci, sadzac z odpowiedzi zdobyla sobie autorytet. Wiec mozna.

    Zgadzam się natomiast że z tymi poglądami daleko mi do feminizmu.

  • 16. Data: 2003-04-15 06:00:56
    Od: "jury" <x...@g...pl>

> [...]
    > wynika z niego że jestem kobietą. Odzew był i owszem, ale po pierwszym e-
    > mailowym kontakcie z mojej strony gdzie podpisałam się imieniem u
    nazwiskiem,
    > wszelkie maile ucichły.I może mi powiecie że nie ma dyskryminacji, nawet
    nie
    > ma okazji udowodnić co się umie, należałoby zrobić tak jak w filmie
    zmiennicy
    > i człowiek od razu by miał pracę.Bo tak nie można robić to co się
    lubi.Może
    > ktoś zna inne wyjście, jakby skutecznie znaleźć dobrą pracę( pomijając

    witam

    to i ja dorzuce swoje 3 grosze, co prawda jestem facetem :) informatykiem,
    ale moja narzeczona jest po informatyce na polibudzie i w tej chwili pracuje
    juz w swoje drugiej pracy ( oczywiscie związanej z komputerami :). Lecz nie
    było to tak pięknie, w jej pierwszej pracy wchodzila na moje miejsce,
    oczywiscie podczas rozmowy z kadrami uslyszala od pani dyrektor ze nie
    dostanie tyle co ja ( chodzi o kase ), bo no, no, zgadnijcie... bo jest
    kobieta ( slabo?), oczywiscie wziela tamta robote bo w polsce pracy sie nie
    wybiera. Potem przeprowadzilismy sie do wawki i myslelismy ze tu nie ma
    takiej dyskryminacji kobiet informatyczek, a tu przez ponad 6 miesiecy we
    dwujke szkukalismy pracy, skladalismy oferty, itd, tyle ze ja przynajmniej
    raz na jakis czas bylem zapraszany na rozmowy, a ona WOGULE, dopiero po 6
    miesiacach zostala zaproszona na rozmowe na ktorej jej powiedzieli ze
    szukaja 2 kobiet do dzialu informatykow, okazalo sie ze nadaje sie wiec do
    dzisiaj tam, pracuje, podobno sa z niej bardzo zadowoleni, ona tez jest
    zadowolona z pracy, nawet przez chwile zarabiala troszeczke wiecej niz ja
    ona 2.5 lat stazu, ja ponad 6, tak dla porownania :). Pomyslu jak
    skutecznie znaleźć dobrą pracę kobiecie informatyczce to nie mam, ale z
    przypadku moje narzeczonej widze ze nie warto sie poddawac, ona juz chciala
    pujsc na handlowca, czy cokolwiek wrecz innego, ale jednak udalo jej sie
    znalezc prace w dziale informatyki, wiec badz wytrwala i powodzenia.

    jury

    "how far can they control my mind"

  • 17. Data: 2003-04-15 14:53:08
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    ? enter <m...@n...gazeta.pl> wrote:
    ? LadyRoot <L...@p...onet.pl> napisał(a):

    a co umiecie / chcialybyscie robic?
    jak szybko sie nauczycie dla mnie programowac?
    Po co mam sobie szukac w Indiach kogos, kto za mnie bedzie pracowal...?

    Pytam moze i serio...
    Moze zaryzykowalbym jakies male i niezbyt drogie (na poczatek) zlecenie.

    pozdrawiam

    romekk

  • 18. Data: 2003-04-15 16:53:30
    Od: "enter" <m...@N...gazeta.pl>

    Prawdę mówiąc to szukam pracy stałej, na etat
    jeśli chodzi o branżę informatyczną to byłam administratorem sieci TCP/IP,
    administratorem programu finansowo- ksiegowego i pracownikiem Help-Desk,
    konsultantem wdrożeniowcem programu dla aptek.
    Obecnie "powiedzmy że pracuję" ako wdrożeniowiec programu do zarządzania
    firmą,
    umiem SQL
    HTML
    znam podstawy np. Pascala, C++, Flash itd. tu mogę jeszcze troszkę
    powymieniać
    jestem w stanie nauczyć się dość szybko każdego języka programowania, tylko
    żeby pracować zdalnie trzeba mieć w domciu licencjonowane oprogramowanie :)
    Mam 6 lat stażu jako informatyk, niewiele mniej jako elektronik, rodzinę na
    utrzymaniu i puste kieszenie. Oczekuję tylko poważnych propozycji.
    Bożena <enter>

  • 19. Data: 2003-04-15 16:56:26
    Od: "enter" <m...@g...pl>

  • 20. Data: 2003-04-15 17:54:02
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Prawdę mówiąc to szukam pracy stałej, na etat
    Tego niestety nie oferuje - nie jestem ,,powaznym'' pracodawca,
    a tylko ,,niepowaznym'' ;-) pracownikiem/zleceniobiorca, ktory podzieli sie
    swoja pensja w zamian za pare chwil wolnego czasu.
    Nie daje referencji (tzn. moge dac, czemu nie? tylko po co?), ale place.
    Pracy nie ma duzo, ale na jakis rachunek za prad czy telefon starczy.
    Na poczatek, bo to bedzie experyment. Jesli naprawde znacznie ubyloby mi pracy
    i nie mialbym za duzo roboty z adaptacja kodu na swoje kopyto, to bede musial
    to wszystko jeszcze przemyslec...

    Co jest niezbedne? Linux (dowolny) z gcc, znajomosc ANSI C.
    znajomosc bibliotek linuxowych nie - chodzi o programowanie w ANSI C
    przy pomocy zestawu moich funkcji.
    Na dobra sprawe moze wystarczyloby windows i bcc55 (darmowy kompilator
    Borlanda), ale to znowu ja musialbym zrobic *juz* cos, co chcialbym robic
    dopiero za tydzien...
    Zaluje, ale nie mam czasu uczyc nikogo poslugiwania sie linuxem,
    ani pisania ,,make'', poslugiwania sie gdb, czy innych sposobow debugowania
    kodu.
    Na czym mogloby polegac zlecenie?
    - wyedytowaniu pliku zrodlowego byle czym
    - skompilowaniu go przy pomocy gotowego Makefile
    - poprawianiu bledow az do czystej kompilacji (ansi, pedantic, no warnings)
    - uruchomieniu programu w celu ustalenia, czy dziala
    - poprawianiu funkcjonalnosci az do osiagniecia nieosiagalnego idealu ;-)
    nie bedzie konieczne zapoznawanie sie z cudzymi zrodlami.

    pozdrawiam

    romekk