PracaGrupypl.praca.dyskusjeDyskryminacja-informaty(cz)k(a) › Re: Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)
    From: "jury" <x...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dyskryminacja-informaty(cz)k(a)
    Date: Tue, 15 Apr 2003 08:00:56 +0200

    > Ciekawe dlaczego tak jest: Jestem kobietą- z zawodu : informatyk ,
    elektronik
    > Szukam pracy w zawodzie, ale gdy piszę kolejne ogłoszenie- nie ma
    > odzewu,któregoś dnia napisałam ogłosznie Informatyk/elektronik poszukuję
    > pracy z opisem umiejętności. Zupełnie nie zwróciłam uwagi na fakt, że nie
    > wynika z niego że jestem kobietą. Odzew był i owszem, ale po pierwszym e-
    > mailowym kontakcie z mojej strony gdzie podpisałam się imieniem u
    nazwiskiem,
    > wszelkie maile ucichły.I może mi powiecie że nie ma dyskryminacji, nawet
> [...]

    witam

    to i ja dorzuce swoje 3 grosze, co prawda jestem facetem :) informatykiem,
    ale moja narzeczona jest po informatyce na polibudzie i w tej chwili pracuje
    juz w swoje drugiej pracy ( oczywiscie związanej z komputerami :). Lecz nie
    było to tak pięknie, w jej pierwszej pracy wchodzila na moje miejsce,
    oczywiscie podczas rozmowy z kadrami uslyszala od pani dyrektor ze nie
    dostanie tyle co ja ( chodzi o kase ), bo no, no, zgadnijcie... bo jest
    kobieta ( slabo?), oczywiscie wziela tamta robote bo w polsce pracy sie nie
    wybiera. Potem przeprowadzilismy sie do wawki i myslelismy ze tu nie ma
    takiej dyskryminacji kobiet informatyczek, a tu przez ponad 6 miesiecy we
    dwujke szkukalismy pracy, skladalismy oferty, itd, tyle ze ja przynajmniej
    raz na jakis czas bylem zapraszany na rozmowy, a ona WOGULE, dopiero po 6
    miesiacach zostala zaproszona na rozmowe na ktorej jej powiedzieli ze
    szukaja 2 kobiet do dzialu informatykow, okazalo sie ze nadaje sie wiec do
    dzisiaj tam, pracuje, podobno sa z niej bardzo zadowoleni, ona tez jest
    zadowolona z pracy, nawet przez chwile zarabiala troszeczke wiecej niz ja
    ona 2.5 lat stazu, ja ponad 6, tak dla porownania :). Pomyslu jak
    skutecznie znaleźć dobrą pracę kobiecie informatyczce to nie mam, ale z
    przypadku moje narzeczonej widze ze nie warto sie poddawac, ona juz chciala
    pujsc na handlowca, czy cokolwiek wrecz innego, ale jednak udalo jej sie
    znalezc prace w dziale informatyki, wiec badz wytrwala i powodzenia.

    jury

    "how far can they control my mind"