PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki???

  • 1. Data: 2002-10-07 12:42:41
    Temat: Dylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki???
    Od: "BakuDaMan" <a...@w...pl>

    Czesc.
    Mam wielki problem zwiazany z tym, iz nie wiem na czym sie skupic. Chodzi mi
    o nauke. Mam do wyboru dwie rzeczy, albo Java, albo akademia Cisco.
    Aktualnie jestem na studiach podyplomowych na informatyce, gdzie jest takze
    Akademia Cisco, mozna tam potem zrobic certyfikat Cisco. Jesli zas chodzi o
    Jave to zaczalem sie uczyc tego jezyka okolo miesiac temu sam w domu
    korzystajac a ksiazek i tutoriali, na studiach nie mam tego jezyka.
    Moje pytanie, troche zlozone, jest nastepujace: ktora z tych dwoch rzeczy
    warto wybrac? Jave czy Akademie Cisco. Wiem, ze sa to zupelnie dwie rozne
    rzeczy. Java- to wiadomo jezyk programowania: applety, programy, jsp, itp.
    Natomiast Cisco to: huby, routery, sieci, kable, itp.
    Moje pytanie wiaze sie z tym, iz nie potrafilbym robic i jednego i drugiego.
    Chcialbym sie skupic maxymalnie na jednej z tych rzeczy, aby ja najlepiej
    opanowac. Czy w niedalekiej przyszlosci, tak za okolo rok lub dwa, bedzie
    popyt na ludzi znajacych sie na Javie czy sieciach i majacych
    CiscoCertificate?
    Jak ksztaltuja sie zarobki JavaProgramistow oraz posiadaczy
    CiscoCertificate?
    Czy jest wogole sens zaczynac nauki jednej z tych rzeczy, pytam bo jestem po
    studiach: marketing i zarzadzanie, jak je zaczynalem to bylo
    przeswiadczenie, ze ludzie po tych studiach beda zarabiac kokosy i
    wogole:wywiady, kamery, itp. Teraz jak juz te studia skonczylem to widze, ze
    krajobraz zmienil sie dosc szybko i jest dosyc ciezko z praca za jakas
    sensowna place. Czy nie bedzie tak samo jak zrobie Cisco, albo bede juz na
    jakims lepszym poziomie zaawansowania z Java, gdy bede szukac pracy?
    Mnostwo pytan, ale to dlatego, ze chcialbym sie kogos poradzic, kto moze mi
    rzeczywiscie doradzic. Z gory dziekuje i czekam na wszelkie wskazowki i
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Rafal M.

  • 2. Data: 2002-10-07 14:25:45
    Temat: Re: Dylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki???
    Od: "Realista" <r...@o...pl>

    Użytkownik "BakuDaMan" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mi
    > rzeczywiscie doradzic. Z gory dziekuje i czekam na wszelkie wskazowki i

    Ucz się w domu Javy i idź na akademie Cisco. Ważne żebyś miał papier.
    Potem jeszcze tylko praca w firmie z LAN/WAN na cisco i znalezienie
    następnej
    dobrze płatnej pracy nie powinno być problemem.

    PS: W cisco wszystko szybko się zmienia i musisz być na bieżąco cały czas.

  • 3. Data: 2002-10-07 15:00:06
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    popieram w 100% realiste.
    certyfikuj sie Ciscowo, a Javy ucz sie sam.
    Nie slyszlaem zeby kogos kto twierdzi ze zna jakis jezyk programowania
    wypytywano o certyfikaty - raczej tescik, szybkie zleconko w ramach testowania
    czlowieka.
    A certyfikaty Ciscowe maja swoja wymierna wartosc na rynku pracy.

    pozdrawiam

    romekk

  • 4. Data: 2002-10-07 16:17:04
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

> [...]
    >następnej
    >dobrze płatnej pracy nie powinno być problemem.

    Ale czy rodzaj studiow ("podbudowa") nie ma przypadkiem znaczenia
    dla pracodawcy gdy ma sie CiscoCert. tzn. czy np. lekarz ktory zdobedzie CC
    moze jako "inzynier Cisco" spokojnie konkurowac - jest rowny - w tej
    dziedzinie
    z informatykiem posiadajacym CC?

  • 5. Data: 2002-10-07 19:40:02
    Od: a...@p...onet.pl

    Czesc
> [...]
    > czlowieka.
    > A certyfikaty Ciscowe maja swoja wymierna wartosc na rynku pracy.

    Trollujacy moderator... i znowu swiat przewrocil mi sie dogory nogami...
    :)

    Romku a po jakiego grzyba firmy kalibru: IBM, SUN, HP robia organizacje non-
    profit pt. JCert?
    Podejrzewam ze maja jakis cel w tym by egzamin SCJP (ktory zdalem we wrzesniu
    :)))) ) stanowil o jakims zunifikowanym poziomie posiadaczy.
    Taki posiadacz raczej nie myli pojecia klasy anonimowej z klasa wewnetrzna, a z
    wami amatorami (nie posiadaczami SCJP) to roznie bywa...
    :))))))))))))
    Mozna powiedziec ze ten certyfikat jest przepustka do pracy jako programista w
    normalnych (zachodnich) realiach.
    U nas to raczej przepustka jest bycie rodzina prezesa, wiec jesli kolega mysli
    by tu pozostac, to rzeczywiscie szkoda czasu i pieniedzy...

  • 6. Data: 2002-10-07 22:39:28
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    a...@p...onet.pl writes:

    > Mozna powiedziec ze ten certyfikat jest przepustka do pracy jako programista w
    > normalnych (zachodnich) realiach.

    przepustka?
    nawet zeby sie w sunie zatrudnic w dziale java nie trzeba miec tego
    certyfikatu.
    starczy, ze sie wykarzesz wiedza, jakims projektem napisanym w tym
    jezyku.

    a certyfikat to se mozesz zrobic jak juz tam pracujesz :)
    wtedy ci to sama firma finansuje :)

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2002-10-08 04:22:56
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    Jak bedziesz dobry to prace zawsze bedziesz mial. Ale zebys byl dobry musisz
    sie wyspecjalizowac. Jak robisz Cisco to poznaj Novel i NT. Jak robisz Java
    to poznaj J2EE, WebLogic/WebSphere, Oracle/DB2. Mieszania Java z Cisco nie ma
    sensu. Musisz wypracowac sobie "Skill Set". Java i Cisco nie naleza do tego
    samego "Skill Set".

    Jesli chcesz caly dzien gapic sie w monitor to Java. Jesli wolisz chodzic na
    czworaka i wtykac kabelki to Cisco. Wybierz co wolisz.

  • 9. Data: 2002-10-08 08:00:48
    Od: "Realista" <r...@o...pl>

    > Romku a po jakiego grzyba firmy kalibru: IBM, SUN, HP robia organizacje
    non-
    > profit pt. JCert?

    Po takiego grzyba, żeby było głośno medialnie o firmie, żeby ludzie poznali
    i nauczyli się ich produktów.
    Jeśli (czego ci życzę) w przyszłości zostaniesz IT Directorem w bogatej
    firmie to jaki sprzęt wybierzesz:
    firma krzaczor, 3com, compaq czy firmę której produkty znasz i masz
    certyfikat?

  • 10. Data: 2002-10-08 08:43:51
    Od: "Jazon Nozaj" <j...@p...prv.argonauci>

    Użytkownik "Mike G." <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    CC
    | moze jako "inzynier Cisco" spokojnie konkurowac - jest rowny - w tej

    czemu nie ?