PracaGrupypl.praca.dyskusjeDylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki??? › Dylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki???
    From: "BakuDaMan" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Dylemat: Java czy Cisco. Czy jest sens nauki???
    Date: Mon, 7 Oct 2002 14:42:41 +0200

    Czesc.
    Mam wielki problem zwiazany z tym, iz nie wiem na czym sie skupic. Chodzi mi
    o nauke. Mam do wyboru dwie rzeczy, albo Java, albo akademia Cisco.
    Aktualnie jestem na studiach podyplomowych na informatyce, gdzie jest takze
    Akademia Cisco, mozna tam potem zrobic certyfikat Cisco. Jesli zas chodzi o
    Jave to zaczalem sie uczyc tego jezyka okolo miesiac temu sam w domu
    korzystajac a ksiazek i tutoriali, na studiach nie mam tego jezyka.
    Moje pytanie, troche zlozone, jest nastepujace: ktora z tych dwoch rzeczy
    warto wybrac? Jave czy Akademie Cisco. Wiem, ze sa to zupelnie dwie rozne
    rzeczy. Java- to wiadomo jezyk programowania: applety, programy, jsp, itp.
    Natomiast Cisco to: huby, routery, sieci, kable, itp.
    Moje pytanie wiaze sie z tym, iz nie potrafilbym robic i jednego i drugiego.
    Chcialbym sie skupic maxymalnie na jednej z tych rzeczy, aby ja najlepiej
    opanowac. Czy w niedalekiej przyszlosci, tak za okolo rok lub dwa, bedzie
    popyt na ludzi znajacych sie na Javie czy sieciach i majacych
    CiscoCertificate?
    Jak ksztaltuja sie zarobki JavaProgramistow oraz posiadaczy
    CiscoCertificate?
    Czy jest wogole sens zaczynac nauki jednej z tych rzeczy, pytam bo jestem po
    studiach: marketing i zarzadzanie, jak je zaczynalem to bylo
    przeswiadczenie, ze ludzie po tych studiach beda zarabiac kokosy i
    wogole:wywiady, kamery, itp. Teraz jak juz te studia skonczylem to widze, ze
    krajobraz zmienil sie dosc szybko i jest dosyc ciezko z praca za jakas
    sensowna place. Czy nie bedzie tak samo jak zrobie Cisco, albo bede juz na
    jakims lepszym poziomie zaawansowania z Java, gdy bede szukac pracy?
    Mnostwo pytan, ale to dlatego, ze chcialbym sie kogos poradzic, kto moze mi
    rzeczywiscie doradzic. Z gory dziekuje i czekam na wszelkie wskazowki i
    odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Rafal M.