PracaGrupypl.praca.dyskusje › zmiany w kodeksie pracy a umowa zlecenie

  • 1. Data: 2002-10-22 17:01:24
    Temat: zmiany w kodeksie pracy a umowa zlecenie
    Od: "aga" <a...@i...pl>

    Czy w zwiazku z nowelizacja kodeksu pracy w zakresie umow zlecenia jest
    gdzies jakas wzmianka o dlugosci tej umowy zlecenie?
    W moim zakladzie pracy stwierdzono ze owszem nie mozna wystawiac juz umowy
    zlecenia ale jezeli ktos jest zatrudniony dluzej niz 18 miesiecy na
    um.zlecenie. Slyszeliscie moze o czyms takim??
    Aga

  • 2. Data: 2002-10-22 17:52:59
    Temat: Re: zmiany w kodeksie pracy a umowa zlecenie
    Od: "Agnieszka" <a...@N...pl>

> [...]
    > zlecenia ale jezeli ktos jest zatrudniony dluzej niz 18 miesiecy na
    > um.zlecenie. Slyszeliscie moze o czyms takim??

    o ile mnie wiadomo, to umowa zlecenie nie ma powiazania z kodeksem pracy
    lecz z kodekcem cywilnym, jest umowa cywilno-prawna i ma sie nijak do
    kodeksu pracy....

  • 3. Data: 2002-10-22 20:20:36
    Od: "Ewa" <o...@o...pl>

    zlecenie jest umową cywilnoprawną (uregulowaną w KC) i nie jest ograniczona
    żadnymi terminami, można ją zawierać bez ograniczeń,
    musi to być jednak naprawdę umowa zlecenie, a nie umowa która "zastępuje"
    umowę o pracę
    zastępowanie umów o pracę było i jest nadal niedozwolone

  • 4. Data: 2002-10-23 19:17:07
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > zastępowanie umów o pracę było i jest nadal niedozwolone

    ale nadal praktykowane ;-(

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 5. Data: 2002-10-24 07:55:04
    Od: "muniek" <w...@p...onet.pl>

    > ale nadal praktykowane ;-(

    No właśnie, ja pracuje na umowę zlecenie od 13 miesięcy i moja praca ma
    charakter pracy stałej (spędzam w biurze 8 godzin dziennie przez 5 dni w
    tygodniu). W dodatku umowy-zlecenia podpisuję w biurze pośrednictwa pracy( i
    oni mi płacą wystawiając fakturę firmie w której pracuję) a faktycznie
    pracuję w innej firmie. Jak ma się do tego prawo, i czy mam jakiegoś "haka"
    na firmę w której pracuję przy ewentualnych staraniach o normalna umowę o
    pracę?
    Wojtek.

  • 6. Data: 2002-10-29 11:14:46
    Od: jerzu <j...@i...pl>