PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezenie pracy ?

  • 1. Data: 2004-02-03 16:40:31
    Temat: Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezenie pracy ?
    Od: "Walter Schellenberg" <k...@p...onet.pl>

    Pytanie moze lamerskie ale interesuja mnie sugestie
    grupowiczow .
    Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezieniu pracy nawet
    w mniejszym miescie ?
    Jakich jezykow byscie sie uczyli ? niemiecki angielski ?
    Czy zawsze wymagany jest dyplom szkoly jezykowej czy wystarcza znajomosc
    praktyczna ?

  • 2. Data: 2004-02-03 18:26:06
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    "Walter Schellenberg" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Pytanie moze lamerskie ale interesuja mnie sugestie
    > grupowiczow .
    > Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezieniu pracy nawet
    > w mniejszym miescie ?

    szczerze mowiac nie, wszedzie "niby" wymagany ale jak przyjdzie co do czego,
    to sie okazuje ze znasz go lepiej niz Ci co go wymagaja.

    co nie znaczy ze masz sie nie uczyc :-)

    pozdr.
    mikl

  • 3. Data: 2004-02-03 18:56:43
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Czy zawsze wymagany jest dyplom szkoly jezykowej czy wystarcza znajomosc
    > praktyczna ?

    Jak startujesz na jakies urzędowe stanowisko to musisz miec papier a jak do
    firmy, gdzie obcy jezyk jest jezykiem urzedowym to zazwyczaj poziom twojej
    znajomosci wychodzi juz w czasie pierszej rozmowy i zaden mocny papier tego
    nie poprawi.

    andrzej

  • 4. Data: 2004-02-03 20:35:46
    Od: Jerzy Dusk <v...@U...pl>

    Walter Schellenberg pisze:

> [...]
    > Jakich jezykow byscie sie uczyli ? niemiecki angielski ?
    > Czy zawsze wymagany jest dyplom szkoly jezykowej czy wystarcza znajomosc

    dyplom nie zawsze jest wymagany, a raczej rzadko, chyba, że na
    stanowisku związanym ściśle z językiem, czy dość ważną dokumentacją;
    ale i tak dobrze znać język, co do tego nie ma wątpliwości - dzięki
    temu np. wyjechałem na pół roku służbowo do Kanady (zaś niektórzy
    koledzy na wyższych stanowiskach - nie, bo nie znali języka), potem do
    Włoch, w ostatniej robocie też parę ciekawych podróży służbowych
    odbyłem, no i liczą się też kontakty półoficjalne z różnymi ludźmi z
    zagranicy, choćby dla własnej przyjemności pogadania

    --

    Jerzy, dnia 3.02.04 21:28:21

  • 5. Data: 2004-02-03 22:25:00
    Od: "bm" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Walter Schellenberg" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bvoj2h$jnu$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Jakich jezykow byscie sie uczyli ? niemiecki angielski ?
    > Czy zawsze wymagany jest dyplom szkoly jezykowej czy wystarcza znajomosc

    z mojego doświadczenia wynika, że bardzo się przydaje znajomośc
    angielskiego,
    osobiście straciłam kilka szans na atrakcyjne zatrudnienie,
    właśnie przez brak znajomości angielskiego,

    dlatego mówię - warto uczyć się i znać angielski

    pozdrawiam
    Basia

  • 6. Data: 2004-02-04 15:31:13
    Od: "Danka" <s...@b...pl>

    Pewnie że pomaga. Najważniejszy jest angielski bo to teraz język globalny,
    ale nawet z jego znajomością nie można liczyć na zbyt wiele bo to ponoć
    standard. Obecnie coraz częściej wymagana jest znajomość 2 a nawet większej
    ilości języków.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-02-04 16:28:18
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Walter Schellenberg wrote:

    > Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezieniu pracy nawet
    > w mniejszym miescie ?

    Pewnie, ze pomaga ;) teraz nawet od sprzataczki wymaga sie min. sredniego
    wyksztalcenia i bieglego angielskiego ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 8. Data: 2004-02-04 18:08:08
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-02-04 17:28, osoba przedstawiająca się jako "misman" napisała:

    > Pewnie, ze pomaga ;) teraz nawet od sprzataczki wymaga sie min. sredniego
    > wyksztalcenia i bieglego angielskiego ;)

    Pewnie dlatego że płyn do toalet zawiera Aqua albo Water ;-)

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 9. Data: 2004-02-05 14:52:34
    Od: "Belenus" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Walter Schellenberg" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bvoj2h$jnu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy znajomosc jezykow rzeczywiscie pomaga w znalezieniu pracy nawet
    > w mniejszym miescie ?

    IMO zadanie znajomosci jezyka, tylko po to zeby odsiac kandydatow jest
    pomylka i nie marze o pracy w firmie, ktora tak robi. Realnie patrzac
    znajomosc jezyka staje sie waznym argumentem osobistego rozwoju, poniewaz
    swiat staje sie coraz bardziej otwarty i informacyjnie coraz mniejszy, tak
    wiec warto inwestowac w to kase. Nawet czasem mysle sobie, ze znajomosc
    jezyka (niekoniecznie na poziomie expert ale dobrze komunikatywnym) jest
    wazniejsza niz dyplom uczelni, do rezygnowania z ktorego oczywiscie nie
    zachecam :-).
    Pozdrawiam,
    Adam.

  • 10. Data: 2004-02-05 22:03:16
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 04 Feb 2004 19:08:08 +0100, gdy "Pe.Ka"
    <c...@t...cy> napisał:

    >Pewnie dlatego że płyn do toalet zawiera Aqua albo Water ;-)

    Więc któryś z języków klasycznych też nie będzie nie na miejscu :)

    r.