PracaGrupypl.praca.dyskusje › H-Ameryka kocha Polski

  • 1. Data: 2004-02-03 14:31:47
    Temat: H-Ameryka kocha Polski
    Od: "fen" <f...@...pl>

    Jak nas widzą tak nas piszą,
    a jak wygląda Polska wg Amerykanów - na to pytanie odpowiada s łynna
    Encyklopedia Encarta (Microsoft).
    No to już wiemy, dlaczego Amerykanie traktują nas, jak ludzi drugiej
    kategorii.
    A ciekawe jak jest Europie - czy większy jest mit o naszej gościnności czy o
    tym , że żyjemy jeszcze na drzewach i w jaskiniach.

    Polecam link gdzie W Encyklopedii Encarta można znaleźć następujące
    informacje o Polsce:

    http://www.joemonster.org/article.php?sid=2905&mode=
    thread&order=0&thold=0

  • 2. Data: 2004-02-03 15:33:29
    Temat: Re: H-Ameryka kocha Polski
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Moze ty zyjesz w innej Polsce ale ja jestem w malej miejscowosci na Mazurach
    i wyglada tutaj tak jak na zdjeciach.
    Niektore popeegerowskie wioski wygladaja jeszcze gorzej.

    Polska to nie tylko Warszawa.

    PZDR

  • 3. Data: 2004-02-03 15:37:57
    Od: "F.M.T" <f...@b...ble>

    NTG

  • 4. Data: 2004-02-03 16:50:56
    Od: "F.M.T" <f...@b...ble>

    > bardzo na temat grupy bo od tego wiele zalezy

    Tak, np co? Bo nie powiesz mi chyba ze w ten sposob sie kreuje wizerunek
    Polakow za granica, co wplywa na nasze sukcesy i porazki w pracy. W ten
    sposob powstaja mity o tym jak nas widza na swiecie. Mity ktore tylko my
    znamy.

    F.M.T

  • 5. Data: 2004-02-03 16:56:19
    Od: "fen" <U...@...pl>

    Uzytkownik "F.M.T" <f...@b...ble> napisal w wiadomosci
    afeed.com...

  • 6. Data: 2004-02-03 17:03:29
    Od: "F.M.T" <f...@b...ble>

    Przepraszam za te kodowanie. Wynika z nieużywania polskich liter w KNode.
    Dziwny błąd, teraz powinno być już dobrze.

    F.M.T

  • 7. Data: 2004-02-03 20:09:18
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    "fen" <f...@...pl> wrote in message news:bvobtc$2v6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jak nas widzą tak nas piszą,

    jedyne co wywnioskowalem po tym co zobaczylem i przeczytalem, to nie jak nas
    oceniaja za granica, tylko w jakiej NIEWIEDZY oni zyja.

    pozdr.
    mikl

  • 8. Data: 2004-02-03 22:28:35
    Od: "patek777" <p...@p...onet.pl>

    A w jakiej WIEDZY ty zyjesz.

    Przyjedz do mnie na pólnoc Polski i obejrzyj jak zyja ludzie na bylych
    peegerach.

    To jeszcze dobrze nas opisuja .

    Jest znacznie gorzej MEGALOMANIE.

    Wysle ci pare zdjec z mojej wioski to zobaczysz jak Polska wyglada.

    patek

  • 9. Data: 2004-02-03 22:55:13
    Od: "mikl" <i...@w...to.poczta.onet.pl>

    "patek777" <p...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > To jeszcze dobrze nas opisuja .
    >
    > Jest znacznie gorzej MEGALOMANIE.
    >
    > Wysle ci pare zdjec z mojej wioski to zobaczysz jak Polska wyglada.

    dobrze juz dobrze ale za duzo enterow wcisnales :-)

    ja zyje w swojej wiedzy - czyli wiem to co mysle, widze i slysze.

    > Przyjedz do mnie na pólnoc Polski i obejrzyj jak zyja ludzie na bylych
    > peegerach.
    nie sadze zeby bylo to konieczne. mowisz tak jak bym nie byl na polnocy ;-)
    heh

    > To jeszcze dobrze nas opisuja .

    aha, no widzisz i tu jest taki maly istotny element bo... jesli encarta
    ukazuje Polske nazwijmy to tylko "po polnocy" - a nie pokazuje wchodu,
    zachodu i poludnia, to jak myslisz - ludzie, ktorzy to czytaja, widza i
    mysla na ten temat (czyli Polski) - maja wiecej wiedzy czy niewiedzy ?

    > Wysle ci pare zdjec z mojej wioski to zobaczysz jak Polska wyglada.

    spoko adres znasz ;-)

    pozdr.
    mikl

  • 10. Data: 2004-02-04 06:30:59
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 3 Feb 2004 21:09:18 +0100, gdy "mikl"
    <i...@w...to.poczta.onet.pl> napisał:

    >jedyne co wywnioskowalem po tym co zobaczylem i przeczytalem, to nie jak nas
    >oceniaja za granica, tylko w jakiej NIEWIEDZY oni zyja.

    I dlatego płakać i rozdzierać szaty?
    Mnie osobiście ten link nie zaszokował. Polska z pozycji mieszkańca
    Stanów jest małym krajem, który nie liczy się na świecie. A stereotypy
    (zreszta bazujące na masie emigrantów z polskich wsi, którzy zdominowali
    Polonię) pomagają coś skojarzyć.

    A jakie są w Polsce stereotypy na temat Białorusi, Ukrainy czy Rumunii?
    Mieszkańcom tych krajów też nie jest przyjemnie. A co przeciętny Polak
    wie o Węgrzech, Portugalii czy Irlandii?

    Robert