PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS RP-7

  • 1. Data: 2004-02-03 14:18:33
    Temat: ZUS RP-7
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

    Czy po rozwiazaniu stosunku pracy firma powinna dac zestawienie wszystkich
    wplaconych skladek (jesli dobrze pamietam jest to druk RP-7) czy dotyczy to
    tylko pracownikow, ktorzy pracowali w czasach jeszcze przed reforma (co
    miesiac dostawalem druk ZUS RMUA raport miesieczny dla osoby ubezpieczonej
    za kazdy miesiac od momentu rozpoczecia pracy, czy w takiej sytuacji na
    koniec powinienem dostac RP-7?)

  • 2. Data: 2004-02-03 14:20:30
    Temat: 13-nastka ?
    Od: "xrosta" <x...@i...pl>

    Pracowałam w "budżetówce" od 1 sierpnia, umowę miałam na 6 miesięcy, na czas
    określony.
    Czy należy mi się trzynastka? Oczywiście proporcjonalnie do
    przeprowacowanego czasu,
    nie mogę się doczytać, bo w ustawie jest że po 6 miesiącach, ale czy liczą
    się tylko miesiące w roku kalendarzowym, czy "w ogóle" ???
    polcia

  • 3. Data: 2004-02-03 22:17:54
    Temat: Re: ZUS RP-7
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

> [...]
    > za kazdy miesiac od momentu rozpoczecia pracy, czy w takiej sytuacji na

    nikt nie ma doswiadczen z tymi drukami?

  • 4. Data: 2004-02-04 00:40:43
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    W związku ze zmianą od 01.01.1999 r. ustawy o ubezpieczeniach społecznych,
    ustawy emerytalno-rentowej oraz innych przepisów prawnych zadane pytanie
    jest mało precyzyjne, ale postaram się na nie odpowiedzieć.

    Zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (na druku ZUS Rp-7) wystawiają
    pracodawcy zatrudniający 20 i więcej pracowników (ubezpieczonych).
    Dla osób zatrudnionych w firmach do 19 pracowników dokumentacja o podstawie
    wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne znajduje się w ZUS, który
    wystawia zaświadczenia.

    Z okresu zatrudnienia do 31.12.1998 r. zaświadczenia ZUS Rp-7 są niezbędne
    do ustalenia kapitału początkowego dla osób urodzonych po 31.12.1948 r., dla
    wcześniej urodzonych są konieczne do ustalenia renty lub emerytury.

    Z okresu zatrudnienia począwszy od 01.01.1999 r. pełna dokumentacja o
    podstawie wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe i wysokości
    odprowadzonych składek dla każdego ubezpieczonego znajduje się w ZUS.
    Dlatego też wystawianie przez pracodawców zaświadczeń ZUS Rp-7 z tego okresu
    wydaje się niecelowe, ale podobno ZUS nie korzysta z informacji
    nagromadzonych w swoim systemie komputerowym, tylko w dalszym ciągu wymaga
    zaświadczeń wystawianych przez pracodawców.

    W razie niejasności uzupełnię wypowiedź.

    Pozdrowienia

    wa

  • 5. Data: 2004-02-04 13:20:07
    Od: "pasjonat" <p...@w...pl>

> [...]
    > nagromadzonych w swoim systemie komputerowym, tylko w dalszym ciągu wymaga
    > zaświadczeń wystawianych przez pracodawców.

    przede wszystkim dzieki za odpowiedz :)

    poniewaz w tej firmie zarowno zatrudnialem sie i zwalnialem juz po 1999
    roku, tak wiec z tego co piszesz pracodawca nie powinien wystawic ZUSP RP-7

    czy jednak na wszelki wypadek nie byloby lepiej wziasc takiego druku? (inna
    sprawa, ze dziewczyny w kadrach powiedzialy mi, ze nie wystawiaja i ze
    dostaje co miesiac ten miesieczny raport, wiec po co mi ;)) chodz z drugiej
    strony jak wowczas z nimi rozmawiac by daly? ;) czy jest jakas podstawa
    prawna, mowiaca, ze rp-7 powinien byc wystawiony (zakladajac ze caly
    stosunek pracy jest po 1999 roku), a moze po prostu nie utrudniac sobie i
    innym zycia? ;)

  • 6. Data: 2004-02-04 16:59:56
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > prawna, mowiaca, ze rp-7 powinien byc wystawiony (zakladajac ze caly
    > stosunek pracy jest po 1999 roku), a moze po prostu nie utrudniac sobie i

    Podstawa prawna jest ale do obliczania kapitału poczatkowego, w pozostałych
    przypadkach dobra wola pracodawcy.Pozdrawiam.