PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?

  • 1. Data: 2004-03-07 11:45:11
    Temat: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    No właśnie - niedługo UE, otworzą się nowe rynki. 80% absolwentów chce wyjechać,
    ci co pracują w kraju też chcą wyjechać - i jeśli wyjedzie może 20%
    deklarujących to osób, to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?

    Zastanawia mnie to - bo już nawet w IT nie ma pracy :(

  • 2. Data: 2004-03-07 12:00:42
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    Użytkownik:

    > No właśnie - niedługo UE, otworzą się nowe rynki. 80% absolwentów chce
    > wyjechać, ci co pracują w kraju też chcą wyjechać - i jeśli wyjedzie może
    > 20% deklarujących to osób, to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?

    beda wyjezdzac Ci co pracy nie maja a nie Ci co maja/moga miec

    --
    sjopa

  • 3. Data: 2004-03-07 12:21:16
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ci co pracują w kraju też chcą wyjechać - i jeśli wyjedzie może 20%
    > deklarujących to osób, to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?

    Generalnie pewnie wyjada najbardziej przebojowi, bez kompleksow, z dobra
    znajomoscia jezykow, umiejacy sobie radzic w zyciu w nowych nietypowych
    sytuacjach, nie narzekajacy na swoj los.
    Czyli zaplacilismy w podatkach za ich edukacje,
    a zyski z tego beda czerpac gdzie indziej.

    > Zastanawia mnie to - bo już nawet w IT nie ma pracy :(

    Moze nie jest tak rozowo jak bylo, ale jak ktos jest dobry
    to mozna znalesc. Pewnie, ze nie wymazone stanowisko i pensja,
    ale zawsze cos...

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2004-03-07 12:34:19
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - bedzie wiecej pracy ?
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    t...@o...pl pisze:
    ____________________________________

    > Zastanawia mnie to - bo już nawet w IT nie ma pracy :(

    W USA, Nowej Zelandii, Australii potrzebują specjalistów IT. Stosunkowo nie
    jest trudno dostać tam pracę.

    --

    Jerzy
    7.03.04 13:33:24

  • 5. Data: 2004-03-07 15:30:55
    Od: "Wacław" <...@...com>

    Użytkownik "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał w wiadomości
    > t...@o...pl pisze:
    > ____________________________________

    > W USA, Nowej Zelandii, Australii potrzebują specjalistów IT. Stosunkowo
    nie
    > jest trudno dostać tam pracę.

    taa... Te dane pochodza z czasow tzw. prosperity, czyli z przed 4-5 lat.
    Teraz USA zastanawiaja sie nad zniesieniem wiz dla specjalistow, poniewaz
    coraz wiecej rodzimych inzynierow nie moze znalezc pracy. Niedawno czytalem
    , ze w Wielkiej Brytani absolwenci informatyki maja ogromne problemy ze
    znalezieniem pracy. Z informatyka bedzie jak kiedys z robotnikami z duzych
    fabryk. Najpierw byli potrzebni, potem zastapily ich maszyny. Dzisiejsze
    systemy komputerowe robia sie coraz bardziej inteligentne i
    samowystarczalne. Wezmy prosty przyklad - prosty edytor tekstu (typu
    WordPad). 15 lat temu tworzylo go tygodniami kilku programistow. 5 lat temu
    jeden programista w kilka dni, dzisiaj jeden programista w builderze robi w
    godzine. Reasumujac rynek pracy bedzie sie kurczyl.

  • 6. Data: 2004-03-07 16:03:11
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > deklarujących to osób, to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?
    >
    > Zastanawia mnie to - bo już nawet w IT nie ma pracy :(

    Czytałem, że wejście do UE zaowocuje powstaniem stanowisk pracy
    między innymi w zawodach, których jeszcze w Polsce nie ma.
    Czy ktoś wie jakie to maja być zawody i czy możliwe będzie szybkie
    przekwalifikowanie się? Czy to będzie praca również dla większości,
    czy może znowu praca tylko po min. dwóch fakultetach + min. dwa języki
    obce + wygłodzenie brakiem sukcesu + dyspozycyjność 48 na 24 + mobilność +
    kreatywność + praca wyłącznie w młodym dynamicznym zespole ekspandujacej
    firmy + orientacja wyłącznie na klienta i sukces + nie pytaj co firma może
    dać tobie (pensja), ale co ty możesz dać firmie (praca 12-16h 7 dni w
    tygodniu 365(366) dni w roku ) + załatwianie klientów w czasie lunchu + brak
    urlopu = brak rodziny, przyjaciół i zdrowia?

    Marek

  • 7. Data: 2004-03-07 16:16:02
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wacław <...@...com> napisał(a):

    > Reasumujac rynek pracy bedzie sie kurczyl.

    Już parę lat temu słyszałem o bliskim modelu rynku pracy 20/80 czyli
    20% pracuje a 80% jest na zasiłku. Ma to być spowodowane przeciągnięciem
    robotyzacji i informatyzacji poza próg bólu. Obawiam się jednak, że polski
    model tego samego zjawiska będzie wyglądał inaczej: 20% pracuje a 80% jest
    bez środków do życia.

    Marek

  • 8. Data: 2004-03-07 16:20:16
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał(a):

    > t...@o...pl pisze:
    > ____________________________________

    > W USA, Nowej Zelandii, Australii potrzebują specjalistów IT. Stosunkowo nie
    > jest trudno dostać tam pracę.

    Trochę smutny ten dowcip. Polaków nie bardzo obchodzą problemy rynku
    pracy USA, Nowej Zelandii czy Australii.

    Marek

  • 9. Data: 2004-03-07 16:58:08
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > wyjechać

    > Czytałem, że wejście do UE zaowocuje powstaniem stanowisk pracy
    > między innymi w zawodach, których jeszcze w Polsce nie ma.

    A ja juz nawet w informacjach ze zrodel eurolubnych zaczynam dostrzegac
    wypowiedzi, ze "poczatkowo" wejscie do unii zaowocuje zwiekszeniem
    bezrobocia w Polsce.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 10. Data: 2004-03-07 17:17:12
    Od: "Gerard" <g...@w...pl>

    Troche przesadzasz. Branża IT jest na tyle obszerna że przy podnoszeniu
    kwalifikacji zawsze bedzie można znaleśc prace. I tu porównanie do
    robotników z fabryk jest nieuzasadnione. W brańży IT nie bedzie robotów, ani
    żadnego oprogramowania które zrobi sie samo. Każdy produkt ma inne wymagania
    itp. Także nie sądze że dla nas zabraknie pracy - można pewne rzeczy
    zautomatyzować ale nie można usunąć człowiekia z tego procesu.
    Apo prostu Ci którzyu nie mają pracy, to albo nie mają doświadczenia i
    umieją dużo- w tych przypadkach współczuję bowiem jak trudno początkującym
    zdobyć doświadczenie, albo Ci którzy myślą że umieją a nie mają o niczym
    pojęcia.
    Ze swojego doświadczenia wiem jacy są ludzie(oczywiście jakaś tam część):
    ile to ja nie umiem, czego nie zrobilem, a co do czego nie potrafi prostego
    algorytmu napisać bo mówi ze nie programował w tym języku. I co tu dalej
    pisać szkoda słów.....

    Pozdrawiam
    Gerard Gawek