PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Norwegii -czy warto jechac juz teraz??

  • 1. Data: 2004-03-07 10:00:17
    Temat: praca w Norwegii -czy warto jechac juz teraz??
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Hej, dzieki wszystkim za informacje, jeszcze jestesmy w Polsce, chcemy
    jechac kolo 12-13 (14 sa skoki w Oslo) :), moze ktos jeszcze ma jakies
    doswiadczenia w sprawie pracy??
    Ostatnio dowiedzielismy sie ze w Norwegii sa jakies nie do konca
    zrozumiale progi podatkowe (czasem podobno sie zdarza ze im wiecej
    masz godzin przepracowanych tym mniej zarabiasz bo placisz wiekszy
    podatek) - czy ktos wie cos na ten temat?? czekamy na wszystkie
    informacje, szukamy tez jakichs tanich noclegow w okolicy Oslo,
    Drammen - no i oczywiscie wszystkie sugestie na temat pracy...
    czekamy, z gory dzieki
    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-03-07 19:35:31
    Temat: Re: praca w Norwegii -czy warto jechac juz teraz??
    Od: "Wojtek" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4dfd.00000027.404af2b0@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > masz godzin przepracowanych tym mniej zarabiasz bo placisz wiekszy
    > podatek) - czy ktos wie cos na ten temat??

    Witam. Z tymi podatkami to jest tak, że są wysokie :). A progi i stawki
    zmieniają się prawie co roku. Ostatnio trzeba było zarobić 10000 NOK, żeby
    płacić jakikolwiek podatek. Na ten system podatkowy Norwedzy psioczą jak
    cholera. A tak w ogóle jadąc tam bez pozwolenia na pracę nie ma szans na
    zatrudnienie się legalnie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 3. Data: 2004-03-07 21:29:34
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > płacić jakikolwiek podatek. Na ten system podatkowy Norwedzy psioczą jak
    > cholera. A tak w ogóle jadąc tam bez pozwolenia na pracę nie ma szans na

    Czesc,
    a jak wyglada tam sytuacja ze stacjami benzynowymi?? Wyczytalem gdzies na necie
    ze nia ma ich zbyt wiele, jakie sa odleglosci miedzy wioskami??
    Wedlug Ciebie od czego najlepiej zaczac poszukiwania??
    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 4. Data: 2004-03-07 21:53:48
    Od: "Wojtek" <v...@g...pl>

    > Czesc,
    > a jak wyglada tam sytuacja ze stacjami benzynowymi?? Wyczytalem gdzies na
    necie
    > ze nia ma ich zbyt wiele, jakie sa odleglosci miedzy wioskami??
    W środkowej części Norwegii (kręciłem się od Oslo do Hamar) jest tak, że
    cały czas widzisz jakieś domy. Są to farmy samotne, odległe od siebie nieraz
    nawet i o 1km. Co jakiś czas są miasteczka, trudno mi powiedzieć co ile km,
    sprawdź na mapie. W takim miasteczku jest wszystko co trzeba, sklepy
    spożywcze, stacje benzynowe itp. Jak masz samochód na gaz, to stacji z LPG
    nie ma za wiele. Info o nich jest na stronie: http://www.lpg.mtl.pl/ .
    Większe miasteczka to te w których siedziby mają gminy, czyli komuny, też na
    mapie powinno być zaznaczone. Takie większe w tej okolicy to Kongsvinger,
    Hamar, Lilehamar, Arnes no i Oslo. W tej części Norwegii nie zauważyłem
    braku stacji benzynowych. Może gdzieś tam na północy jest inaczej - tam nie
    byłem.
    > Wedlug Ciebie od czego najlepiej zaczac poszukiwania??
    Nie mam pojęcia. Teraz bym się tam nie wybierał. Jak już to tylko praca pod
    dachem. Może jakieś prace w oborach, kurnikach? Tak strzelam, bo ciężko tam
    teraz będzie z robotą.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2004-03-07 22:53:41
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dachem. Może jakieś prace w oborach, kurnikach? Tak strzelam, bo ciężko tam

    Wielkie dzieki za te wszystkie informacje, chcemy jechac teraz bo od maja moze
    byc ciezej z robota wszedziea, moze to i zly pomysl ale mam nadzieje ze
    znajdziemy cokolwiek, pozdrawiam
    Krzysiek