PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?

  • 11. Data: 2004-03-07 17:31:41
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - bedzie wiecej pracy ?
    Od: "Gerard" <g...@w...pl>

    hehe a to dobre 50 zl
    to przecierz jak za darmo.
    Może jak ktoś chce to sprzedam książke do pascala za 70zl-kosztowała 74zl 5
    lat temu ale mam do niej sentyment ;D

    pozdrawiam
    Gerard Gawek

  • 12. Data: 2004-03-07 17:41:53
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Wacław pisze:
    ____________________________________

> [...]
    > Teraz USA zastanawiaja sie nad zniesieniem wiz dla specjalistow, poniewaz
    > coraz wiecej rodzimych inzynierow nie moze znalezc pracy.

    Bazuję na informacjach, których dostarczył mi w zeszłym roku kolega
    szukający pracy w USA i NZ - nie miał problemów, odezwało się kilka firm.
    Chyba nie jest to jednostkowy przypadek, a to pozwalało mi sądzić, że praca
    w IT jeszcze się znajdzie.

    Jerzy

  • 13. Data: 2004-03-07 17:47:28
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Marek pisze:
    ____________________________________

    > Trochę smutny ten dowcip. Polaków nie bardzo obchodzą problemy rynku
    > pracy USA, Nowej Zelandii czy Australii.
    >
    > Marek

    Tak, brzmi jak smutny dowcip, ale jeśli ktoś chce zadbać o swoją przyszłość
    i już nie chce borykać się z głupimi problemami w kraju, decyduje się na
    wyjazd. Ale to już temat wielokrotnie tu poruszany.
    Chociaż myślę, że rynek IT w Polsce powinien się rozwijać, bo coraz więcej
    urządzeń wymaga oprogramowania. O ile oczywiście będzie coraz więcej
    urządzeń i specjaliści nie będą sprowadzani z zagranicy razem z koncernami
    budującymi nowe zakłady (o ile nie grożą porażki a la fabryka Hyundaia).

    --

    Jerzy
    7.03.04 18:42:05

  • 14. Data: 2004-03-07 18:05:20
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl> napisał(a):

    > Tak, brzmi jak smutny dowcip, ale jeśli ktoś chce zadbać o swoją przyszłość
    > i już nie chce borykać się z głupimi problemami w kraju, decyduje się na
    > wyjazd. Ale to już temat wielokrotnie tu poruszany.
    To jednak jest bardzo smutny dowcip i cios poniżej pasa dla ludzi, których
    od lat nie stać na wyjazd np. na Mazury. Żona, dziecko, coraz bardziej
    niedołężni rodzice, których nie stać na służbę do domu. Czy taki ktoś
    wyjedzie do Niemiec, a co dopiero za ocean?

    Marek

  • 15. Data: 2004-03-07 18:14:33
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > A ja juz nawet w informacjach ze zrodel eurolubnych zaczynam dostrzegac
    > wypowiedzi, ze "poczatkowo" wejscie do unii zaowocuje zwiekszeniem
    > bezrobocia w Polsce.

    I co gorsza nie ma mądrego, który choć w przybliżeniu potrafił określić
    jak długo to "początkowo" potrwa. A jak uczy doswiadczenie, wiele problemów
    w naszym kraju bez pomocy z zewnątrz trwa niestety długo. Również bałagan,
    bo zawsze znajdzie się ktoś wpływowy komu to jest na rękę.

    Marek

  • 16. Data: 2004-03-07 19:32:38
    Od: s...@p...onet.pl

    > No właśnie - niedługo UE, otworzą się nowe rynki. 80% absolwentów chce
    wyjechać,
    > ci co pracują w kraju też chcą wyjechać - i jeśli wyjedzie może 20%
    > deklarujących to osób, to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?
    >
    > Zastanawia mnie to - bo już nawet w IT nie ma pracy :(
    >
    > --

    Witam
    Przewiduję wzrost bezrobocia z powodu nie spełnienia norm uninych przez zakłady
    pracy oraz wraz ze zniesieniem barier celnych większy napływ artykułów z państw
    unijnych, które mogą być tańsze i lepsze od rodzimych. Pozdrawiam.

  • 17. Data: 2004-03-07 19:35:38
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > A ja juz nawet w informacjach ze zrodel eurolubnych zaczynam dostrzegac
    > wypowiedzi, ze "poczatkowo" wejscie do unii zaowocuje zwiekszeniem
    > bezrobocia w Polsce.

    Nie za bardzo rozumiem co to znaczy już. Informacje o wzroście
    bezrobocia były dostępne parę ładnych lat temu. O ile dobrze pamiętam
    to jeszcze za czasów sld (tzn. lata 90-te) były publikowane raporty w
    formie książek, które ja widziałem w bibliotece. Opisane tam były
    (wyszczególnione w punktach) pozytywne i negatywne skutki ewentualnego
    wsiąknięcia Polski przez UE.
    Książkę tą czytałem jakieś 5 lat temu i była tam mowa o przejściowym
    (do 10 lat) wzroście bezrobocia (chyba o max. 5%) - tłumaczono to
    wejściem na rynek polski firm zagranicznych, które to miałyby
    doprowadzić do upadku najsłabsze polskie przedsiębiorstwa.
    Podejrzewam, że jak poszukasz to znajdziesz ten raport w bibliotece -
    bedziesz wtedy mógł poczytać nie tylko o negatywnych skutkach, lecz
    również o pozytywnych tzn. o natychmiastowym otwarciu unijnego rynku
    pracy dla Polaków (pewnie dlatego to 5% wzrostu bezrobocia),
    nieokrojonych dopłatach dla rolnictwa, łatwodostępnych funduszach
    strukturalnych (na budowę dróg, rozwój obszarów wiejskich) i innych
    brukselskich życzeniach.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 18. Data: 2004-03-07 19:50:08
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > ... (do 10 lat) wzro=B6cie bezrobocia (chyba o max. 5%) - t=B3umaczono to
    > wej=B6ciem na rynek polski firm zagranicznych, kt=F3re to mia=B3yby
    > doprowadzi=E6 do upadku najs=B3absze polskie przedsi=EAbiorstwa.
    > Podejrzewam, =BFe jak poszukasz to znajdziesz ten raport w bibliotece -
    > bedziesz wtedy m=F3g=B3 poczyta=E6 nie tylko o negatywnych skutkach, lecz
    > r=F3wnie=BF o pozytywnych tzn. o natychmiastowym otwarciu unijnego rynku
    > pracy dla Polak=F3w (pewnie dlatego to 5% wzrostu bezrobocia), ...

    Jasne, tylko o ile wzrost bezrobocia jest bardzo realny również z powodu
    antyspołecznej polityki kolejnych ekip rządzących, to zatrudnienie Polaków
    w starych krajach UE to tylko fikcja.

    Marek

  • 19. Data: 2004-03-07 20:41:29
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    wejściem na rynek polski firm zagranicznych, które to miałyby
    doprowadzić do upadku najsłabsze polskie przedsiębiorstwa.

    Przed referendum to wyciszano. Jedynie eurosceptycy darli sie wielkim
    glosem.Model na bezrobocie byl - ludzie poszukaja pracy poza Polska i
    spadnie.
    5%+30% = 35 %.
    10 lat. Ladnie przejsciowo.
    Poza tym sadze, ze wzrost bezrobocia bedzie niestety wiekszy niz te
    5%.Strach sie bac.

[...]

    Poczytaj lepiej prase a nie stare ksiazki, jesli potrzebujesz info o rynkach
    pracy. Naturalnie nie mowioe tego z pozycji zawiedzionych nadzieji, poniewaz
    nie wierzylem ze emigracja za praca bedzie rozwiazaniem, oraz caly czas
    uwazalem, ze miejsca tak naprawde beda dla wysokiej klasy specjalistow.

    nieokrojonych dopłatach dla rolnictwa,
    :))
    łatwodostępnych funduszach
    strukturalnych (na budowę dróg, rozwój obszarów wiejskich)

    :))
    i innych
    brukselskich życzeniach.

    :)))

    Szkoda, ze jestem bezrobotny, bo nie mam za co zrobic zapasow zywnosci :(((

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    --
    pozdrawiam
    Bremse

    ---

  • 20. Data: 2004-03-07 20:58:53
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    t...@o...pl wrote:
    > to czy wg was przybędzie pracy na rynku ?

    Nie przybędzie, a raczej wprost przeciwnie - duża liczba firm padnie nie
    wytrzymując konkurencji i nie spełniając norm unijnych, tak że bezrobocie
    niestety wzrośnie.

    pzdr.
    Piotr