PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?

  • 31. Data: 2004-03-09 08:42:36
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - będzie więcej pracy ?
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <m...@b...net> napisał(a):

    > bo po glosowaniu na Unie w Europie Centralnej i obietnicach 16 krajow
    > czlonkowskich otwarcia rynku pracy w koncu 14 z tych panstw pokazalo Polakom
    > chetnym do legalnej pracy w Unii srodkowy palec gestem powszechnie uznanym
    > za obrazliwy ;)
    Tylko głowa za mała na to, żeby zrozumieć po co w ogóle zgodzili się
    na nasze wejście do UE. Chyba tylko po to, żeby nas w jeszcze bardziej
    przekonujący sposób wyciągnąć ze stefy wpływów Rosji.
    Przecież jako na rynek zbytu nie bardzo mogą na nas liczyć, bo naród
    bezrobotnych, głodnych i bosych, nie zrobi rewelacyjnego obrotu
    towarami i usługami.

    > (och, oczywiscie nie twierdze, ze zrobili to na zlosc Polakom ;)

    Oni to zrobili we własnym dobrze pojętym interecie. Zrobili dobrze swoim
    przestraszonym wyborcom gdy dowiedzieli się, że u nas właśnie na rynek
    pracy wszedł kolejny wyż demograficzny. Z drugiej strony trochę dziwię.
    Czy oni nie wiedzą o katastrofalnej nieznajomości języków obcych w Polsce?
    Czy ci co mają tak podobno tłumnie wyjechać maja się tam porozumiewać
    na migi?!?!

    Marek

  • 32. Data: 2004-03-09 13:29:30
    Od: "marek" <m...@b...gmina>

    " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > Czy oni nie wiedzą o katastrofalnej nieznajomości języków obcych w Polsce?
    > Czy ci co mają tak podobno tłumnie wyjechać maja się tam porozumiewać

    od lat Polacy wyjezdzali do pracy, nielegalnej, i jakos porozumiewanie sie
    na migi nie bylo przeszkoda.. Teraz beda wyjezdzac do legalnej. A mysle, ze
    relatywnie duzo mlodych Polakow zna jezyk obcy (domyslny) nie gorzej niz
    Wlosi czy Hiszpanie. Nie znaczy to, ze znaja biegle, ale - coraz lepiej.
    Poza tym sa wyostrzeni przez biede i/lub ograniczone perspektywy, wiec
    bardziej przebojowi... ale to sie znowu sprowadza do tego, ze wyjada ci
    najodwazniejsi, choc niekoniecznie najlepsi ;)
    Ale - bardzo dobrze. niech jada i wykopia z pracy wypasionych zachodnich
    europejczykow ;) A mysle, ze pieniadze i tak w wiekszosci przywioza do
    Polski :)

    marek

  • 33. Data: 2004-03-09 13:32:23
    Od: John Doe <J...@J...com>

    Sun, 7 Mar 2004 13:00:42 +0100, na pl.praca.dyskusje, sjopawyborcza-zmien
    napisał(a):

    > Użytkownik:

    > beda wyjezdzac Ci co pracy nie maja a nie Ci co maja/moga miec

    Tutaj sie mylisz szanowny wspolgrupowiczu.
    Ja pracuje ale wybywam.
    Stosunek nakladu pracy/nauki do efektow fifnasowych jest mierny.
    Sprobuje zobaczyc jak sie zyje gdzies indziej.
    Pzdr.
    John.

  • 34. Data: 2004-03-09 13:36:40
    Temat: Re: Czy jak wejdziemy do UE - bedzie wiecej pracy ?
    Od: John Doe <J...@J...com>

    Ładna bajka. Stosunkowo nieobiektywna
    Poczytaj może
    nzis.org.nz albo
    travel.state.gov/visa;employ-based.html
    to przestanie ci się śnić.
    Pzdr.
    John.

  • 35. Data: 2004-03-11 22:13:05
    Od: "Misiek" <m...@p...net>

    Marek wrote:

> [...]
    > Przecież jako na rynek zbytu nie bardzo mogą na nas liczyć, bo naród
    > bezrobotnych, głodnych i bosych, nie zrobi rewelacyjnego obrotu

    W zadnym kraju Unii po ulicach nie jezdzi tyle luksusowych samochodow co w
    PL. Pewnie tym sie zasugerowali ;-)

    Misiek

  • 36. Data: 2004-03-12 08:23:49
    Od: " Marek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Misiek <m...@p...net> napisał(a):

    > W zadnym kraju Unii po ulicach nie jezdzi tyle luksusowych samochodow co w
    > PL.
    Luksusowe? Sądzisz po sobie? To że z ulic zniknęła większość 125p, 126p,
    Syren, Trabantów, Wartburgów itp. o niczym nie świadczy. Te wózki zniknęły
    głównie dlatego, że ich się już nie produkuje. Kto chciał jeździć
    dalej, musiał zmienić jeden wrak na inny. Ile z tych luksusów trzyma się
    kupy tylko na lakierze?

    > Pewnie tym sie zasugerowali ;-)
    Ich analitycy dobrze wiedzą jak jest struktura sprzedaży aut w Polsce,
    jak wyglądają ich ubezpieczenia :) i ile jest kupione za gotówkę.
    Dealerzy się prześcigają w promocjach, dodatkowych ubezpieczeniach i innych
    gadżetach pod hasłem: ludzie weźcie te auta z salonów bo nas zwolnią z pracy
    jak sprzedaż będzie za mała, a zapłacicie kiedyś przy okazji.
    Chyba w żadnym kraju Unii nie jeździ tyle samochodów na kredyt co w Polsce.
    Dealer sprzedał, a bank niech się martwi jak ściągnąć kredyt :)

    Marek

  • 37. Data: 2004-03-12 08:50:34
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Misiek pisze:
    ____________________________________

    > W zadnym kraju Unii po ulicach nie jezdzi tyle luksusowych samochodow co w
    > PL. Pewnie tym sie zasugerowali ;-)

    No coś Ty. Średnia jakości samochodu wypada o wiele wiele gorzej dla
    Polski. Nowych samochodów jest o wiele mniej.
    Wiesz jak wygląda wstępne rozeznanie rynku przez niektóre zagraniczne
    firmy? Np. jeden z przedstawicieli takiego koncernu (bynajmniej nie
    związanego z samochodami) powiedział, że wystarczy przyjrzeć się klasie
    samochodów jeżdżących po ulicach i już z grubsza wiadomo jak należy
    przygotować ofertę, do jakich odbiorców kierować. W Polsce przeważają
    samochody niższych klas, i nie liczy się pojedynczych lukusowych
    samochodów.

    --

    Jerzy
    12.03.04 09:44:12

  • 38. Data: 2004-03-14 01:59:36
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    > poprosze linki do wiarygodnych zrodel z tymi danymi na ktorych oparles swoje
    > teorie

    - wysokość składek i ustawy:
    http://www.zus.gov.pl/
    http://www.krus.gov.pl/