PracaGrupypl.praca.dyskusje › Coz za piekny swiat...

  • 1. Data: 2003-07-27 00:11:03
    Temat: Coz za piekny swiat...
    Od: n...@a...pl

    Pracowalem przez 4 lata w pewnej Panstwowej firmie jako informatyk. 3 miesiace
    temu przeszedlem do drugiej firmy, szefostwo zgodzilo sie na moje
    natychmiastowe odejscie w zamian za "pomoc" nowemu pracownikowi.
    Pomyslalem nie ma sprawy, sporzadzilem nawet dokladna specyfikacje sprzetu,
    oprogramowania, opis struktury sieci etc. Gosc dostal wszytko na tacy. Przed
    odejsciem polecilem jeszcze szefowi 3 moich znajomych (a niech sobie wybierze)
    za ktorych recze glowa, ze stana na wysokosci zadania, ja tym samamym mialbym
    praktycznie spokoj. Tymczasem szef zatrudnil jakiegos chlopczyka z serwisu
    komputerowego. Ten praktycznie co godzine dzwoni do mnie z zapytaniem o
    rozwiazanie jakiegos problemu. Oczywiscie udzielam mu odpowiedzi oczywiscie
    podajac najdluzszaz mozliwych drog do celu jaka znam (bo zaczyna to byc
    smieszne). Wiem juz ze gosc nie ma pojecia o sieciach, ze o takim NetWare nie
    wspomne. Zastanawiam sie jak ta dziecina po ogolniaku da sobie rade z tym
    wszytkim ikiedy wreszcie bede mial spokoj. Rozumie ze w obecnej sytuacji na
    rynku pracy czesto dochodzi do zatrudniania na podstawie "ukladow", ale to to
    jest juz chyba delikatna przesada. Jak mam sie od tego pseudoinformatyka
    uwolnic? Pomocy.
    Pozdrawiam

    ps. informaczyna ma identyczne nazwisko jak prezes, nie chialbym nic sugerowac,
    ale biorac pod uwage fakt ze nie ma on zielonego pojecia o tym za co odpowiada
    moge wiele sie domyslac.

  • 2. Data: 2003-07-27 01:48:24
    Temat: Re: Coz za piekny swiat...
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    n...@a...pl writes:

> [...]
    > jest juz chyba delikatna przesada. Jak mam sie od tego pseudoinformatyka

    masz podpisana nowa umowe o prace i pracujesz w nowej firmie? to
    przestan odpowiadac na jego telefony i mu tlumaczyc.

    proste.

    a skoro jeszcze ciagle pracujesz w starej, to powinienes dotrzymac
    slowa.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-07-27 08:55:50
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    n...@a...pl napisał:

    > Jak mam sie od tego pseudoinformatyka uwolnic? Pomocy.

    Sprawdzić dogłębnie jego poziom inteligencji i doradzić mu tak, żeby
    długo nie mógł się pozbierać? Albo po miesiącu powiedzieć wprost, że
    okres promocyjny się wyczerpał i teraz możesz mu doradzać na zlecenie,
    odpowiednio płatne?

    Flyer

  • 4. Data: 2003-07-27 09:02:16
    Temat: Odp: Coz za piekny swiat...
    Od: "Nornik" <jmusiala(666_usun_to)@pf.pl>

    Witam
    Poprzedniczka (Nina) jak zwykle ma super rozwiazanie, ale taka jest juz jej
    natura . . .
    Moim zdaniem kiedy pracujesz juz w nowej firmie, powinienes zadzwonic do
    szefa starej firmy i wyjasnic sytuacje, informujac delikatnie ze obecne
    obowiazki zajmuja ci juz dosc duzo czasu i nie masz czasu na robienie z
    siebie INFOLINII !!
    Kolesz ktory przyszedl na twoje miejsce bedzie do ciebie dzwonil dalej
    wykorzystujac uklad, mozesz tez powiedziec ze dajesz mu jeszcze czas np. 2
    tygodnie.
    Tak ja bym zrobil
    pozdr
    jm

  • 5. Data: 2003-07-27 10:25:09
    Od: "Tomek Słota" <t...@z...wroc.pl>

    dokładnie, ja nawet nie przesadzałbym z tą delikatnością ;-)

    To irytujące, że tacy ludzie odbierają miejsca pracy specjalistom, a w
    dodatku, skoro to państwowa posada, wszystcy musimy za nich płacić.

  • 6. Data: 2003-07-27 10:42:34
    Od: n...@a...pl

    > Witam
    > Poprzedniczka (Nina) jak zwykle ma super rozwiazanie, ale taka jest juz jej
    > natura . . .
    Zauwazylem.

> [...]
    > szefa  starej firmy i wyjasnic sytuacje, informujac delikatnie ze obecne
    > obowiazki zajmuja ci juz dosc duzo czasu i nie masz czasu na robienie z
    Infolini? To bym jeszcze zniosl, praktycznie nadal "pracuje" w starej prowadzac
    chlopczyka za raczke od do bo sam to on potrafi wymienic wentylator w
    komputerze (*a i to nie est takie pewne).

    > Kolesz ktory przyszedl na twoje miejsce bedzie do ciebie dzwonil dalej
    > wykorzystujac uklad, mozesz tez powiedziec ze dajesz mu jeszcze czas np. 2
    > tygodnie.
    No tak, ale jaj dalem slowo (nic na pismie) ze pomoge sie mu wdrozyc, tylko ile
    mozna? Ostatnio byly potrzebne przerobki wprogramie ktory dla firmy napisalem
    jakis czas temu, we firmie lezy kod zrodlowy, a ja dostlem telefon, ze mam
    przyjechac i go poprawic, bo sie przepisy zmienily. Odpowiedzialem ze ok,
    przyjade ale juz wystawie fakture i uslyszalem ze przeciez obiecalem sie mu
    pomoc wdrozyc do pracy.

    > Tak ja bym zrobil
    Zastanawiam sie jak bardzo moga mi nabrozdzic, kiedy powiem nie.
    Ehhh a mialo byc tak pieknie... No coz raz kozie smierc, pojade do nich i
    powiem ze poprawie ten program, ale musi mi za to zaplacic, nic za darmo. W
    koncu nie wyrobie sie na "dwa etaty"...

  • 7. Data: 2003-07-27 11:08:03
    Od: "Nornik" <jmusiala(666_usun_to)@pf.pl>

    :
[...]

    Dodam jeszcze, ze najlepiej byloby ustalic kiedy przestajesz go szkolic,
    bo szkolic to ty mozesz i 1,2 i 5 lat. Musisz ustalic kiedy konczy sie
    "promocyja" bo
    inaczej bedzie trwac dlugo i za darmo
    :
[...]

    Tu trzeba bylo byc twardym i zawolac kase nie, to nie bylo w ustnej umowie,
    trzeba ustalic
    jakies warunki dalszej wspolpracy, tak bedzie jasniej i klarowniej dla obu
    ston, nie mozesz tak robic ...
    :
[...]
    Zaproponuj staremu szefowi zlecenie umowe na konkretne zadania, takie sa
    moje rady, porady
    pozdr
    jm

  • 8. Data: 2003-07-27 13:08:24
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjade ale juz wystawie fakture i uslyszalem ze przeciez obiecalem sie

    Porozmawiaj twardo z bylym szefem.
    Z tego co piszesz, wynika, ze wyraziles zgode na pomoc we wdrozeniu sie do
    pracy informatykowi o zblizonych do twoich kwalifikacjach. Zaproponowales 3
    nazwiska....spisz je jeszcze raz z wypunktowaniem kwalifikacji, kursow i
    umiejetnosci i popros o skonfrontowanie tego z kwalifikacjami
    pseudoinformatyka, ktory zostal zatrudniony w miejsce sugerowanych osob,
    oraz z Twoimi kwalifikacjami. Mozesz nawet udac niezorientowanego w
    koligacjach rodzinnych i poskarzyc sie na sytuacje prezesowi, ktory moze
    sobie nei zdawac sprawy jak faktycznie niekompetentny jest jego pociotek.
    Kwartal "sterowania recznego" to zdecydowanie za dlugo.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 9. Data: 2003-07-27 17:01:52
    Od: "Andrzej Olszewski" <d...@w...pl>

    Użytkownik Flyer <f...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bg043a$t85$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > długo nie mógł się pozbierać? Albo po miesiącu powiedzieć wprost, że
    > okres promocyjny się wyczerpał i teraz możesz mu doradzać na zlecenie,

    Podaj mu moj telefon. Ja tam bardzo chetnie sobie pogadam przez telefon,
    bardzo lubie jak ktos do mnie dzwoni:)))))
    Pozdr.
    Andrzej.

  • 10. Data: 2003-07-27 23:14:24
    Temat: Re: Odp: Coz za piekny swiat...
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Nornik" <jmusiala(666_usun_to)@pf.pl> writes:

    > Witam
    > Poprzedniczka (Nina) jak zwykle ma super rozwiazanie, ale taka jest juz jej
    > natura . . .

    Nie jest "super". Ma swoje wady i zalety, jak kazde
    rozwiazanie. Natomiast, nie da sie ukryc, jest praktyczne.

    Wszystkie inne zaporponowane w tym watku beda przedpisce kosztowac
    jeszcze wiecej czasu, niz udzielanie konsultacji przez telefon.