PracaGrupypl.praca.dyskusje › do osob bedacych zagranica i w temacie

  • 1. Data: 2003-07-27 11:46:55
    Temat: do osob bedacych zagranica i w temacie
    Od: "pit" <p...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o to ze jedyne o czym teraz mysle to wyjazd (najdalej w maju)
    zagranice do pracy jako programista (w tym dennym kraju niestety nie mozna
    sie dorobic niczego). Mam pytanie od osob ktore tam sa lub byly (ale na
    dluzej niz pare miesiecy) i pracuja w zawodzie.
    Chodzi glownie o to jak:
    - szukaja fachowcow czy podobnie jak w Polsce jedynie chlopczykow ktorzy cos
    tam lizneli a teraz pracuja chocby za darmo?;
    - ile placa/mc i jak to sie ma do mozliwosci kredytowych (mieszkanie,
    samochod)?

    Interesuje mnie jedynie Anglia, Szkocja i Irlandia - reszta krajow nie
    jestem zainteresowany (przynajmniej z Europy).
    Prosze o wypowiedzi osoby ktore rzeczywiscie tam sa lub byly i cos moga na
    ten temat powiedziec (wypowiedzi znajomych znajomych mnie nie interesuja).
    Moze byc na priv.

    Z gory dzieki
    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-07-29 23:55:27
    Temat: Re: do osob bedacych zagranica i w temacie
    Od: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>

    o Irlandii

> [...]
    cos
    > tam lizneli a teraz pracuja chocby za darmo?;

    szukaja ludzi ktorzy cos juz umieja (tu studenci raczej nie pracuja w
    zawodzie, ale 21 latek to juz absolwent).
    Teraz jest zdecydowanie mniej pracy niz specjalistow na rynku, bezrobocie w
    IT/telecom duze - duza czesc wyjezdza do UK, AUSTR, NZ, desperaci (czyli z
    kredytami/rodzina) lapia sie jakiejkolwiek roboty, zmieniaja zawod (wielu
    wczesniej przekwalifikowalo sie na IT).

    > - ile placa/mc i jak to sie ma do mozliwosci kredytowych (mieszkanie,
    > samochod)?

    placa ile sie wytargujesz (relatywnie co i jak umiesz). Specjalisci
    zarabiaja dobrze ale w Polsce ludzie zdecydowanie szybciej sa w stanie kupic
    sobie mieszkanie na wlasnosc, tu to inwestycja na min 20-30 lat (poki masz
    prace zyjesz normalnie i splacasz, warunki zwolnienia tez musisz sobie
    wytargowac bo kodeks pracy oferuje niewiele wiecej niz w USA).

    Kredyty (sa tanie!) daja chetnie, jednak z reguly tylko do trzech rocznych
    pensji (hipoteczne) + musisz miec swoj wklad. Ceny zabojcze wiec musisz
    naprawde super zarabiac (ew. dwie dobre pensje).

    niestety nie tylko w Polsce jest kryzys. Takze zycze duzo szczescia.