PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy juz mozna wracac do Polski

  • 1. Data: 2003-07-26 19:55:55
    Temat: Czy juz mozna wracac do Polski
    Od: i...@p...onet.pl

    Pozdrawiami oto moja historia:
    po studiach wPolsce 3 lata temu widzac mizerie na polskim rynku pracy
    postanowilam wyjechac za granice z chlopakiem i wyjechalam do niemiec. tu
    pracujemy w branzy sprzatanie moze malo prestizowej ale stac nas na spelnienie
    wiekszosci marzen. Na dluzsza mete nie jest to jednak praca ktora chcielibysmy
    wykonywac przez bardzo dlugi czas, mamy jiz jako takie oszczednosci i
    zastanawiamy sie nad powrotem i poszukaniem pracy w polsce, kilka lat temu tez
    nasi koledzy narzekali ale jakims dziwnym trafem wszyscy pracuja w biurach
    rachunkowych, firmach komputerowych itp, jednym slowem praca umyslowa. Poza tym
    za granica sa o wiele wyzsze niz w Polsce kosyty utrzymania, zwlaszcza
    mieszkania i wzrost cen czekanas ewidentnie po wejsciu do unii, tak samo
    podatki (np podatek od odsetek od oszczednosci bedzie wynosil w 2009 roku w
    calej UE 35 %!!!). Jednym slowem SPD tak obniza podatki ze az podwyzsza
    zupelnie jak polskie SLD
    Co wybrac wrocicdo Polski i szukac pracy umyslowej ja 1200-2000 zl na poczatek
    czy zostac w niemczech i pracowac za 7-10 euro za godzine fizycznie??

    Bardzo dzikuje za rzeczowe opinie

  • 2. Data: 2003-07-26 20:07:23
    Temat: Re: Czy juz mozna wracac do Polski
    Od: "przemo77" <p...@i...pl>

    Zdecydowanie zostan w Niemczech i pracuj, chociaz fizycznie ale za godziwe
    pieniadze. Tutaj w ogole nie ma przyszlosci (tzn: jest ale pewnie dopiero
    dla dzieci naszych dzieci - napewno nie dla nas)

    Pozdrawiam
    Przemo

    PS: Sam mam wyzsze wyksztalcenie i 10 lat doswiadczenia zawodowego (w tym 2
    lata jako kierownik) i nie moge od 5 miesiecy znalezc pracy. Kasa juz mi sie
    konczy i zaczynam sie zastanawiac czy nie rzucic tego kraju w pioruny i nie
    wyjechac do polnocnej Norwegii pracowac fizycznie, ale za konkretne
    pieniadze.

    Naprawde porzuc mysl o powrocie do Polski - nie warto.

  • 3. Data: 2003-07-26 20:23:27
    Od: "Tom" <t...@t...pl>

    > Zdecydowanie zostan w Niemczech i pracuj, chociaz fizycznie ale za godziwe
    > pieniadze. Tutaj w ogole nie ma przyszlosci (tzn: jest ale pewnie dopiero
    > dla dzieci naszych dzieci - napewno nie dla nas)

    Zdecydowanie wracaj do Polski, praca dla dobrych specjalistow lezy na ulicy.
    Ja sam mam tyle zlecen ze nie wyrabiam z wydawaniem polowy pieniedzy, ktore
    zarabiam...

    Aha... ja = student informatyki, zawodowo sieci & serwery, 22 lata (w branzy
    od 4), mowia ze dobry.

    Tom

  • 4. Data: 2003-07-27 03:59:23
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Wracajcie i sprobujcie. Moze sie nie uda ale trzeba sprobowac. Za pare lat
    bedziecie czuc sie za starzy na polski rynek pracy i coraz trudniej bedzie
    wrocic. Kariera sprzatacza moze poczekac jesli wszystko inne sie nie uda.

  • 5. Data: 2003-07-27 05:58:08
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ktore
    > zarabiam...
    > Aha... ja = student informatyki, zawodowo sieci & serwery, 22 lata (w

    a moze jestes z wawy i chcesz przyjac swiezo upieczonego absolwenta na
    darmowe praktyki zeby nauczyc go praktycznych umiejetnosci??? z zamilowania
    informatyk, jednak nie znam sie na sieciach bo w mieszkaniu nie mam sieci
    kompw ;)

  • 6. Data: 2003-07-27 16:19:15
    Od: "Zenek" <z...@w...pl>

> [...]

    ktore
    > zarabiam...
    >
    > Aha... ja = student informatyki, zawodowo sieci & serwery, 22 lata (w

    Dla niewtajemniczonych: wypowiedz kolegi to oczywiscie parodia polskiego
    rynku pracy. Rowniez jesli chodzi o IT. Na jedno porzadne miejsce pracy np.
    programista w Prokom Software czy Accenture przychodzi kilkaset zgloszen. W
    mniejszych firmach jest podobnie. Bez 2-3 letniego doswiadczenia o pracy
    mozna pomarzyc. Czytalem kiedys opinie goscia, ktory mowil ze wscieka
    sie,jak czyta prognozy i opinie nt. rynku pracy dla informatykow. Ze nie
    grozi im bezrobocie itp. I mu sie nie dziwie -wrocil z Wielkiej Brytani,
    gdzie pracowal jako wdrozeniowiec sieci w bankach. 10 lat doswiadczenia i od
    kilku miesiecy w swojej ukochanej Polsce bezskutecznie szuka pracy.
    Jedyna nadzieja to wejscie do UE. Dysponujemy sporym potencjalem
    wykwalifikowanej kadry, ktora w dodatku pracuje za kilkakrotnie mniejsze
    pieniadze niz ich odpowiednicy w UE. Po wejsciu zacznie dzialac system
    naczyn polaczonych: pensje stopniowo beda sie wyrownywac.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-07-27 16:39:28
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    ktore
    > zarabiam...
    >
    > Aha... ja = student informatyki, zawodowo sieci & serwery, 22 lata (w

    Musze cie zmartwic.Serwery i sieci to nie jest głowna gałąź gospodarki i
    jest jeszcze wielu dobrych specjalistow dla których nie leży praca na ulicy.
    Czasem mam wrazenie (ponieważ uzywam tego samego narzedzia do komunikacji) ,
    ze "wy" komputerowcy myślicie, ze internet jest wasz. Każdy kto tu wchodzi
    musi być z branzy, bo jakim cudem by się połączył ? Praca oferowana i
    szukana też jest zdominowana przez branżę IT. Tym się raczej powinniście
    martwić, bo rynek się nasyci.I nie ufaj matrixowi, nie tylko programiści
    tworzą świat.
    Pozd

  • 8. Data: 2003-07-27 16:43:43
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co wybrac wrocicdo Polski i szukac pracy umyslowej ja 1200-2000 zl na
    poczatek
    > czy zostac w niemczech i pracowac za 7-10 euro za godzine fizycznie??
    >
    > Bardzo dzikuje za rzeczowe opinie

    Wracaj, nie bedziesz samotna

    http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=140&w=3710421

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 9. Data: 2003-07-27 17:50:03
    Od: "mefiu" <j...@t...pl>

> [...]
    np.
    > programista w Prokom Software czy Accenture przychodzi kilkaset zgloszen.

    Dla wtajemniczonych: wypowiedz Zenka to rzeczywiscie parodia rynku IT.
    Zwroccie prosze uwage od ilu miesiecy Accenture poszukuje absolwentow
    kierunkow informatycznych. Z moim obserwacji wynika ze od pazdziernika
    ubieglego roku. I dowodzi to nie tego, ze ciagle zatrudniaja nowych
    pracownikow.
    Dowodzi to tego, ze ci ktorzy przejda przez sito selekcji, a ktorym
    proponuja
    konkretne zarobki, zostaja nagle sprowadzeni na ziemie przez ich wysokosc.
    Nie zdziwcie sie wiec kiedy Pani-Od-Rekrutacji zastrzeli was propozycja
    pracy
    za pensje w okolicach sredniej krajowej (nie sredniej warszawskiej,
    bo to byloby ZUPELNIE NIEZLE),
    NA STAZU (nawet do 12 miesiecy) i nie wiadomo, czy bedziecie mieli szanse
    zostac dluzej.
    Takie zarzadzenie pewnie maja od gory, zeby projekty robili studenci (byli
    studenci),
    bo nikt inny nie bedzie chcial pracowac za takie pieniadze jak proponuja.

    Pozdrawiam wszystkich ktorzy chca probowac w AC
    i zycze mniejszych rozczarowan finansowych niz moje :)

    mefiu

  • 10. Data: 2003-07-28 06:14:59
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ciach
    Z moich dość intensywnych obserwacji wyk=nika, że 3 lata temu było całkiem
    nieźle w porównaniu z dzisiaj. Twoi znajomi byli chyba bardziej cierpliwi.
    Teraz jest dużo trudniej dostać pracę niż 3 lata temu a i konkurenci są duzo
    lepiej przygotowani. Tak czy owak powodzenia.