PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE]

  • 1. Data: 2005-08-01 21:48:23
    Temat: Co zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE]
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    Witam grupowiczow
    Jestem po rozmowie z prezesem (tylko on decyduje o podwyzce) i nic, zadnej
    (a wie ze urodzil mi sie syn, zreszta duzo rozmawialismy o tym).Szef
    wyraznie okresli ze moja pensja jest za to co robie. Niewazne ze teraz
    pracuje za kolezanke ktora z dnia na dzien opuscila nas udajac sie na
    chorobowe, a wiec jestem pracownikiem ktory potrafi zastapic dwie osoby w
    dziale. Moj szef dzialu powiedzial mi wyraznie ze poprze mnie jesli prezes
    zapyta go o podwyzke dla mnie. Po ocenie rocznej uzyskalem status "dobrego"
    pracownika, umowe na czas nieokreslony i tyle. Inni tez nie dostaja
    podwyzki, poza jedna osoba ktora jest dosyc mocno wspierana i wywyższana
    przez szefa mojego dzialu. Moj szef zaproponowal ze powie prezesowi ze "bede
    szukal nowej pracy jesli nie dostane podwyzki"

    Teraz jestem na etapie poszukiwania innej pracy bo:
    - srednio dziennie zostaje 2 h - za free - nie dlatego ze nie wyrabiam sie
    ale jest duzo roboty, i narzedzia do pracy slabiutkie, a z przyjsciem nowych
    projektow niewystarczajace,
    - praca zajmuje mi srednio z dojazdem 12 h, po tygodniu jestem b. zmeczony,
    zestresowany jak bezpanski pies
    - przeraza mnie wizja nastepnych projektow, bo nie zostana zatrudnieni
    dodatkowi ludzie do tego celu

    Jesli przyniose wypowiedzenie, zostanie zadane pytanie przez prezesa
    dlaczego odchodze ...i moze bedzie staral sie mnie zatrzymac, ale dlaczego
    wczesniej nic nie zaproponowal tylko moze teraz bedzie probowal ?
    Nowa osoba straci ok 5-6 miesiecy na wdrozenie sie w temat ktory prowadze,
    zarzada i dostanie ok 150% -180% mojej pensji ...
    Nie moge teraz zagrac i zlozyc wypowiedzenia nie majac drugiej oferty pracy
    (utrzymanie rodziny). Czy zawsze trzeba miec tego ASA w reku, w postaci
    drugiej umowy? Jak to jest u WAS grupowicze ? Co byscie mi doradzili ?

    mam nadzieje ze choc troche mnie rozumiecie,
    aha moje zarobki ok 2k netto

    zmeczony

    nornik

  • 2. Data: 2005-08-01 22:11:34
    Temat: Re: Co zrobic w takiej sytuacji? [troche DLUGIE]
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 8/1/2005 11:48 PM, nornik wrote:
    [ciach]
> [...]
    > zestresowany jak bezpanski pies
    > - przeraza mnie wizja nastepnych projektow, bo nie zostana zatrudnieni

    Współczujemy Ci szczerze. Ale...
> [...]
    > Nowa osoba straci ok 5-6 miesiecy na wdrozenie sie w temat ktory prowadze,
    > zarzada i dostanie ok 150% -180% mojej pensji ...

    Sądzisz na podstawie sytuacji na rynku, czy swoich wyobrażeń? Bo jeśli
    to pierwsze, to nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem nowej
    pracy za, powiedzmy, 140% swojej obecnej pensji. Ale jeśli tak Ci się
    tylko wydaje?

    > Nie moge teraz zagrac i zlozyc wypowiedzenia nie majac drugiej oferty pracy
    > (utrzymanie rodziny). Czy zawsze trzeba miec tego ASA w reku, w postaci
    > drugiej umowy? Jak to jest u WAS grupowicze ? Co byscie mi doradzili ?

    Grywasz w pokera? Blefujesz z garścią blotek z tak kamienną twarzą, że
    wszyscy przeciwnicy odpadają jak muchy, nawet jeśli mają karetę z ręki?
    To spróbuj. W przeciwnym razie ryzykujesz, że na sugestię "jeśli nie
    dostanę podwyżki, to się zwolnię", Twój szef odpowie "dział personalny
    drzwi obok, proszę zostawić tam wypowiedzenie"...

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 3. Data: 2005-08-01 22:23:20
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

> [...]
    > to pierwsze, to nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem nowej
    > pracy za, powiedzmy, 140% swojej obecnej pensji. Ale jeśli tak Ci się

    Wczesniej po malych zmianach zatrudniono u nas osobe, i dostala 4500 brutto
    + bonus na dojazdy, a wczesniej osoba na tym stanowisku zarabiala 1500
    netto, rozkrecala start firmy itd.

    Sadze prace na rynku powinienem znalezc, tu gdzie obecnie pracuje, to
    przeszedlem z innej firmy (w sumie bedeac we wczesniejszej firmie wyslalem 1
    (slownie jedna) aplikacje, i zmnienilem prace). Tylko w ciagu 5 lat jest to
    moja 6 firma i juz zmeczony jestem tymi zmianami i walka z debilami i
    twardoglowymi.

> [...]
    > dostanę podwyżki, to się zwolnię", Twój szef odpowie "dział personalny
    > drzwi obok, proszę zostawić tam wypowiedzenie"...

    Tego nie moge zrobic, prezes to wie, ze nie jest mi na reke zmiana firmy. I
    chyba to wykorzystuje ...
    Tylko to zawsze jest ciezka decyzja zlozyc wypowiedzenie, a potem czekac i
    negocjaowac nowe warunki w starej firmie, i obawajajce sie ze po czase kilku
    miesiecy znajda kogos nowego i wtedy mi powiedza ze jestem np. nielojalny
    wobec firmy ..

    Mam racje ?

    pozdr
    nornik

  • 4. Data: 2005-08-01 22:34:29
    Od: lynx <s...@g...com>

    Jednego pięknego dzionka o czasie Tue, 02 Aug 2005 00:23:20 +0200, ludzik
    o nazwie nornik <n...@t...pl> nasmarował co następuje:

> [...]
    > kilku
    > miesiecy znajda kogos nowego i wtedy mi powiedza ze jestem np. nielojalny

    a wolisz wypalać się za marne grosze czy spróbowac i nie mieć później
    pretensji do siebie że się nie spróbowało. Jest wojna są straty :)Ja bym
    na Twoim miejscu spróbował zablefować (choć nie znam całej Twojej
    sytuacji), teraz Ty spróbuj wykorzystać sytuacje żeby szef zmiekł jeśli
    nie zmieknie pożegnaj się z nim.

    --
    lynx

  • 5. Data: 2005-08-01 22:46:21
    Od: "nornik" <n...@t...pl>

    Jest wojna są straty :)Ja bym
    > na Twoim miejscu spróbował zablefować (choć nie znam całej Twojej
    > sytuacji), teraz Ty spróbuj wykorzystać sytuacje żeby szef zmiekł jeśli
    > nie zmieknie pożegnaj się z nim.

    no wlasnie zablefowac bez ASA ... ? nie moge tego zrobic, jesli juz to chyba
    tylko z ASEM...
    Tego nie lubie jak ktos mnie "ru..." a ja jego nie moge, ach ...
    Koleznaka zlozyla wypowiedzenie, tylko ona zna u nas znala jezyk obcy doscyc
    specyficzny. I co?
    Pozegana sie z nami a tlumaczenia ida do zewnetrznych tlumaczow i placimy
    kupe kasy za to (przypuszczam ze duzo wieksza niz za jej etat, a robila
    tlumaczenia i miala jeszcze inne obowiazki). Taka polityka w firmie.
    Blef z ASEM w reku, a wlasciwie Jockerem ;-)) to jest to

    pozdr
    nornik

  • 6. Data: 2005-08-01 22:49:35
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    nornik wrote:
    > Sadze prace na rynku powinienem znalezc, tu gdzie obecnie pracuje, to
    > przeszedlem z innej firmy (w sumie bedeac we wczesniejszej firmie wyslalem 1
    [...]

    Firma nie jest lojalna wobec pracowników, a to by b. źle wpływało na
    moje samopoczucie w pracy. Nie wiem jak Twoje. Ja na Twoim miejscu już
    intensywnie szukałbym nowej pracy. I na kolejnej rozmowie wstępnej
    poprosiłbym o 4000 - widać takie widełki w Twojej branży to normalka.

    B.

  • 7. Data: 2005-08-01 23:44:16
    Od: lukasz sczygiel <a...@e...cx>

    nornik napisał(a):
> [...]
    > tlumaczenia i miala jeszcze inne obowiazki). Taka polityka w firmie.
    > Blef z ASEM w reku, a wlasciwie Jockerem ;-)) to jest to

    Bo szef to twardy jest. I ze mysli ze to oznaka madrosci.
    Ja bym na twoim miejscu nie blefowal. Szukaj innej roboty. Pracuj w
    starej nawet bez podwyzki. Pokaz szefowi ze jestes dobry ale jak ma cie
    w d*** i podwyzki nie da to on na tym tracic bedzie nie ty, bo ty
    dostaniesz swoja wyplate a ze ostatnio "cos zle sie czujesz i pracujesz
    na pol gwizdka" to moze wina jego, bo nie dal podwyzki albo pogody:)
    Przyklad z kolezanka jednak pozwala przypuszczac ze niewiele uda ci sie
    zdzialac.
    Ewentualnie zastosuj metode glupa: co dwa tygodnie pisz pismo do szefa
    ze chcesz podwyzke podpierajac sie argumentami ktore swiadcza o twojej
    nadzwyczajnej wartosci. Moze szef w koncu zmieni zdanie?

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 8. Data: 2005-08-02 07:29:58
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Jestem po rozmowie z prezesem (tylko on decyduje o podwyzce) i nic, zadnej
    > (a wie ze urodzil mi sie syn,
    To nie argument dla pracodawcy.
    Tym powinno się zajmować państwo.
    Potem ty powiesz: muszę się dziś zwolnić bo idę na wywiadówkę do syna,
    a młody chłopak, który będzie pracował z tobą zostanie po godzinach, nie pódzie
    na randkę, dziewczyna się wkurzy, i on nie będzie mieć syna. To sprawiedliwe?
    Dlaczego ten młody chłopak ma pracować więcej od ciebie ?
    Zarabiane pieniądze powinny świadczyć o pracy.

    > Teraz jestem na etapie poszukiwania innej pracy bo:
    > - srednio dziennie zostaje 2 h - za free
    To jest nie wporządku. NIe zostawaj. W ten sposób sam sobie weźmiesz podwyżkę.

    > - praca zajmuje mi srednio z dojazdem 12 h,
    jw.

    > Nie moge teraz zagrac i zlozyc wypowiedzenia nie majac drugiej oferty pracy
    słusznie

    > Co byscie mi doradzili ?
    jw. (NIe zostawać po pracy.)

  • 9. Data: 2005-08-02 10:26:14
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dcm5b0$jn1$1@proxy.provider.pl nornik
    <n...@t...pl> pisze:

    > umowe na czas nieokreslony i tyle.
    (...)
    > - srednio dziennie zostaje 2 h - za free
    Mając umowę o pracę podlegasz pod KP.
    Zacznij zgodnie z nim rozliczać nadgodziny.
    Albo ich nie wypracowuj.

    Jotte

  • 10. Data: 2005-08-02 16:43:16
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Mon, 1 Aug 2005 23:48:23 +0200, "nornik" <n...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >wyraznie okresli ze moja pensja jest za to co robie. Niewazne ze teraz
    >pracuje za kolezanke ktora z dnia na dzien opuscila nas udajac sie na
    Tez idz na chorobowe... jak sie przestana kompletnie wyrabiac z robota
    to peweni zadzwonia zebys przyszedl mimo zwolnienia i wedy delikatnie
    (tak zeby nie wyszlo ze siedzisz na lewiznie) wynegocjowac podwyzke
    odwalaja polowe tego co normalnie i jeszcze najlepiej robiac to z
    domu.
    Ja tak nie moge u siebie zrobic bo nie jestem az tak niezastapiony i
    szukam ASA (czyt. roboty w Anglii) jak tylko go bede mial klade
    wypowiedzenie. Tu tez mi sie cierpliwosc konczy i jeszcze troche
    porobie i klade wypowiedzenie bez ASA najwyzej pojade do Anglii w
    ciemno wsparty przez rodzine. Do szefa mam juz taki uraz ze nawet jak
    by zaproponowal baaardzo dobre warunki to bym moze zostal ale chyba
    dopiero po pol roku by mi przeszlo.

    Pozdrawiam i zycze
    szybkiego znalezienia normalnego szefa
    Domin