PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co robic na studiach? ( IT )

  • 21. Data: 2007-08-26 19:29:58
    Temat: Re: Co robic na studiach? ( IT )
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fasj83$uh7$1@srv.cyf-kr.edu.pl Waldek M.
    <w...@l...localdomain> pisze:

    > Nie, to Ty tak podniecasz się swoją wszechwiedzą, że tracisz
    > kontakt z rzeczywistością :-)
    A skąd, to tylko twoje zdanie.

    > Dopytywałem o podstawy takiego a nie innego określania największych
    > firm produkujących w Polsce oprogramowanie
    No i co, że największe? Myślże choć trochę.
    Toż ci podałem w końcu jak na tacy, że to były kpiny, żarty. Zaleciłem ci
    też czytanie archiwum.

    > - a nie o osoby, które do
    > nich aplikują; w trakcie okazało się, że Twoja opinia o "firmoidach"
    > przekłada się też na miejsca, gdzie starają się dostać.
    Wiesz co? Wybacz, że to powiem - jesteś po prostu mało lotny, przykro mi.
    Nie chce mi się ci już nic tłumaczyć. Co ja jestem? terapeuta specjalny za
    frajer?
    Dość, cześć.

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2007-08-26 21:54:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > No, ale pewnie powiesz, ze pracuj.pl to tez nieduzy serwis... No ale
    > trudno..

    Już chyba wiem w czym Twój problem tkwi. Ty nie umiesz szukać.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2007-08-27 05:49:42
    Od: Kuroi Bonza <b...@w...pl>

    On 24-08-07 23:01, in article fangul$r5$...@n...onet.pl, "Nothingman"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Zastanawiam sie co ma robic tak naprawde student, by potem nie byc w
    > oplakanej sytuacji??? Na co Waszym zdaniem zwracaja uwage pracodawcy?

    > Moje pytanie ogolnie jest takie - co zrobic, zeby moje CV wybilo sie chociaz
    > troche nad tym stosem innych u jakiegos pracodawcy, gdy bede po studiach???

    Co rozumiesz przez zdobycie doswiadczenia? Rozumiem, ze odbycie praktyk?
    W IT jak w kazdej dziedzinie po studiach ludzie dziela sie na trzy
    kategorie:
    1. dobrzy - znajda prace, albo sami sobie stworza prace
    2. sredniacy - wiekszosc ktora z swoimi smetnymi cv bedzie sie przebijac
    przez setki podobnych ludzi w malych firemkach
    3. olewusy majace trudnosc w zainstalowaniu nagrywarki I robiacy potem w
    zyciu cos zupelnie innego (czesto niestety uczacy w szkolach informatyki)

    Jezeli chcesz byc zawodowo atrakcyjny, to przede wszystkim musisz byc dobry
    w tym co robisz. Nie musza to byc praktyki w firmach, wybic sie mozesz
    poprzez udzial w konkursach, poprzez prace dla lokalnej spolecznosci
    (administrowanie jakiejs sieci osiedlowej, zalap sie jako webmaster w
    lokalnej gazecie itp). Mozesz w internecie prowadzic wlasny projekt, zalozyc
    I administrowac jakis portal spolecznosciowy, sadze ze pomoze nawet blog z
    poradami informatycznymi co udokumentuje ze masz wiedze I jestes czlowiekiem
    z inicjatywa.

    I ucz cie jezykow, bo jak bedziesz naprawde dobry, to mozesz zmienic miejsce
    pobytu :))

    No byl taki np. Ktory z kumplem w garazu bawili sie swoim "malym miekkim"
    ;)) I niezle na tym wyszli ;))))))
    Wiec wez pod uwage takze prace na wlasny rachunek - to tez wymaga
    umiejetnosci.

    Powodzenia

    --
    Dariusz
    Zarabiaj razem z nami! http://www.pp.kaizen-edu.com

  • 24. Data: 2007-08-27 06:11:43
    Od: "Vlad The Ripper" <o...@p...wp.pl>

    > O ludzie! Nie wiem... Zartujesz sobie, czy po prostu chcesz mnie
    > zdenerwowac?
    > Moze teraz mi sie uda... Wyniki z www.pracuj.pl :
    >
    > Jesli chodzi o kryterium: "praktyki" (zwiazane z IT), ktore mozna znalezc
    > na www.pracuj.pl :
    >
    > - Informatyka/ Programowanie -> 0 ofert
    > - Informatyka/Administracja -> 0 ofert

    Poszerz kryteria wyszukiwania. Pracę informatyka można wykonywać w firmach
    wielu branżach. Po drugie nie zawsze oferta która jest przeznaczona dla
    studenta musi mieć w tytule napisane praktyka lub staż. Po trzecie firmy za
    ogłoszenia na tych portalach płacą niemałe pieniądze, często zatem znajdują
    się na nich nieliczne ich oferty, pozostałe sa na firmowych portalach. Po
    czwarte za późno się za szukanie praktyk wziąłeś, sezon na nie się kończy.
    Lepiej spróbuj jakąś pracę znaleźć - robisz to samo, a zarabiasz więcej.

    --
    Vlad The Ripper
    o...@p...wp.pl

  • 25. Data: 2007-08-28 08:11:58
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Mon, 27 Aug 2007 07:49:42 +0200, Kuroi Bonza wrote:

    > No byl taki np. Ktory z kumplem w garazu bawili sie swoim "malym miekkim"
    > ;)) I niezle na tym wyszli ;))))))

    w polsze wyszliby jak Kluska...

    > Wiec wez pod uwage takze prace na wlasny rachunek - to tez wymaga
    > umiejetnosci.

    troche innych jak stricte technicznych

    --
    futszaK
    0601061867

  • 26. Data: 2007-08-28 09:23:35
    Od: futszaK <f...@g...com>

> [...]

    > zyciu cos zupelnie innego (czesto niestety uczacy w szkolach informatyki)

    no to jeszcze dorzućmy jedną kategorie:

    wybitni - sami nie pracują na stanowiskach technicznych, ale organizują
    zespoły ludzi, samemu zajmując sie takimi problemami jak organizowanie
    ludzi i pieniędzy. Nie piszą CVek, ale szukają nowych dziedzin w które
    mozna zainwestować, nie czytają ich (od tego mają ludzi).
    Są wśród nich pasjonaci którzy lubią klepać kod, biegać z wiertarką i
    narzędziami po sieciach (tu już zależy od branży), ale wiedzą że w ten
    sposób to sie mozna garba dorobić a nie prawdziwych pieniędzy które można
    ulokować w nieruchomościach (a nie w ZUSie) dla posiadania spokojnej
    emerytury.

  • 27. Data: 2007-08-29 21:27:09
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Mialem podac Ci zestawienia wszystkich serwisow internetowych i skany
    > wszystkich ogloszen z gazet z ostatnich 2 miesiecy? Podalem przykladowo
    > jeden z najwiekszych serwisow, gdzie mozna szukac pracy/praktyk ...

    Wojtek niżej ci słusznie napisał - Ty nie potrafisz szukać, lub nie
    mówisz nam wszystkiego. Nie wiem jaki jest największu serwis z ofertami
    pracy i szczerze mówiąc - I do not care...
    Gdybym chciał znaleźć praktyki wyselekcjonowałbym firmy IT z okolicy i
    rozesłał CV. Jeżeli zero oddzewu to pytanie - z jakiego miasta jesteś?
    Może czas na relokację?

  • 28. Data: 2007-08-29 21:39:37
    Od: "Nothingman" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerry" <...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wojtek niżej ci słusznie napisał - Ty nie potrafisz szukać

    No byc moze to prawda, bo moj post i wnioski plynace z niego oparlem na
    internetowych serwisach pracy. Moze faktycznie to byl blad. Dziekuje
    wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Nothingman

  • 29. Data: 2007-09-01 17:00:40
    Od: "pv" <p...@g...pl>

    Nothingman <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > Czy moze sa jakies typowo praktyczne szkolenia informatykow (tzn. w
    > poszczegolnych dziedzinach)??? Ja moge sam placic za praktyki, nie wymagam
    > tego, zeby jeszcze ktos mi placil, za malo umiem...
    >

    > Co wlasciwie powienienem robic? Nie jestem jeszcze na IV lub V roku, by
    > startowac do pracy (zreszta tam tez wola, zeby juz ktos wczesniej pracowal
    > lub mial praktyki) - bo juz od tych lat sie pokazuje ogloszenia - ale jak
    > sie domyslam to tez dla bardziej doswiadczonych....
    >

    > Moze jestem za glupi, ale prosze o jakies wskazowki...
    >

    > Pozdrawiam i przepraszam za taki chaotyczny post..

    86 wiec mysle ze jestes z rocznika 86 tak jak ja to moze ci opisze na swoim
    przykladzie,
    u mnie wygladalo to tak, poszedlem na pierwszy rok majac przygode z z c++
    wyniesiona z lo, pzrez rok pisalem sobie programy dla siebie i na kolku na
    uczelni, w okolicach marca rozsylalem cv o darmowa praktyke, wyslalem tego
    pzryznam sie sporo bo wiele odmow mialem ze wzgledu na to ze bylem na 1 roku
    wiec to bylo wczesnie, ale udalo sie bo akurat dostalem sie na miesieczna
    darmowa praktyke, praktyka jak praktyka ale liczyl sie papierek ze byles w
    firmie, pozniej poszlo z gorki, 2 rok poznawanie technologii j2ee i te wakacje
    juz pracuje normalnie za kase, oczywiscie nie jest to ogromna kasa ale tez nie
    mala, badz co badz ja nie mialem wczesniej doswiadczenia oprocz tej praktyki
    moja recepta jest taka (mowie na przykladzie java) poznac jezyk java, poznac
    dobzre jakies technologie, ja jak szukalem pracy to znalem java jako jezyk +
    servlety, jsp, jdbc, podstawy oracle, nie bylem w tym ekspertem, po prostu
    znalem od strony praktycznej bo napisalem 2 projekty przez rok dokladnie w
    tych technologiach, nigdy nie wstrzelisz sie w technologie wymagane bo i tak
    zawsze bedzie ci czegos brakowac i na miejscu bedzisz sie douczal, grunt to
    miec co zaprezentowac na rozmowie,
    jak masz laske z hr to rzucaj jej nazwami tehnicznymi bo dla niej to bedzie
    brzemiec ladnie, jak bedzisz pozniej mial rozmowe z kims kumatym to lepiej
    znac 2-3 rzeczy a dobzre bo mozesz podyskutowac co zrobies, co ci sie podobalo
    w tych technologiach, co ci brakowalo itp niz tylko rzucac sloganami typu "jsp
    - a tak slysszalem cos o ty,\m, sa tez servlety a teraz czytalem ze uzywaja
    ludzie jsf ? "
    pracodawca musi czuc ze nie bedzie musail cie prowadzic za reke, ze jak bedzie
    potzreba nauzcyc sie czegos to sie szybko nauczysz, ale zarazem musisz mu
    pokazac ze cos sie juz nauczyles bo musi miec pewnosc ze potrafiles sie cos
    nauczyc a nie ze wydaje ci sie ze bedzisz potrafil

    nie sluchaj tez biadolenia o tym ze studia sa po to by sie bawic itp a do
    pracy pojdziesz po studiach, oczywisc tacy tez beda pracowac tylko jak oni
    beda zaczynac to ty juz bedzisz otrzaskany i bedzisz szlifowal sztuke i pewnie
    , doskonalil umiejetnosci i bedac w ich wieku bedzisz juz nie programista a np
    inz oprogramowania,

    i tu podam ci prawdziwy przyklad, mam kumpla ktory tez szybko zaczal sie bawic
    tytm tematem, teraz idzie na piaty rok i juz ma posade jako inz oprogramowania
    w duzej firmie w krk

    musisz wybrac,

  • 30. Data: 2007-09-01 21:32:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Sep 2007 17:00:40 +0000 (UTC), "pv" <p...@g...pl>
    wklepał(-a):

    >86 wiec mysle ze jestes z rocznika 86 tak jak ja to moze ci opisze na swoim
    >przykladzie,

    (...)

    Szkoda, że nie nauczyłeś się używać kropek, wielkich liter i cięcia cytatów. :)
    Wbrew pozorom to przydatne umiejętności w pracy.