PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cholerne bezrobocie????

  • 11. Data: 2004-06-05 10:44:27
    Temat: Re: Cholerne bezrobocie????
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Bezrobocie wydaje sie szalec na rynku - miliony osob bez pracy. Tymczasem - nie
    > sposob znalezc w Krakowie sensownych osob do pracy. Po kilkunastu nieudanych
    > probach znalezienia sensownego kandydata, juz wiem (choc wciaz nie moge
    > uwierzyc), ze na rynku naprawde nie ma chetnych osob.

    Zaraz, zaraz ... Z tego co opisujesz, to chętni jak najbardziej są,
    tylko że żaden z tych chcących nie spełnia Twoich oczekiwań. Jest różnica.

    Poniżej pisze różne rzeczy w postaci pytań, ale nie jest to czepiactwo -
    podsumowuję to na końcu. Oczywiście nie wiem czy cytujesz wprost z
    ogłoszenia.

    > Wymagania byly dosyc powszechne i niezbyt wygorowane:
    > - SQL (MSSQL lub DB2),

    W jakim zakresie i na jakim polu? Przykładowo czym innym jest SQL w
    zakresie projektowania bazy / data definition, a czym innym np. pisanie
    selectów pod tworzenie raportów.

    > - Visual Basic,

    Pytanie jak wyżej.

    > - umiejetnosc podstawowej administracji serwerami domeny Win2K i Linuxa,

    Ok, to jest jasne. Z tym, że też czym innym jest administraowanie domeną
    z 10 komputerami, a czym innym, kiedy tych komputerów jest np. 200. I o
    którego Linuxa (dystrybucję) chodzi ?

    > - umiejetnosci analityczne (projektowanie nowej aplikacji wg wskazan
    > uzytkownikow),

    To zdanie jest właściwie sprzeczne. Analityk to analityk, a projektant
    to projektant - to są dwie różne funkcje w projekcie. Może być
    oczywiście osoba, która wykonuje je jednocześnie - tak jest dość często
    w małych firmach, przy czym czasem ze skutkiem fatalnym.

    > - podstawowa znajomosc problematyki finansowo-ksiegowej

    Ok, to jest w miarę klarowne.

    > Idealny kandydat zostal okreslony jako absolwent uczelni ekonomicznej z bardzo
    > dobra znajomoscia "praktycznej informatyki" i przynajmniej 2-letnim stazem w
    > firmie, najlepiej z branzy finansowej.

    Ok.

    > Wszystkie w/w umiejetnosci nalezalo poprzec doswiadczeniem - firma nie ma czasu
    > na przyuczanie kandydatow do zawodu. Wprowadzenie w specyfike firmy jest
    > wystarczajaco czasochlonne.

    Tak, tylko czy to jest realistyczne oczekiwanie ? Dość skrajnie to
    ująłeś - "przyuczanie". Z moich obserwacji wynika, że znakomita
    większość informatyków ma braki i nie wyłączam tu bynajmniej siebie. I
    rozwiązaniem na to jest - właśnie - douczenie na kursie / douczenie
    metodą samodzielnego rozpoznania bojem czy przy pomocy współpracownika.

    Druga sprawa : są takie technologie w których człowiek niedoświadczony
    bez "kredytu" w postaci szkolenia / przyuczenia - tego doświadczenia nie
    ma najmniejszej szansy zdobyć. Chodzi mi o technologie szczególnie
    egzotyczne i/lub szczególnie drogie.

    > Tymczasem (podaje co ciekawsze kwiatki):
    >
    > - jeden z kandydatow, okreslajacy swoje umiejetnosci poslugiwania sie MSSQL na
    > 5/5, nie potrafil okreslic, ktora wersji uzywal, a spytany o naprawde proste
    > zapytanie SQL, z rozbrajajaca szczeroscia odparl, ze musi pracowac z
    > dokumentacja.

    Ok, no przesadził. Z tym, że co do pracy z minimalnym wykorzystaniem
    dokumentacji to podejrzewam, że większość programistów potrafi to robić
    w odniesieniu do jednego, góra dwóch języków programowania. A zna jako
    tako jeszcze może kilka innych - właśnie posługując się dokumentacją. I
    jest to raczej normalne. Przy czym - nie wiem czy się ze mną zgodzisz -
    jeśli ktoś zna dobrze jeden język programowania "ogólnego rażenia" to
    jest duże prawdopodobieństwo, że szybko nabierze sprawności w innym.

    > - inny kandydat, otrzymawszy do realizacji prosty testowy program, sam okreslil
    > jego czas wykonania na 3 dni, po czym po 2 tygodniach w tymze programie dalej
    > wystepowaly elementarne bledy. Dodam, ze kolejne prezentacje programu, byly
    > prezentacjami tylko z nazwy - trwaly gora 3 min, a potem nastepowal 2-3
    > godzinny okres poszukiwania i eliminowania bledow (w siedzibie potencjalnego
    > pracodawcy!!!)

    Hmmmm ... No, to może trzeba było testować przed prezentacją - straty
    byłyby mniejsze. Co do umiejętności oszacowania czasu wykonania - to
    wcale nie jest to trywialna umiejętność, ją się nabywa wraz z
    doświadczeniem. Nie wiem czy akurat ten kandydat pochwalił się nim.

    > - kilku kandydatow jawnie deklarowalo, ze nie spelnia wymagan, ale "sa chetni
    > sie ich nauczyc".

    No, uważasz to za "kwiatek" ? Ja bym to nazwał uczciwym postawieniem sprawy.

    > Czy naprawde nie ma kompetentnych osob, szukajacych pracy? Kompetentny =
    > posiadajacy konkretne umiejetnosci, konkretna wiedze, komunikatywny i
    > praktujacy powaznie innych.

    Konkretne osoby z tego co obserwuję - trzymają się tej roboty, którą
    mają. I dostają za nią przyzwoite pieniądze i/lub w inny sposób są
    motywowane do trzymania z pracodawcą.

    > Podkreslam, ze umiejetnosci i wiedza szkolna/uczelniana NIE SA rzeczywistymi
    > umiejetnosciami i wiedza, jesli nie sa poparta konkretnymi doswiadczeniami,
    > niekoniecznie komercyjnymi. Krotko mowiac - jesli ktos z wybranymi
    > technologiami mial kontakt wylacznie na cwiczeniach/wykladach, to oznacza, ze
    > go kompletnie NIE interesuja i ich nie zna.

    Wydaje mi się, że znowu stawiasz sprawę na ostrzu noża. Jest to po
    prostu wiedza nie poparta praktyką. Z różnych przyczyn.

    > Dodam, ze wynagrodzenie nalezalo do rzedu chyba raczej interesujacych -
    > spodziewane netto 2.5k+ (silny plus!) PLN na umowe o prace.

    Hmmm ... Tu Ci przyznam rację : 2.5+ kPLN netto to jest całkiem
    przyzwoite wynagrodzenie w świetle Twoich wymagań, tym bardziej w Krakowie.

    > PS. Ciag dalszy dopisalo samo zycie - wlasnie dowiedzialem sie, ze znajomy mial
    > dokladnie identyczne problemy ze znalezieniem dobrego programisty PHP,
    > wiedzacego, co jest semafor, kolejka, drzewo, stos i graf.

    Wiesz, jeśli chodzi o znajomość algorytmów i struktur danych, to u dużej
    części programistów jest średniawo, bo po prostu w typowych
    zastosowaniach są oni z automatu wyręczani przez gotowce. Co ma
    oczywiście swoje plusy i swoje minusy. Ty piszesz o znajomości tych
    terminów i definicji - tu się zgodzę, że to jest elementarz i każdy
    powinien to wiedzieć. Ale jeśli chodzi o umiejętność implementacji
    takich struktur i różnych algorytmów - to już jest tak, jak napisałem
    wyżej. Rozsądnym oczekiwaniem jes to, że (a) kandydat osobiście od zera
    zaimplementował obiektowo i nieobiektowo wszystkie podstawowe struktury
    i algorytmy (b) umiał by to powtórzyć w skończonym czasie.

    Aha, no i miało być posumowanie. Jeśli ja miałbym dać dobrą radę
    pracodawcom, to : pisać dokładnie o jakie systemy / techniki / języki /
    umiejętności chodzi, w jakim stopniu i na jakim poletku. Papier / email
    / html jest cierpliwy - moim zdaniem lepiej pisać dokładnie, bo wtedy te
    osoby, które są odpowiedzialne (a na takie właśnie czekacie) mają nad
    czym się namyśleć i podjąć decyzję, czy wysyłają swoją aplikację czy
    nie. Jeśli się nie widzą na miejscu w świetle wymagań - po prostu nie
    przysyłają aplikacji i nie marnują czasu obydwu stronom, sobie i Wam.

    Tu jeszcze uwaga : jeśli np. administracja siecią to napisać - ile jest
    końcówek, ile jest serwerów i jakich (OS'y/architektura), czy jest
    dostęp do internetu, jakiego rodzaju i przez jakie urządzenia. Moim
    zdaniem warto też pisać o tym czy końcówki to zróżnicowane składaki czy
    jakies maszyny firmowe produkowane seryjnie - przekłada się to dość
    wyraźnie na sposób administracji i serwsiowania.

    Druga sprawa : wielość wymagań. Z jednej strony pracodawcy mają
    tendencję do formułowania tak rozległych i wysokich wymagań, że ludziska
    sobie żartują, że brakuje tylko umiejętności chodzenia po wodzie. Z
    drugiej strony z dużą rezerwą podchodzi się do CV, w którym jest
    wymienione cokolwiek więcej, niż parę rzeczy na krzyż - bo niby to taki
    człowiek to wie prawie nic o prawie wszystkim. Prawda leży pewnie po
    środku. Sensowny kandydat ma jakieś umiejętności wiodące i tych pewnie
    jest 2-3, a parę innych posiadł w stopniu od niskiego do średniego.

    Trzecia sprawa : jestem zwolennikiem podawania od razu w ogłoszeniu
    zakresu przewidywanych zarobków z zaznaczeniem czy chodzi o netto czy
    brutto i napisaniem o formie współpracy. Jeśli firma jest dobrze
    zorganizowana i panuje nad swoimi finansami - to wie ile może
    przeznaczyć na dane stanowisko i ocenia dodatkowo ryzyko niepowodzenia.
    I skoro tak, to może po prostu ten zakres podać. To samo dotyczy branych
    pod uwagę bonusów.

    Czwarta sprawa : mnie osobiście irytuje brak odpowiedzi na każdą
    nadesłaną aplikację, chodzi o te zapowiedzi, że "skontaktujemy się z
    wybranymi osobami". Jeśli firma nie umie sobie poradzić z prostą
    odpowiedzią odmowną dla dajmy na to 200 emaili - to IMO po prostu źle o
    niej świadczy. Nie mówię już o tym, że na listy się po prostu odpisuje,
    tak jest przyjęte.

    Ostatnia sprawa : uważam, że warto wyraźnie pisać jakich dokumentów się
    oczekuje. Dotyczy to zwłaszcza listów motywacyjnych, ponieważ one osobom
    odpowiedzialnym - a na takie właśnie czekacie - zajmują sporo czasu i
    uwagi. Co innego poświęcić nieco czasu na czytanie w internecie i
    myślenie nad ogłoszeniem, a co innego jeszcze zwięzłe i jasne
    przedstawienie argumentów i dopowiedzenie róznych rzeczy, które nie
    mieszczą się w zakresie CV. To drugie wymaga znacznie więcej wysiłku,
    choćby dlatego że jest to krótki list, a nie rozmowa (choćby krótka).

    Ufff ... Przepraszam za dłużyznę. Po prostu właśnie wczoraj przeglądałem
    dokładniej ogłoszenia na jednym z portali. Nie bardzo wiadomo czy i co
    powinno się odpisać na niektóre ogłoszenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 12. Data: 2004-06-05 10:51:48
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > GPS

    > 2.5.
    >

    > No to napisz w ogloszeniu co to za liczba "2,5k+ (silny plus!)" bo ja tej
    > notacji w matematyce jeszcze nie poznalem. Slyszlem o silni, ale o silnym
    > plusie to jeszcze nie. Taka notacja smierdzi obiecankami-cacankami, nie dziw
    > sie, ze zglaszaja sie smierdzacy kandydaci.

    Nie "śmierdzi obiecankami cacankami", tylko na przykład można
    wnioskować, że będzie to stałą podstawa 2.5 kPLN plus premia za to, to
    czy tamto. 2.5 kPLN albo więcej, w zależności od umiejtności kandydata i
    ryzyka jego zatrudnienia.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 13. Data: 2004-06-05 12:28:25
    Od: "Marcin" <k...@g...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Motto: "Ludzie! Tam [Zachod] jest takie bezrobocie, ze w niektorych rodzinach
    > od kilku pokolen nikt nie pracowal!" (Pietrzak, 1983)
    >
    > Posta pisze przede wszystkim ku przestrodze innym pracodawcom.
    >
    > Bezrobocie wydaje sie szalec na rynku - miliony osob bez pracy.

    A ja jeszcze zwróciłbym uwagę na problemy z komunikacją
    pracodawca/pracownik.

    Ja jestem dość doświadczonym programistą-projektantem aplikacji webowych
    (PHP i Java), z ambicjami wyższymi niż trzaskanie stronek za 100 PLN, po
    prostu uważam, że potrafię robić rzeczy bardziej skomplikowane za większą
    kasę. Nie mówię, że od razu 10 KPLN, zadowolę się 3-3.5 KPLN na miesiąc, robiąc
    projekty zdalnie tzn. najpierw kilka spotkań, a potem robota w domu.

    Pracowałem do tej pory głównie dla jednej firmy i moje kontakty ograniczają
    się do jej klientów. Gdy teraz (poniekąd zmuszony sytuacją) szukam zleceń na
    własną rękę, widzę, że problemem jest niesamowity koszt pozyskania zlecenia.
    Podliczcie: czas przejrzenia wszystkich grup dyskusyjnych i
    technologicznych, przeglądania gazet, wysyłanie wstępnych ofert, potem
    dalsza korespondencja ...

    Ogłoszeń jest wiele, na mnóstwo wysyłam oferty, ale co z tego ? Z ogłoszenia
    NIE WYNIKA jakie są priorytety zamawiającego / pracodawcy. Tracę mnóstwo
    czasu, by potem w większości przypadków dowiedzieć się, że dostanę zlecenie,
    gdy zejdę z ceny np. o połowę. Gdybym wiedział, że chodzi tylko o cenę - nie
    brałbym się wcale za to. Albo inaczej - skupiłbym się na jakiejś b. wąskiej
    działce, oferując standardowe i powtarzalne rozwiązanie, które mogłoby być
    tanie.

    A czasu inwestuję w takie działania handlowe naprawdę sporo ! Jest to
    strasznie mało efektywne ... A ja przecież muszę też zarabiać programując.
    Teraz mam pół na pół - szukanie zleceń i wykonywanie ich. Zatrudnić
    handlowca ? Nie ta skala, aby się opłaciło.

    Ogłoszenia zazwyczaj są formułowane w taki sposób, że wiadomo jedynie, w
    jakiej technologii będzie praca, czasem jeszcze branża. A PRIORYTETÓW może
    być wiele: cena, niezawodność, elastyczność, szybkość wykonania itd. I jest
    to dla mnie informacja ważniejsza nawet od technologii wykonania, bez tego
    trudno się w ogóle sensownie odnieść do ogłoszenia.

    Wiem, może to mój błąd, że siedząc w jednej firmie, nie dbałem o kontakty,
    na tym się wszystko opiera. Ale też nie miałem za bardzo powodów, dokąd była
    robota w tej firmie.

    Apeluję do pracodawców:
    PISZCIE !!! w ogłoszeniu, jakie są wasze priorytety !!!
    Myślę, że ja nie zawracałbym sobie głowy większością ogłoszeń, gdy będzie
    tam napisane, że priorytetem jest najniższa cena, a skupię się na tych
    obiecujących dla mnie. To naprawdę pomoże obniżyć koszty pozyskania zleceń,
    co będzie z korzyścią dla całego rynku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 14. Data: 2004-06-05 13:52:15
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >

    > Witam,
    >
    > Posta pisze przede wszystkim ku przestrodze innym pracodawcom.

    Echhh, skad ja to wszystko znam, ci fachowcy od Oracli (bo kilka razy
    przechodzili obok serwara, na ktorym to bylo zainstalowane), ci eksperci od
    Javy (bo na cwiczeniach narysowali kilka debilnych trojkatow i kolek...).

    Ci, ktorzy sa dosc kreatywni i potrafia sie uczyc szybko dochodza do
    sensownych stanowisk i sensownych zarobkow. I oni nie szukaja pracy, bo w
    pewnym momencie kasa staje sie mniej wazna od mozliwosci zajmowania sie
    ciekawymi tematami.

    Cala lotna jak kilo gwozdzi reszta nie moze zrozumiec, ze po prostu nie
    nadaje sie do samodzielnej (wiec dobrze platnej) pracy w tym zawodzie. I
    zamiast starac sie znalezc swoje miejsce, adekwatne do wiedzy i zdolnosci
    pisze pierdoly w CV majac nadzieje, ze ktos sie da nabrac...

    szomiz
    --
    pl.comp.www ?
    Powinni tego zabronic :-P

  • 15. Data: 2004-06-05 16:20:52
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    Twoje wymagania uważam wcale nie są kosmiczne i średnio zdolny absolwent
    dobrej (powtarzam DOBREJ) uczelni kończącego kierunek związany z IT powinien
    spokojnie je spełnić. Jednak jeśli chodzi o uczelnie ekonomiczne to chyba
    raczej prawie nikogo sensownego nie znajdziesz.

    Niestety w tym kraju wszyscy znają się na wszystkim a potem wychodzi jak
    wychodzi. Facet z kilkudziesięcioma różnymi certyfikatami (nie żartuję - są
    tacy), nie potrafi poprawnie napisać SELECTA czy skonfigurować prostej sieci
    opartej na SAMBIE. Ale tak to jest. Ci co coś konkretnego potrafią, troszkę
    wyżej się cenią, zaś ci co potrafią niewiele będą czepiali się każdej
    możliwości dostania pracy na zasadzie "teraz pościemniam a potem jakoś to
    będzie", jednak to pracodawcy stwarzają taką sytuację, podając wszystko co im
    przyjdzie do głowy a nie skupić się na tym czego im potrzeba w rzeczywistości.

    Dziwi mnie jedna rzecz w Polsce - wszędzie na zachodzie podając informację o
    wakacie do jakichś mediów podaje się jednocześnie kwotę za którą potencjalny
    pracownik będzie pracował. A u nas? Cóż - na rozmowie okazuje się, że
    "motywująca i wysokopłatna praca" to wklepywanie danych za 800 zł, praca 6h
    dziennie (tzn. od 6AM do 6PM). W normalnym kraju o pracownika (dobrego - tzn.
    takiego który przynosi firmie naprawdę duże zyski) się dba, aby przypadkiem
    nie przyszło mu do głowy przejście do konkurencji, a u nas? Straszy się tym,
    że jak mu się nie podoba to czeka 100 innych chętnych na jego miejsce.
    Żałosne. To się może i sprawdza przy kopaniu rowów, ale przy bardziej
    wymagającej wiedzy stanowisku to po czymś takim proponuję dać cynk do
    konkurencji, że akurat ma się chęć u nich pracować. Gwarantuję - przyjmą z
    otwartymi ramionami...

    Aluś

  • 16. Data: 2004-06-05 18:44:14
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:c9s8jk$k2v$2@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > wnioskować, że będzie to stałą podstawa 2.5 kPLN plus premia za to, to
    > czy tamto. 2.5 kPLN albo więcej, w zależności od umiejtności kandydata i

    Ech, szkoda slow - uklad ma byc jasny i oczywisty, wszelkie enigmatycznosci
    moja na przylad osobe odstraszaja. Premia tez ma byc konkretnie nazwana. I
    tak mysli wiekszosc specjalistow posiadajacych konkretne umiejetnosci.

  • 17. Data: 2004-06-05 19:35:20
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
> [...]

    Wiesz, jak Ci szkoda słów, to może po prostu nie pisz. :-)

    > uklad ma byc jasny i oczywisty, wszelkie enigmatycznosci
    > moja na przylad osobe odstraszaja.

    Moją też, zwłaszcza od czasu, gdy się nadziałem na pracodawcę, który
    najpierw ustalił ze mną jedno, a potem w praniu wyszło co innego.

    > Premia tez ma byc konkretnie nazwana.

    Zgadzam się.

    > I tak mysli wiekszosc specjalistow posiadajacych konkretne umiejetnosci.

    Wiesz, no może mnie nie zrozumiałeś - ja mówiłem o tym, co jest w
    ogłoszeniu. Nie wiem co było explicite w ogłoszeniu, bo Głos Netu nie
    napisał czy streszcza rozmaite fakty, czy swoje ogłoszenie i dokładnie
    to co w nim podał.

    Niektóre firmy mają dość złożony system wynagradzania i czasem nie
    nadaje się on raczej do streszczenia w ogłoszeniu. Poza tym może być
    sytuacja w której po prostu z góry nie wiadomo jakie warunki
    zaproponować konkretnemu kandydatowi, bo poza konieczmością płacenia
    wypłaty dochodzi ryzyko związane z zatrudnieniem kandydata - że się nie
    sprawdzi, mimo wstepnych dobrych zapowiedzi, że nie będzie mu pasować,
    że ma określoną sytuację zyciową i tak dalej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 18. Data: 2004-06-05 21:10:30
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Piotr Hosowicz" <n...@i...domain.net> napisał w
    wiadomości news:c9t7ai$fs6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wiesz, jak Ci szkoda słów, to może po prostu nie pisz. :-)

    No wlasnie, na tym mialu bedzie moj EOT.

    > Moją też, zwłaszcza od czasu, gdy się nadziałem na pracodawcę, który
    > najpierw ustalił ze mną jedno, a potem w praniu wyszło co innego.

    No to jak sie zaczyna od zgody na niejednoznacznosci to juz jest glupota.

> [...]
    > ogłoszeniu. Nie wiem co było explicite w ogłoszeniu, bo Głos Netu nie
    > napisał czy streszcza rozmaite fakty, czy swoje ogłoszenie i dokładnie

    Napisal, ze w ogloszeniu bylo 2,5 plus duzy plus, dla mnie to jest 2,5 i nie
    ma sie co dziwic, ze chetni nie przyjda - jesli spacjalista dorej klasy
    zaczyna od 5. A wymagania kolesia byly rozmaite bo i programowanie i
    administracja, w dodatku i lunux i winda.

> [...]
    > sprawdzi, mimo wstepnych dobrych zapowiedzi, że nie będzie mu pasować,
    > że ma określoną sytuację zyciową i tak dalej.

    Ze jak? Faktycznie szkoda slow. Przeciez sprawa jest prosta wymagania-placa
    i koniec, jak sie nie sprawdzi to konczy na okresie probnym albo i
    wczesniej, a rzecza rekrutujacego jest maksymalnie sprawdzic goscia przed
    przyjeciem. A co sie dzieje z sytuacja zyciowa nie mamy na to wplywu i to
    dotyczy pracobiorcy i pracodawcy, nie ma zyciu na nic gwarancji jesli ktos
    mysli inaczej to zapewne rozczarowan mu nie zbraknie.

    EOT

  • 19. Data: 2004-06-05 21:23:09
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    Ghost wrote:

    [ciach]

    > Ze jak? Faktycznie szkoda slow.

    [ciach]

    Ghost, chyba mnie nie doczytałeś. Otóż newsy działają w ten sposób, że
    najpierw Ty odbierasz mój list w całości, i potem albo go czytasz w
    całości i potem odpisujesz, albo go czytasz na bieżąco odpisując. Nie
    zmieni to faktu, że skoro "faktycznie szkoda czasu" to w każdej chwili
    _przed_ wysłaniem swojej odpowiedzi, możesz po prostu przestać czytać /
    pisać i jej nie wysyłać.

    Zrozum, że nie robisz mi łaski, że odpisujesz ani splendoru że
    dyskutujemy. To proste. Wystarczy wyciągnac nos z chmur i trochę spuścić
    z tonu.

    > EOT

    Tak. I bądź już kosekwentna, primadonno. :->

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 20. Data: 2004-06-06 18:00:51
    Od: pablomaks <p...@w...pl>

    Krzysztof Stachlewski wrote:

    > Może taki wymarzony kandydat nie istnieje w praktyce?
    > Absolwent uczelni ekonomicznej i jednocześnie dobry programista...

    Istnieje istnieje znam dwu takich co skonczyli ekonomiczna i studiują
    informatykę i sa niezli...