PracaGrupypl.praca.dyskusjeCholerne bezrobocie???? › Re: Cholerne bezrobocie????
    From: "Marcin" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cholerne bezrobocie????
    Date: Sat, 5 Jun 2004 12:28:25 +0000 (UTC)

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Motto: "Ludzie! Tam [Zachod] jest takie bezrobocie, ze w niektorych rodzinach
    > od kilku pokolen nikt nie pracowal!" (Pietrzak, 1983)
    >
    > Posta pisze przede wszystkim ku przestrodze innym pracodawcom.
    >
    > Bezrobocie wydaje sie szalec na rynku - miliony osob bez pracy.

    A ja jeszcze zwróciłbym uwagę na problemy z komunikacją
    pracodawca/pracownik.

    Ja jestem dość doświadczonym programistą-projektantem aplikacji webowych
    (PHP i Java), z ambicjami wyższymi niż trzaskanie stronek za 100 PLN, po
    prostu uważam, że potrafię robić rzeczy bardziej skomplikowane za większą
    kasę. Nie mówię, że od razu 10 KPLN, zadowolę się 3-3.5 KPLN na miesiąc, robiąc
    projekty zdalnie tzn. najpierw kilka spotkań, a potem robota w domu.

    Pracowałem do tej pory głównie dla jednej firmy i moje kontakty ograniczają
    się do jej klientów. Gdy teraz (poniekąd zmuszony sytuacją) szukam zleceń na
    własną rękę, widzę, że problemem jest niesamowity koszt pozyskania zlecenia.
    Podliczcie: czas przejrzenia wszystkich grup dyskusyjnych i
    technologicznych, przeglądania gazet, wysyłanie wstępnych ofert, potem
    dalsza korespondencja ...

    Ogłoszeń jest wiele, na mnóstwo wysyłam oferty, ale co z tego ? Z ogłoszenia
    NIE WYNIKA jakie są priorytety zamawiającego / pracodawcy. Tracę mnóstwo
    czasu, by potem w większości przypadków dowiedzieć się, że dostanę zlecenie,
    gdy zejdę z ceny np. o połowę. Gdybym wiedział, że chodzi tylko o cenę - nie
    brałbym się wcale za to. Albo inaczej - skupiłbym się na jakiejś b. wąskiej
    działce, oferując standardowe i powtarzalne rozwiązanie, które mogłoby być
    tanie.

    A czasu inwestuję w takie działania handlowe naprawdę sporo ! Jest to
    strasznie mało efektywne ... A ja przecież muszę też zarabiać programując.
    Teraz mam pół na pół - szukanie zleceń i wykonywanie ich. Zatrudnić
    handlowca ? Nie ta skala, aby się opłaciło.

    Ogłoszenia zazwyczaj są formułowane w taki sposób, że wiadomo jedynie, w
    jakiej technologii będzie praca, czasem jeszcze branża. A PRIORYTETÓW może
    być wiele: cena, niezawodność, elastyczność, szybkość wykonania itd. I jest
    to dla mnie informacja ważniejsza nawet od technologii wykonania, bez tego
    trudno się w ogóle sensownie odnieść do ogłoszenia.

    Wiem, może to mój błąd, że siedząc w jednej firmie, nie dbałem o kontakty,
    na tym się wszystko opiera. Ale też nie miałem za bardzo powodów, dokąd była
    robota w tej firmie.

    Apeluję do pracodawców:
    PISZCIE !!! w ogłoszeniu, jakie są wasze priorytety !!!
    Myślę, że ja nie zawracałbym sobie głowy większością ogłoszeń, gdy będzie
    tam napisane, że priorytetem jest najniższa cena, a skupię się na tych
    obiecujących dla mnie. To naprawdę pomoże obniżyć koszty pozyskania zleceń,
    co będzie z korzyścią dla całego rynku.

    Pozdrawiam,
    Marcin