PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cholerne bezrobocie????

  • 1. Data: 2004-06-04 17:32:30
    Temat: Cholerne bezrobocie????
    Od: g...@p...onet.pl

    Motto: "Ludzie! Tam [Zachod] jest takie bezrobocie, ze w niektorych rodzinach
    od kilku pokolen nikt nie pracowal!" (Pietrzak, 1983)

    Witam,

    Posta pisze przede wszystkim ku przestrodze innym pracodawcom.

    Bezrobocie wydaje sie szalec na rynku - miliony osob bez pracy. Tymczasem - nie
    sposob znalezc w Krakowie sensownych osob do pracy. Po kilkunastu nieudanych
    probach znalezienia sensownego kandydata, juz wiem (choc wciaz nie moge
    uwierzyc), ze na rynku naprawde nie ma chetnych osob.

    Wymagania byly dosyc powszechne i niezbyt wygorowane:
    - SQL (MSSQL lub DB2),
    - Visual Basic,
    - umiejetnosc podstawowej administracji serwerami domeny Win2K i Linuxa,
    - umiejetnosci analityczne (projektowanie nowej aplikacji wg wskazan
    uzytkownikow),
    - podstawowa znajomosc problematyki finansowo-ksiegowej

    Idealny kandydat zostal okreslony jako absolwent uczelni ekonomicznej z bardzo
    dobra znajomoscia "praktycznej informatyki" i przynajmniej 2-letnim stazem w
    firmie, najlepiej z branzy finansowej.

    Wszystkie w/w umiejetnosci nalezalo poprzec doswiadczeniem - firma nie ma czasu
    na przyuczanie kandydatow do zawodu. Wprowadzenie w specyfike firmy jest
    wystarczajaco czasochlonne.

    Tymczasem (podaje co ciekawsze kwiatki):

    - jeden z kandydatow, okreslajacy swoje umiejetnosci poslugiwania sie MSSQL na
    5/5, nie potrafil okreslic, ktora wersji uzywal, a spytany o naprawde proste
    zapytanie SQL, z rozbrajajaca szczeroscia odparl, ze musi pracowac z
    dokumentacja.

    - inny kandydat, otrzymawszy do realizacji prosty testowy program, sam okreslil
    jego czas wykonania na 3 dni, po czym po 2 tygodniach w tymze programie dalej
    wystepowaly elementarne bledy. Dodam, ze kolejne prezentacje programu, byly
    prezentacjami tylko z nazwy - trwaly gora 3 min, a potem nastepowal 2-3
    godzinny okres poszukiwania i eliminowania bledow (w siedzibie potencjalnego
    pracodawcy!!!)

    - inny kandydat przyszedl tak "pachnacy" swiezoscia, ze nie sposob bylo
    wytrzymac w pokoju dluzej niz kilka minut. Zapach byl ewidentnie spowodowany
    mocna nieswiezoscia stroju, a nie swiezym stresem kandydata. Umiejetnosc
    merytoryczne rowniez przecietne.

    - kilku kandydatow jawnie deklarowalo, ze nie spelnia wymagan, ale "sa chetni
    sie ich nauczyc".

    Czy naprawde nie ma kompetentnych osob, szukajacych pracy? Kompetentny =
    posiadajacy konkretne umiejetnosci, konkretna wiedze, komunikatywny i
    praktujacy powaznie innych.

    Podkreslam, ze umiejetnosci i wiedza szkolna/uczelniana NIE SA rzeczywistymi
    umiejetnosciami i wiedza, jesli nie sa poparta konkretnymi doswiadczeniami,
    niekoniecznie komercyjnymi. Krotko mowiac - jesli ktos z wybranymi
    technologiami mial kontakt wylacznie na cwiczeniach/wykladach, to oznacza, ze
    go kompletnie NIE interesuja i ich nie zna.

    Dodam, ze wynagrodzenie nalezalo do rzedu chyba raczej interesujacych -
    spodziewane netto 2.5k+ (silny plus!) PLN na umowe o prace.

    Na koniec - prosze nie skladac mi ofert, bo rekrutacja przestala byc aktualna -
    zostanie najprawdopodobniej powierzona jakiemus headhunterowi.

    PS. Ciag dalszy dopisalo samo zycie - wlasnie dowiedzialem sie, ze znajomy mial
    dokladnie identyczne problemy ze znalezieniem dobrego programisty PHP,
    wiedzacego, co jest semafor, kolejka, drzewo, stos i graf.

    --

    Pozdrawiam,

    ciezko wstrzasniety
    glos

  • 2. Data: 2004-06-04 17:44:41
    Temat: Odp: Cholerne bezrobocie????
    Od: "Wojtek S." <s...@N...polbox.com>

    > Dodam, ze wynagrodzenie nalezalo do rzedu chyba raczej interesujacych -
    > spodziewane netto 2.5k+ (silny plus!) PLN na umowe o prace.

    mysle ze wszyscy dobrzy w branzy wyjechali z Polski. W Wielkiej Brytanii
    czlowiek z umiejetnosciami, ktore opisywales otrzymuje 44 tys. funtow
    rocznie. W takiej sytuacji 2,5 tys. zl nie skusi fachowca.
    Bezrobocie oczywiscie jest w Polsce, ale glownie wsrod ludzi o ogolnych
    kwalifikacjach a nie specjalistow. Takich zawsze brakuje, inaczej nie byliby
    specjalistami.
    pozdrawiam
    W.

  • 3. Data: 2004-06-04 18:14:51
    Temat: Re: Cholerne bezrobocie????
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...USUN.pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Idealny kandydat zostal okreslony jako absolwent uczelni ekonomicznej z bardzo
    > dobra znajomoscia "praktycznej informatyki" i przynajmniej 2-letnim stazem w
    > firmie, najlepiej z branzy finansowej.

    Może taki wymarzony kandydat nie istnieje w praktyce?
    Absolwent uczelni ekonomicznej i jednocześnie dobry programista...

    > Wszystkie w/w umiejetnosci nalezalo poprzec doswiadczeniem - firma nie ma czasu
    > na przyuczanie kandydatow do zawodu. Wprowadzenie w specyfike firmy jest
    > wystarczajaco czasochlonne.

    Ja bym proponował zawierać tego typu stwierdzenia w ofertach pracy.
    Byłoby jasne, że firma chce kogoś na szybko i nie ma czasu inwestować
    w człowieka. W ten sposób od razu przyszłoby mniej niechcianych osób.

    > Tymczasem (podaje co ciekawsze kwiatki):

    Kwiatki sympatyczne... :-)

    > - kilku kandydatow jawnie deklarowalo, ze nie spelnia wymagan, ale "sa chetni
    > sie ich nauczyc".

    ... może oprócz tego. Firmy często podają wymagania sporo na wyrost,
    rzucając wszelkimi skrótami, jakie mają pod ręką. Więc nie dziwię
    się, że przyszły takie osoby.

> [...]
    >
    > Dodam, ze wynagrodzenie nalezalo do rzedu chyba raczej interesujacych -
    > spodziewane netto 2.5k+ (silny plus!) PLN na umowe o prace.

    Widać nie dość interesujące, dla dobrych programistów, którzy
    jeszcze do tego przebrnęli przez uczelnię ekonomiczną.

    > PS. Ciag dalszy dopisalo samo zycie - wlasnie dowiedzialem sie, ze znajomy mial
    > dokladnie identyczne problemy ze znalezieniem dobrego programisty PHP,
    > wiedzacego, co jest semafor, kolejka, drzewo, stos i graf.

    Jak widzę że ktoś szuka w Polsce kogoś do PHP, to dla mnie jest
    to synonim "zapłacę raczej mało za trzepanie stronek".
    Ten, kto wie co to semafor ;-) będzie uderzał na stanowiska
    potencjalnie lepiej płatne.
    Chyba, że coś więcej się napisze w tym ogłoszeniu.

    Powodzenia w dalszym szukaniu. :-)

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl

  • 4. Data: 2004-06-04 18:20:56
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

> [...]
    > mial dokladnie identyczne problemy ze znalezieniem dobrego programisty
    > PHP, wiedzacego, co jest semafor, kolejka, drzewo, stos i graf.

    niestety miałem ten sam problem ... ostatecznie posade otrzymał obywatel
    kazachstanu [a nie jest to takie proste zatrudnić legalnie cudzozimca]....
    bo tylko on spełniał warunki tj. posiadał umiejetności [php , mysql] a nei
    tylko siedział obok osoby która je posiadała [jak kilku kandydatów] ;(

    Piotr Żebrowski

  • 5. Data: 2004-06-04 20:50:32
    Od: "Ghost" <...@...com>

> [...]
    czasu
    > na przyuczanie kandydatow do zawodu. Wprowadzenie w specyfike firmy jest

    Nie trzeba byc Einsteinem, zeby zajarzyc, ze oferta byla nieadekwatna do
    wymagan. Zglosili sie Ci ktorych oferta zadowalala, ale nie spelniajacy
    wymagan. Samochody tez kupujesz na zsadzie ma byc nowka, klima, 300KM, GPS
    itp i ma kosztowac 25kpln?

  • 6. Data: 2004-06-04 23:02:12
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > wymagan. Samochody tez kupujesz na zsadzie ma byc nowka, klima, 300KM, GPS

    najwyrazniej jednak trzeba - "2.5k+ (silny plus!)" NIE oznacza = 2.5, a > 2.5.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2004-06-05 07:08:23
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymagan. Samochody tez kupujesz na zsadzie ma byc nowka, klima, 300KM, GPS

    Własnie... skoro tyle chce się płacić pracownikowi, to czasem warto dorzucić
    te parę biletów NBP do ogłoszenia i napisać w ogłoszeniu o co chodzi.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 8. Data: 2004-06-05 07:23:30
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

> [...]

    czasu
    > na przyuczanie kandydatow do zawodu. Wprowadzenie w specyfike firmy jest

    I weź tu zrób tak, aby pracodawca był zadowolony !!!!!
    Qrcze, pracodawcy sami tworzą bezrobocie, a potem mają pretensje, do nie
    wiadomo kogo.
    Lepiej poświecić czas i sobie wykształcić pracownika, niz szukać na rynku
    już doświadczonego, z jakimiś nawykami... super pomysłami, które ma po
    doświadczeniach w poprzedniej firmie i koniecznie chce je wdrożyć, nawet
    jeśli nie pasują.
    Oczywiście trzeba takiego pracownika świeżego odpowiednio wynagrodzić, dać
    mu jakąś porządną pensję na etat i motywować premiami za udane projekty i
    nie żałować mu kasy, nie zagarniać wszystkiego dla siebie. Jeśli nie kasę to
    jest tyle sposobów motywowania pracowników i taki pracownik nie bedzie
    szukał innej roboty, tylko Tobie nakręcał interes.
    Na prawdę są w Polsce ludzie kumaci (moze niewiele ich, ale są), posiadający
    wiedzę teoretyczną, bez praktyki, a tylko dlatego bez praktyki, że 95%
    ogłoszeń w wyborczej jest właśnie takich ja Twoje.
    Zamiast więc o braku czasu na przyuczaniu pracowników - pomyśl o
    inwestowaniu w pracowników... w przyszłych pracowników.

    Jednocześnie nie dawać prawa do błędu, tj.
    chwalić za dobrą robotę + kasa
    opier......... za partactwo

    bo to też jest tak, że jak jest dobrze, to szef siedzi cicho, a jak coś jest
    źle to od razu piłuje ryja.

  • 9. Data: 2004-06-05 09:21:54
    Od: "Ghost" <...@...com>

    GPS

    > najwyrazniej jednak trzeba - "2.5k+ (silny plus!)" NIE oznacza = 2.5, a >
    2.5.

    No to napisz w ogloszeniu co to za liczba "2,5k+ (silny plus!)" bo ja tej
    notacji w matematyce jeszcze nie poznalem. Slyszlem o silni, ale o silnym
    plusie to jeszcze nie. Taka notacja smierdzi obiecankami-cacankami, nie dziw
    sie, ze zglaszaja sie smierdzacy kandydaci.

  • 10. Data: 2004-06-05 10:01:02
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    stara zasada mówi że tyle otrzymujesz od zycia ile sam dajesz ....więc
    zbierasz .czeka cię długa droga zanim zrozumiesz bo narazie jesteś
    sfrustrowany.

    --
    pozdrawiam

    Opix