PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 11. Data: 2003-08-15 10:59:58
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "Dieter" <t...@p...onet.pl>

    Ciekawe jest to, ze dokladnie gadasz co ja pisze i sie sprzeczasz, ze tak
    nie jest. Fenomen.

    Dieter

  • 12. Data: 2003-08-15 11:30:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dieter wrote:
    > Ciekawe jest to, ze dokladnie gadasz co ja pisze i sie sprzeczasz, ze
    > tak nie jest. Fenomen.

    ;)
    Bos sie czepil Millera. Przeciez to samo proponuja wszystkie (no moze PO nie
    do konca - ale oni przy korycie juz byli) partie w Polsce!
    I tego nie zmienisz, bo Polacy tak chca.
    Dlatego nie rozumiem zupelnie czemu tak sie burzysz obcym firmom i tak
    dalej. Miller sprzedal wszystkie banki? ;)
    To tylko i wylacznie nasza wina. I nie chodzi o to kto rzadzi tylko co
    ludzie chca. A ludzie chca ochrony od panstwa (tylko po to, zeby miec
    gwarancje jak sie w robocie na czarno nie powiedzie...) i to im wystarcza. A
    ze chcieliby jeszcze wiecej to narzekaja.
    Jednym slowem to nie prawda o Polsce, to prawda o Polakach/.

  • 13. Data: 2003-08-15 13:01:01
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    W rzeczy samej produkcja/przemysl absorbuje duzo wiecej pracownikow niz
    inne galezie gospodarki. A ten przemysl zostal w Polsce w taki lub inny
    sposob zdemontowany przez ostatnie 10-13 lat. Przez te lata wbijano obywatelom
    do glowy dogmat o wyzszosci prywatnego nad panstwowym - niestety jak sie
    okazuje jak cos sie staje prywatne to z fabryki robi sie montownia, a z montowni
    hurtownia, a z hurtowni plac. Smiem twierdzic ze ta cala prywatyzacja i
    liberalizacja wplynela na wzrost bezrobocia, i nadal bedzie wplywac - ale
    ktos na tym zarobil, zarabia i bedzie zarabial. Koszty pracy to nastepne robienie
    ludziom wody z mozgu - "sa za wysokie i dlatego firmy nie inwestuja i dlatego nie
    rosnie zatrudnienie" - nie ma silnych (zyskownych) krajowych podmiotow,
    nastawionych na rozwoj, ba nie ma silnych branz (oprocz energetycznej, paliwowej),
    a konkurencja zagraniczna ma wszystko - sklepy, gazety, magazyny, banki do
    kredytowania sprzedazy i otwarte granice - a ta zagranica ma ogromne moce
    produkcyjne wiec fabryk w Polsce nie potrzebuje. Ktos powie to bylo nieuchronne
    - tylko ze u sasiadow Czechy, Wegry ba Slowacja sprawy wygladaja o wiele lepiej.
    A w 2002 mielismy cos ok. 12 mld dolarow deficytu handlowego - o tyle wiecej
    kuplismy z zagranicy niz sprzedalismy. A w Obi nawet trzonki do lopat sa Made in
    Germany.

    pozdr.
    D.

  • 14. Data: 2003-08-15 13:15:56
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    Dieter wrote:
> [...]
    > poplynie z glosnikow Blaupunkta. Podjade do sklepu i kupie olej Mobil
    > 1 (made in germany) do mojego autka. Tak wiec w Polsce jest juz
    > pozamiatane, szkoda zludzen trzeba jechac gdzies ale najgorsze jest
    > to, ze tam baaardzo rzadko robi sie w swoim zawodzie. UE potrzebuje
    > Polakow to pilnowania, opiekowania sie dziecmi i starcami, mycia
    > garow i robienia lasek tamtejszym krezusom. A za 10 lat juz nie
    > bedzie UE. Dziekuje wszystkim tym debilom co glosowali na Leszka i
    > jego PZPR (SLD). mam nadzieje, ze bedziecie zdychac z glodu.

    a sio trollu... fuuuujjjj....

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

  • 15. Data: 2003-08-15 14:32:00
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "Dieter" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli przyznales mi racje w sumie mowiac to wszystko. Bo kto ustala prawo
    > Polsce jak nie partia rzadzaca?
    >
    > Same podatki to za malo, musi byc produkcja. Bo trzeba miec z czego placic
    > te podatki. Podatek liniowy nie jest lekarstwem na dobrobyt ale to tylko
    > jeden z jego punktow.

    Co to znaczy "musi być produkcja"?

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 16. Data: 2003-08-15 14:33:57
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Wiem co to jest globalizacja i wiem tez co to jest niewolnictwo i
    > traktowanie Polski jako rynek zbytu i rzesze chamow do roboty za darmo.
    > Popierasz to?

    Ciekawe, że Polacy mają dość, by traktować ich jak rynek zbytu.... tylko
    skąd skoro, jak piszesz, nic nie produkujemy. O co ci właściwie chodzi, czy
    możesz wreszcie jasno przedstawić swoją myśl?

  • 17. Data: 2003-08-15 14:34:31
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Dieter" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > kupie sobie benzyne na stacji BP lub Shell, ktore z tego co wiem sa
    > amerykanskie.

    Owszem, jak sama nazwa wskazuje - British Petrol

    Tomek Z.

  • 18. Data: 2003-08-15 14:38:01
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    Użytkownik "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhilp0$o0c$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    wiecej
    > kuplismy z zagranicy niz sprzedalismy. A w Obi nawet trzonki do lopat sa

    Jezu, dlaczego, gdy ktoś zabiera się za samodzielne myślenie o gospodarce,
    to od razu wychodzi z tego marksizm? Czemu, czemu, czemu? Czemu, gdy spytać
    człowieka co się stanie z puszczonym kamieniem, to prawidłowo odpowie, że
    spadnie, a zabieranie się za "łekonomię" owocuje takimi nonsensami?

  • 19. Data: 2003-08-15 15:13:27
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Michał Gancarski wrote:
    <ciach>

> [...]
    > człowieka co się stanie z puszczonym kamieniem, to prawidłowo odpowie, że
    > spadnie, a zabieranie się za "łekonomię" owocuje takimi nonsensami?

    Nie zgadzasz sie z ktoras z przedstawionych tez? Przedstaw dowody lub fakty
    swiadczace przeciwko niej. Nie doklejaj mi ektykiety "komunista, marksista,
    antyglobalista, cyklista, zyd, mason, filatelista, onanista, organista...",
    tylko prowadz dyskusje merytoryczna - albo mam racje albo nie.

    D.

    PS. A propos "etykieciarstwo" to jedna z ulubionych technik manipulacji w
    polityce - doklejmy etykiete i juz sie czlowieka zdyskredytuje - nie wazne co mowi
    i czy ma racje, juz jest spalony w oczach wyborcy.

  • 20. Data: 2003-08-15 15:14:04
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Michał Gancarski wrote:
> [...]
    > Czemu, gdy spytać człowieka co się stanie z puszczonym kamieniem, to
    > prawidłowo odpowie, że spadnie, a zabieranie się za "łekonomię"

    Bo mimo, ze system gospodarczy padl, to system spoleczny zyje i ma sie
    dobrze.
    Najgorsze, ze takie pojecie o gospodarce ma wiekszosc zasiadajacych w
    sejmie - w ktorejkolwiek byliby partii..