PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji

  • 11. Data: 2010-08-16 13:02:51
    Temat: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Kotowski" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:i45jp3$gdr$1@inews.gazeta.pl...

    > Zapraszam do komentowania, krytykowania i do korzystania.

    To ja pozwolę sobie skomentować. Według mnie sprawa ilości stron CV jest
    nieistotna ;-)

    Jeśli rekruter z firmy nie jest w stanie przeczytać dwóch stron CV, żeby
    dowiedzieć się czegoś o kandydacie, to kandydat raczej nie powinien być
    zainteresowany współpracą z taką firmą...

    Poza tym - idzie to wszystko nieco w kierunku, ktorego nie mogę
    zaakceptować, czyli język mówiony rodem z SMS-ów i piktogramy na
    billboardach i tablicach reklamowych, żeby się ludzie nie męczyli
    czytaniem...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 12. Data: 2010-08-16 13:11:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Ślużyński pisze:
> [...]
    > dowiedzieć się czegoś o kandydacie, to kandydat raczej nie powinien być
    > zainteresowany współpracą z taką firmą...

    Jasne, można obrazić się na cały świat, że nikt nie chce czytać
    czyichś kilkustronicowych CV. Tyle że nic to nie da. Jak przychodzi
    200CV, to nie ma tak, że tylko jedna osoba jest idealna, jest ich wiele,
    i w tym, że ktoś upraszcza sobie sprawę, dokonując wstępnego wyboru
    tylko z 1-stronicowych CV nie ma nic dziwnego ani nagannego.

> [...]
    > zaakceptować, czyli język mówiony rodem z SMS-ów i piktogramy na
    > billboardach i tablicach reklamowych, żeby się ludzie nie męczyli

    Po co upraszczać, jak można zagmatwać napisem, bo ktoś ma kompleks
    wyższości liter nad obrazkami ;)
    http://1.1.1.3/bmi/img.trojmiasto.pl/zdj/fotki/23900
    /z23939.jpg

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-08-16 13:18:25
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

> [...]
    > ktoś upraszcza sobie sprawę, dokonując wstępnego wyboru tylko z
    > 1-stronicowych CV nie ma nic dziwnego ani nagannego.

    Tu nie ma mowy o obrażaniu się na kogokolwiek, ale jeśli uważasz, że
    odrzucanie tych CV, które mają więcej niż jedną stronę tekstu jest
    "organizowaniem sobie pracy" (a tak rozumiem tekst o upraszczaniu poprzez
    wybór krótszych tekstów do przeczytania) - to jestem w lekkim szoku...

    > Po co upraszczać, jak można zagmatwać napisem, bo ktoś ma kompleks
    > wyższości liter nad obrazkami ;)
    > http://1.1.1.3/bmi/img.trojmiasto.pl/zdj/fotki/23900
    /z23939.jpg

    Link trochę nie działa, więc się nie odniosę...

  • 14. Data: 2010-08-16 13:24:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Ślużyński pisze:

> [...]
    > "organizowaniem sobie pracy" (a tak rozumiem tekst o upraszczaniu poprzez
    > wybór krótszych tekstów do przeczytania) - to jestem w lekkim szoku...

    A z czego ten szok wynika? Do wyboru dobrego pracownika nie zawsze
    trzeba przeglądać wszystkie CV, a wówczas ograniczenie do tych mniej
    absorbujących może być rozsądne.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-08-16 14:16:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-08-16, Maciej Ślużyński <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > "organizowaniem sobie pracy" (a tak rozumiem tekst o upraszczaniu poprzez
    > wybór krótszych tekstów do przeczytania) - to jestem w lekkim szoku...

    A wpadłeś na to, że niekoniecznie upraszczać sobie będzie firma docelowa,
    tylko np. firma rekrutująca?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2010-08-16 15:11:49
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > To ja pozwolę sobie skomentować. Według mnie sprawa ilości stron CV jest
    > nieistotna ;-)

    No i odpadasz :) Wymaganie 1 strony mogło być również testem, czy kandydat
    słucha, o co się go prosi. Nie wymądrzając się, że akurat on nie widzi
    sensu i że to inni powinni się dostosować, gdyż nie mają racji, że powinni
    się wysilić i czytać tyle, ile jest, że zmniejszyć się tego absolutnie nie
    da bez utraty sensu itd...

    IMHO, wymaganie 1 strony jest to bardzo dobry test. Od razu ma się z głowy
    różnych męczących typków.

    BTW, była kiedyś bardzo duża dyskusja na identyczny temat.

    e.

  • 17. Data: 2010-08-16 15:36:13
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    O ile cv jednostronnicowe jest do zrobienia, bo mozna powycinac wszystko
    oprocz danych kontaktowych z dopiskiem "Umiem duzo, a jeszcze wiecej chce
    sie nauczyc. Reszta na rozmowie. Nie odpowiadam na kretynskie pytania - to
    Panstwo podajecie wysokosc zarobkow, bo wrozem nie jestem.", o tyle dziwia
    mnie wymagania dot. wysylania cv ze zdjeciem. Ok. na stanowiska
    recepcjonisty, przedstawiciela, wdrozeniowca etc w pewnym sensie
    stanowiska reprezentatywne, gdzie ma sie kontakt z klientami, to jeszcze
    jestem w stanie zrozumiec, ale np. na stanowisko "miejscowe", gdzie
    wyjazdow poza zaklad nie ma?! Kto to ogolnie wymyslil i po co? Kadrowa,
    ktora szuka przystojnego kochanka?

  • 18. Data: 2010-08-16 16:03:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.vhjeyn0dbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
    Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> pisze:

    > dziwia mnie wymagania dot. wysylania cv ze zdjeciem.
    Wymaganie fotki jest bezprawne.
    Zresztą wymaganie CV w lwiej części wypadków także.
    Informacje, jakich potencjalny pracodawca ma prawo żądać od kandydata są
    enumeratywnie wymienione w art. 22^1 KP.

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-08-16 17:08:09
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 16 Aug 2010 15:02:51 +0200, Maciej Ślużyński napisał(a):

    > Jeśli rekruter z firmy nie jest w stanie przeczytać dwóch stron CV, żeby
    > dowiedzieć się czegoś o kandydacie, to kandydat raczej nie powinien być
    > zainteresowany współpracą z taką firmą...

    Miałem okazję sam prowadzić rekrutację i przy liczbie ofert >100 tzw.
    "pierwsze czytanie" nie może trwać długo. Nie odrzucałem kilkustronnicowych
    CV, ale faktem jest że nie pomagały w ocenie kandydata.

    Do tego jeszcze jak ktoś naprawdę ma się czym pochwalić - niech będzie że 2
    strony wykorzysta, ale najwięcej stron (raz było bodaj i 5!) to mięli
    kandydaci, którzy nic ciekawego nie mieli do zaoferowania (albo nie
    potrafili tego w CV pokazać).
    W zdecydowanej większości przypadków, jak CV miało więcej niż 1 stronę, to
    było spowodowane użyciem czcionek dla niedowidzących, albo opisywaniem
    każdego szczegółu swojego życia zawodowego (a czasem i osobistego).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2010-08-16 19:03:38
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):

> [...]
    > Informacje, jakich potencjalny pracodawca ma prawo żądać od kandydata są
    > enumeratywnie wymienione w art. 22^1 KP.

    Ja umieszczałbym fotkę z jednego względu:
    - jak już wybrało się tych 10 do drugiej tury, to jak przypomnieć który to
    był, który wspomniał akurat to ciekawe rozwiązanie... a ten poznaję go na
    zdjęciu...

    http://jacekkotowski.blogspot.com/2010/08/jak-zmiesc
    ic-w-cv-12-lat-
    doswiadczenia.html