PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji

  • 21. Data: 2010-08-16 19:20:22
    Temat: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > A z czego ten szok wynika? Do wyboru dobrego pracownika nie zawsze
    > trzeba przeglądać wszystkie CV, a wówczas ograniczenie do tych mniej
    > absorbujących może być rozsądne.

    Zgadza się, ponadto takie ograniczenie jest pewnym wyzwaniem intelektualnym,
    testem do rozwiązania. Jeżeli nie jest ono możliwe do wykonania, to jakim
    trudnym zadaniem będzie skomponowanie oferty czy korespondencji biznesowej czy
    napisanie raportu, czy protokołu ze spotkania.

    http://jacekkotowski.blogspot.com/2010/08/jak-zmiesc
    ic-w-cv-12-lat-
    doswiadczenia.html

  • 22. Data: 2010-08-16 19:23:17
    Temat: Link do CV, 12 lat 4/5 strony a będzie jeszcze mniej
    Od: "Jacek Kotowski" <b...@g...pl>

    Jacek Kotowski <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    Prawidłowy link, w tej chwili:
    http://bit.ly/9zQAXy

    Przepraszam, że tamte nie działają ale forum łamie długie linki w nieodpowiednim
    miejscu

  • 23. Data: 2010-08-16 19:40:12
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek Kotowski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jacek Kotowski <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > Prawidłowy link, w tej chwili:
    > http://bit.ly/9zQAXy

    Przyczepię się do jednej jeszcze rzeczy - format pisania dat. Moim zdaniem -
    nie do przyjęcia. I nie po polsku.

    Ale od razu zaznaczam - samo CV jest czytelne i zapewne umieszczenie
    wszystkiego na jednej stronie ułatwi pracę rekruterowi.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 24. Data: 2010-08-16 19:43:24
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jacek Kotowski" <b...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:i4c375$15v$1@inews.gazeta.pl...

    > Przyczepię się do jednej jeszcze rzeczy - format pisania dat. Moim
    > zdaniem - nie do przyjęcia. I nie po polsku.

    I jeszcze coś, co zauważyłem dopiero przy drugim czytaniu. A raczej - czego
    nie zauważyłem ;-) Daty urodzenia nie ma...

  • 25. Data: 2010-08-16 20:00:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4c22a$psu$1@inews.gazeta.pl Jacek Kotowski
    <b...@g...pl> pisze:

    > Ja umieszczałbym fotkę z jednego względu:
    > - jak już wybrało się tych 10 do drugiej tury, to jak przypomnieć który
    > to był, który wspomniał akurat to ciekawe rozwiązanie... a ten poznaję
    > go na zdjęciu...
    Tylko ja zupełnie nie o tym. Jeśli kandydat chce, to może załączyć fotki
    swoją, swojej rodziny, życiorys od pierwszego ząbkowania, ulubioną pozycję w
    łóżku i w ogóle co mu się tam spodoba. Zakazu nie ma.
    Ale potencjalny pracodawca nie ma prawa _wymagać_ tego.
    Przecież podałem konkretny zapis kodeksowy.

    > http://jacekkotowski.blogspot.com/2010/08/jak-zmiesc
    ic-w-cv-12-lat-doswiadczenia.html
    Bardzo ładnie, jest taki szczery i tak się zwierza nieznanym osobom (nawet z
    prywatnych zainteresowań).
    Zaraz widać, że natura petenta.
    Ale dlaczego nigdzie nie napiszesz jasno tego, co ja wyżej?
    BTW - błędy dotyczące składu w tym twoim "wzorcu" CV są nadal, ale na tyle
    drobne, że nie będę się czepiał upierdliwie.
    I tak się żaden gówniany rekruter pewnie nie połapie. ;)

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2010-08-16 21:20:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mich@l" <k...@t...cy>

    > Bez przesady, czymże jest 12 lat pracy. To 1/3 czasu trwania kariery
    > zawodowej przeciętnego Polaka.

    No i nie o to chodzi że tak dużo lat tylko, że tak dużo doświadczeń, które
    wymagają tych 12 lat. I oczywiście da się to skrócić nawet do stwierdzenia
    "od 12 lat naprawiam pralki" tylko to nie jest żadne cv.

  • 27. Data: 2010-08-16 21:21:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jasne, można obrazić się na cały świat, że nikt nie chce czytać czyichś
    > kilkustronicowych CV. Tyle że nic to nie da. Jak przychodzi 200CV, to nie
    > ma tak, że tylko jedna osoba jest idealna, jest ich wiele, i w tym, że
    > ktoś upraszcza sobie sprawę, dokonując wstępnego wyboru tylko z
    > 1-stronicowych CV nie ma nic dziwnego ani nagannego.

    To jest najzwyczajniej głupie.

  • 28. Data: 2010-08-16 21:27:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > czy
    > napisanie raportu, czy protokołu ze spotkania.

    Pogadajmy o wyzwaniach ludzi HR. Każda większa firma zatrudnia takiego
    HRowca, który wręcza nowemu pracownikowi z 10 formularzy do wypełniania.
    Jedyną częścią wspólną tych formularzy jest imię i nazwisko. I co ? Ano
    puste na formularzu. No to faktycznie jak HRowiec nie umie przygotować
    formularza wypełnionego udostępnonymi i powtarzanym danymi to co tu gadać o
    czytaniu cv większego niż 1 strona...

  • 29. Data: 2010-08-16 21:30:12
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > A wpadłeś na to, że niekoniecznie upraszczać sobie będzie firma docelowa,
    > tylko np. firma rekrutująca?

    Jak nieudolna musi być firma rekrutująca, która nie potrafi przygotować
    kandydatowi formularza do wypełnienia ?

  • 30. Data: 2010-08-16 21:35:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    >O ile .. o tyle dziwia mnie wymagania dot. wysylania cv ze zdjeciem. Ok.
    >na stanowiska recepcjonisty, przedstawiciela, wdrozeniowca etc w pewnym
    >sensie stanowiska reprezentatywne, gdzie ma sie kontakt z klientami, to
    >jeszcze jestem w stanie zrozumiec, ale np. na stanowisko "miejscowe",
    >gdzie wyjazdow poza zaklad nie ma?! Kto to ogolnie wymyslil i po co?
    >Kadrowa, ktora szuka przystojnego kochanka?

    Może być po to by delikwenta od razu poznać jak przyjdzie. Genealnie przejaw
    zwykłego lenistwa.