PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV - co sadzicie o moim CV? › Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    From: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: TROLOWANIE - Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Date: Thu, 09 Oct 2003 15:04:52 -0700
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Pytanie: czy dostrzegles cos poza marnoscia? Czy mozesz mi dac jakas porade
    > poza zblazowana wypowiedzia o tym, ze wszsytko jest marne?

    ok. obejrzalam to CV. zacnzijmy od poczatku:

    1. format worda NIE wyglada tak samo na kazdej platformie. sprawdzilam
    wlasnie na MAC OS - rozwala Ci sie formatowanie. Podobnie w Open
    Office.
    Jesli juz MUSISZ wysylac sformatowane, najlepiej w pdf. jest w
    pelni przenosny na kazda platforme (no chyba ze pracodawca wyraznie
    zyczy sobie w ogloszeniu konkretny format).

    2. wysylanie zdjecia na dodatek wklejonego do worda to kiepski pomysl,
    bo zwieksza rozmiar i tak juz duzego pliku. nie kazdy pracodawca
    wymaga zdjecia, ci co nie wymagaja nie powinni ich
    dostawac. Wystarczy, ze dostana 100 maili z CV ze zdjeciem i te
    wlasnie ze zdjeciami leca najczesciej do kosza.

    3. zamieszczenie po lewej stronie "opisow" typu "daty" "nazwa i adres
    pracodawcy" etc. jest ZBEDNE. KAZDY widzi, ze to cv, tu sa daty a
    to nazwy zakladow pracy. zastanawiales sie co wywalic - no to masz
    co. Nie traktuj czytajacych jak debili, ktorzy nie sa sie w stanie
    zorientowac, co to data i nazwa zakladu.

    4. pracodawcow na ogol nie interesuja imiona i nazwiska twoich
    przeloznych, znacznie bardziej ich interesuja twoje osiagniecia na
    danym stanowisku. nie widac tam zadnych osiagniec. wyliczenie
    zakresu odpowiedzialnosci NIE JEST tozsame z tym, co robiles.

    5. CV jest zle zorganizowane. na poczatku brak jest summary
    ew. czegos, co zawieraloby tzw. key skills.
    przy ilosci kandydatow idacych w setki, zglaszajacych sie na kazda
    oferte, typowy HR ma kilkadziesiat sekund na przejrzenie tego
    CV. Ci, co nie maja slow/kluczy na poczatku, odpadaja.

    6. Przerost formy nad trescia: duzo wodolejstwa, malo konkretnych
    informacji.
    ciezko z tego CV wydobyc, wlasciwie w cyzm jestes dobry i o co ci
    chodzi.
    CV to nie powiesc sensacyjna ani tani romans. tu chodzi przede
    wszystkim o PRZEKAZ INFORMACJI - a z tym u ciebie bardzo kiepsko.

    7. w umiejetnosciach i kompetencjach (ktore notabene powinny byc na
    poczatku) wymienia sie umiejtnosci i komtenecje, a do pracodawcy
    nalezy ich sprawdzenie. pisanie "pracowalem" "robilem" nie znaczy,
    ze faktycznie cos umiec robic. rownie dobrze mogles probowac i ci
    nie wyszlo.

    8. brak konkretow. "zorganizowac spotkanie" czy "rozwiazac problem" to
    kazdy umie - pytanie tylko, co to za problem? zdanie:
    Zdolności pracy międzynarodowej: jestem doświadczony w pracy
    międzynarodowej przez
    3 lata jako operator systemu, w Prumerica Financial, gdzie
    rozwiązywałem problemy operacyjne wielu VIP'ów z różnych państw
    (USA, Anglia, Korea, Dania).
    - jest wrecz zenujace.

    podsumowujac: kiepsko napisane CV, kwalifikacje takie sobie; z tego CV
    wynika, ze w zasadzie nic konkretnego nie umiesz, wszystkiego po
    trochu tam gdzies liznales. w niczym nie jestes dobry.

    w zestawieniu z Twoja arogancja to ciezko Ci bedzie znalesc przyzwoita
    prace.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun