PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV a grafika ...

  • 11. Data: 2004-06-27 13:26:18
    Temat: Re: CV a grafika ...
    Od: "cez" <c...@h...com>

    > A wlasnie powiem Ci, ze nie. Czasami zdarza sie taki rodzynek,
    > ze najpierw dzwonisz do niego i sie umawiasz na spotkanie a po
    > nim dopiero ewentualnie przegladasz reszte. Nie zdarzyl Ci sie?

    > Pierwsza, graficzka, swietna zreszta, zamiast podania, LM+CV,
    > przyslala nam ulotke reklamowa dotyczaca jej samej :) Taka
    > zginana na 3 czesci, bardzo profesjonalnie zrobiona zreszta.
    > Od razu bylo widac, ze dziewczyna nie dosc ze zna sie na tym
    > co robi, to jest pomyslowa -- nie musiala tego pisac.

    niedługo i takie rozwiązania staną się standartem więc długo się nie
    nacieszysz szczegolnie w branży reklamowej w której kreatywnośc i
    pomysłowośc bardzo się liczą - owszem, trafiają się osoby które wyrózniaja
    się w tłumie ale nie zawsze to procentuje. Wszystko zależy od tego kto
    rekrutuje (i na jakie stanowisko) a to już jest loteria.

  • 12. Data: 2004-06-27 17:51:05
    Od: Nahia <n...@...portal.pl>

    cez [Sun, 27 Jun 2004 15:26:18 +0200]:

    > niedługo i takie rozwiązania staną się standartem więc długo się nie
    > nacieszysz szczegolnie w branży reklamowej w której kreatywnośc i
    > pomysłowośc bardzo się liczą

    Fakt. Nie zmienia to jednak tego, ze przyjemnie czasami dostac cos
    co faktycznie pokazuje z kim rozmawiasz zamiast identycznych niemal
    papierow...

    > owszem, trafiają się osoby które wyrózniaja się w tłumie ale nie
    > zawsze to procentuje. Wszystko zależy od tego kto rekrutuje (i na
    > jakie stanowisko) a to już jest loteria.

    No nie do konca loteria, stanowisko przeciez zazwyczaj jest znane.
    Zgodze sie, ze zalezy to od rekrutujacego.

    pzdr. Nahia

    --
    www.nahia.wwt.pl
    [odpowiadajac usun "." z "e.portal"]

  • 13. Data: 2004-06-27 18:40:55
    Od: "cez" <c...@h...com>

    > Fakt. Nie zmienia to jednak tego, ze przyjemnie czasami dostac cos
    > co faktycznie pokazuje z kim rozmawiasz zamiast identycznych niemal
    > papierow...

    masz racje, urozmaicenie to podstawa.

    > No nie do konca loteria, stanowisko przeciez zazwyczaj jest znane.
    > Zgodze sie, ze zalezy to od rekrutujacego.

    słowo loteria dotyczyło tylko i wyłącznie osoby rekrutującej - sorki za
    składnie (oczywiście że stanowisko dla osoby ubiegającej się o prace jest a
    przynajmniej powinno być znane) :-))

  • 14. Data: 2004-06-27 20:30:25
    Od: "Specyjal" <s...@o...pl>

    "Nahia" <n...@...portal.pl> wrote in message

    > Ja mam takie prywatne pytanie do wszystkich tutaj ktorzy zajmujecie
    > sie rekrutacja: nie odnosicie wrazenia ze gdzies, kiedys, powstal w
    > Sieci jeden szablon dokumentow ktory wiele osob stara sie mozliwie
    > w najmniejszym stopniu zmieniac przed wyslaniem?... Bo ja mam...

    No cóż jeśli nawet sprzątaczka musi pisać CV to nie ma się co dziwić,
    że ludzie biorą z sieci szablon i wysyłają.
    Ja sie zawsze zastanawiam dlaczego do biura obsługi klienta konieczne
    jest CV?
    Przecież:
    -jak pokazuje życie praca gdzieś tam nie oznacza bycia dobrym
    pracownikiem
    -w takim miejscu (BOK) liczy się pierwsze wrażenie, wygląd itp.
    - umiejętność gładkiego pisania listu motywacyjnego nie oznacza
    dobrych umiejętności kontaktu twarzą w twarz
    -itd.

    Wyjątkiem jest dopisanie (jeśli potrzeba) znajomości języków i kompa -
    tego co wymagane na danym stanowisku.

    Jakość CV wyznacza też
    jakość pracodawców w kraju.

  • 15. Data: 2004-06-27 22:14:24
    Od: "Ewa Kopk-Nowakowska" <e...@W...gazeta.pl>

    a czy dobrym sposobem jest wysyłanie CV mailem w formie strony html, jak np.
    moje cv http://www.ewick.friko.pl/cv.html?? szczerze mówiąc niewiele firm się
    nim zainteresowało, dlatego też chcę je zmienić... ale czy wogóle ta forma CV
    ma jakikolwiek sens??

  • 16. Data: 2004-06-27 22:36:18
    Od: "Ewa Kopk-Nowakowska" <e...@W...gazeta.pl>

    > Raczej CV nalezy razem z LM wysylac jako zalacznik do maila, natomiast i=
    > w =
    >
    > CV i w LM oraz w tresci samego maila powinny znalezc sie namiary na stro=
    > ne =
    >
    > z zyciorysem i portfolio.
    >
    > Doradzam zalozenie statystyk na stronie
    > http://stat.4u.pl/index.html
    > poniewaz mimo niklego odzewu, ogladalnosc oraz analiza adresow z ktorych=
    > =
    >
    > przegladano strony moze czasem podniesc na duchu.

    dzięki, tak zrobię, tylko załączniki to pewnie pliki Worda?? ale jeśli moje
    CV ma być moją graficzną wizytówką, nie chciałabym, żeby się "rozjechało" z
    powodu braku czcionki na czyimś komputerze, więc jeśli wysyłam jes do Agencji
    Reklamowych, zakładam, że mogą to być również PDF-y...

  • 17. Data: 2004-06-27 22:40:31
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    pzdr. Krzysztof

  • 18. Data: 2004-06-27 23:02:11
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 22:36:18 +0000 (UTC), Ewa Kopk-Nowakowska
    <e...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > Agencji
    > Reklamowych, zakładam, że mogą to być również PDF-y...

    Na temat formatu CV toczylo sie na grupie wiele dyskusji, mozesz
    poprzegladac archiwum.
    Osobisci sadze, ze w pdf bedzie ok, oraz, ze w tresci maila i w LM mozesz
    zaznaczyc, ze na zyczenie przeslesz dokumenty w innych formatach.

    Odnosnie statystyk, podaje moje za ten miesiac - zawsze jakas nadzieja,
    ze w tej gromadce jakis potencjalny pracodawca sie znajdzie istnieje...

    Max: 15, średnio: 4 dziennie
    Ilość unikalnych użytkowników dziennie - w tym miesiącu

    --
    pzdr. Krzysztof

  • 19. Data: 2004-06-28 08:05:49
    Od: Dominik Lupinski <u...@b...net>

    On Sun, 27 Jun 2004 22:14:24 +0000 (UTC), Ewa Kopk-Nowakowska wrote:

    Witam,

    > a czy dobrym sposobem jest wysyłanie CV mailem w formie strony html
    [...]

    Jesli mozna cos doradzic. Zdecydowanie powinnas zmienic kolorystyke.
    Nie wiem jak to wyglada w Internet Explorer, ale w Mozilli i na
    mozitorze LCD jest koszmar. Niefotrunne granatowe tlo i czarne litery
    praktycznie uniemozliwiaja czytanie.

    pozdr,

  • 20. Data: 2004-06-28 08:37:06
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > Sieci jeden szablon dokumentow ktory wiele osob stara sie mozliwie
    > w najmniejszym stopniu zmieniac przed wyslaniem?... Bo ja mam...

    Nie powstal w sieci, bo CV ma wiecej lat niz siec. Jest to sformalizowany
    przez lata dokument i ta formalizacja jest na tyle znana, ze wszyscy jej
    uzywaja. Pozatym CV jest logiczne i zawiera zestaw informacji (i tylko
    informacji). Czytanie zestawow informacji samo z siebie jest nudne (poczytaj
    sobie ksiazke telefoniczna - ta sama relacja). Pozatym CV nie jest po to
    zeby je czytac. Ono ma pomoc ci (jako szukajacemu pracownika) szybko wybrac
    to co szukasz z duzego zestawu dokumentow. Formalizacja jest w tym wypadku
    zbawienna.

    Kiedys za mlodego poszedlem do firmy z CV w kieszeni i dalem je pani od
    rekrutacji. Myslalem tak samo jak ty, a wiec poprzestawialem kolejnosc,
    napisalem w 'luzniejszym' stylu, walnalem pasek i rameczki. Pani popatrzyla
    i nie czytajac mowi: "Idz ty chlopie do domu naucz sie CV pisac jak nalezy a
    potem szukaj pracy'

    Wystarczy to za komentarz ?

    Tomek