PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV+LM z punktu widzenia pracodawcy

  • 1. Data: 2004-01-21 23:24:37
    Temat: CV+LM z punktu widzenia pracodawcy
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    Witam tych, co po powrocie z pracy piszą i ślą CV do nowych pracodawców.

    Po przejrzeniu pierwszej setki otrzymanych właśnie mam kilka uwag do
    piszących:

    - załóżcie sobie konta do wysyłki na darmowym serwerze w postaci
    j.kowalski@...., jan_kowalski@...., w ostateczności j_kow@...
    Nie wypada do pracodawcy, który oczekuje swobody posługiwania się
    komputerem i internetem wysyłać CV z konta p...@w...pl, k...@o...pl,
    z...@o...pl a dla perfekcjonistów: jan kowalski niech nie pisze z
    konta zdzisława kowalska.

    -jeżeli pracodawca oczekuje wykształcenia od prądu, to wykształcenie od
    zarządzania może będzie OK, jeżeli czymś wyjątkowym umotywujecie -
    inaczej jest to spam słany "jak leci" na wszystkie konta znalezione w
    gazecie i sieci - byc może wasze kwalifikacje byłyby niezłe na inne
    stanowisko w przyszłości, nie warto robić sobie krechy.

    - jeżeli pracodawca oczekuje umiejetności korzystania z internetu - a
    firma ma zasięg światowy - to z pewnością ma stronę www - trzeba na nią
    wejść i w LM słowo jakieś zamieścić, że ta właśnie a nie inna by wam
    odpowiadała; perfekcjoniści: wykazać się w 1-5 zdaniach znajomością
    tematu. Kompromitacją jest późniejsza, na rozmowie kwalifikacyjnej
    odpowiedź, że "nie wiem, czym się firma zajmuje".

    - format cv: pdf, rtf, html, word - jeżeli ktoś jest b. dobry lub pisze
    do admina to w treści maila lub txt. Zdarzają się próby formatowania w
    treści maila, które wysypują się całkowicie w czytniku - wyślij
    aplikację do siebie lub kolegi i sprawdź, jak wygląda.
    Pamiętaj, że ołtluk potrafi z załącznika przy pewnych ustawieniach
    zrobić winmail.dat, czego mozilla np. nie otwiera.

    - jeżeli nie masz doswiadczenia, a jest wymagane napisz coś, co przekona
    pracodawcę np. znacznie lepsza niż przeciętna znajomość języka, dobre
    wyniki w nauce, zgoda na niższe wynagrodzenie w okresie próbnym, etc.

    - unikaj sztampy - pisz do mnie, o sobie, do mojej firmy, nie do
    jakiejśtam; nie pisz o młodych dynamicznych zespołach, że np. umiesz
    pracowac w stresie, jeżeli migdy nie pracowałeś/pracowałaś.

    bez życzeń, by nie zapeszać:

    Catbert, EHRM

  • 2. Data: 2004-01-21 23:51:38
    Temat: Re: CV+LM z punktu widzenia pracodawcy
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > j.kowalski@...., jan_kowalski@...., w ostateczności j_kow@...
    > Nie wypada do pracodawcy, który oczekuje swobody posługiwania się

    Brawo :)
    Podobnie do pracodawcow.
    Jak p...@o...pl zamieszcza ogloszenie to tez gruuubo sie zastanawiam, czy
    brac ro powaznie.

    A potem taki "pimpek" narzeka, ze nikt sensowny mu sie nie zglosil.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 3. Data: 2004-01-22 00:57:49
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/22/2004 12:51 AM, krzysztofsf wrote:
> [...]
    > brac ro powaznie.
    >
    > A potem taki "pimpek" narzeka, ze nikt sensowny mu sie nie zglosil.

    Pracodawcom często wydaje się, że bezrobocie równoznaczne jest z
    łatwością znalezienia pracownika - a tak nie jest.
    Znalezienie odpowiedniej osoby wymaga wysiłku i umiejętności, podobnie
    jak znalezienie dobrej pracy, czasem nawet jakiejkolwiek.
    Niby oczywiste, ale nie dla wszystkich.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-01-22 02:18:17
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]

    > pracodawcę np. znacznie lepsza niż przeciętna znajomość języka, dobre
    > wyniki w nauce, zgoda na niższe wynagrodzenie w okresie próbnym, etc.

    Z tym ostatnim bym polemizowala: doswiadczenie pokazuje, ze po okresie
    probnym pracodawcy bardzo niechetnie podnosza pensje. Poza tym chyba nie
    zatrudnisz krawcowej do wymiany uszczelki tylko dlatego, ze wezmie za to 1
    zl;)

    Pzdr,
    Aga

  • 5. Data: 2004-01-22 07:55:44
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 1/22/2004 3:18 AM, aga.p wrote:
> [...]
    > zatrudnisz krawcowej do wymiany uszczelki tylko dlatego, ze wezmie za to 1

    Krawcowa nie zamierzała zakładać uszczelek - podobnie jak absolwenta
    zootechniki nie zatrudniłbym na głównego księgowego, tylko dlatego, że
    jest tani.
    Jeżeli jednak krawcowa ukończyła kurs instalatorów, tylko dotychczas nie
    pracowała w tym fachu, to rozważę jej kandydaturę.
    Wyższe wynagrodzenie po okresie próbnym można zawrzeć w umowie - jestem
    zwolennikiem umów, które dokładnie precyzują, co będzie, kiedy ile i za
    co. Dotychczas ważne w umowach było np. o której godzinie pacjent ma się
    stawić do pracy i gdzie świadczy pracę - co jest kosmiczną bzdurą,
    jeżeli np. ktoś ma pracować "na kasie" w sklepie - niby nie wie, gdzie
    ten sklep czy o co chodzi? Albo przedstawiciel regionalny - gdzie
    świadczy pracę? W załaczniku ma być lista klientów? A jak jest poza
    biurem bez druczka delegacji, to zrobił sobie wolne?

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-01-22 08:28:16
    Od: "Ingrid" <i...@b...pl>

> [...]
    > Witam tych, co po powrocie z pracy piszą i ślą CV do nowych pracodawców.
    >
    > Po przejrzeniu pierwszej setki otrzymanych właśnie mam kilka uwag do
    (...)

    przydaloby sie wiecej takich uwag od innych pracodawcow :)) im wiecej tymn
    lepiej.

    Wiem, ze czesc uwag bedzie sie wykluczac, ale to pomoze osobom szukajacym
    prace, lub zmieniajacym ja na lepsza reprezentacje siebie w takich
    dokumentach jak LM czy CV.

    Kania

  • 7. Data: 2004-01-22 09:12:20
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

    > Pracodawcom często wydaje się, że bezrobocie równoznaczne jest z
    > łatwością znalezienia pracownika - a tak nie jest.
    > Znalezienie odpowiedniej osoby wymaga wysiłku i umiejętności, [....]
    .. a czasem niewiarygodnej cierpliwości i szczęscia.

    > [...] podobnie
    > jak znalezienie dobrej pracy, czasem nawet jakiejkolwiek.
    > Niby oczywiste, ale nie dla wszystkich.
    Dla mnie, niejako 'przymuszonego' do zaangażowania się w rekrutację, na
    samym począku było zupełnie oczywiste, że skoro na jedno miejsce jest
    kilkadziesiąt ofert, nie będzie problemu ze znalezieniem odpowiedniej osoby.
    Po dłuższym czasie straciłem nadzieję, że coś wogóle z tego będzie. Chyba
    przestaję się dziwić, że w wielu firmach pracę znajduje się na zasadzie
    znajomości. Nie, abym to popierał, ale chyba rozumiem skąd się to bierze.

    Sylwek

  • 8. Data: 2004-01-22 09:41:57
    Od: "Ingrid" <i...@b...pl>

    Użytkownik "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:buo45l$4fb$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > przestaję się dziwić, że w wielu firmach pracę znajduje się na zasadzie
    > znajomości. Nie, abym to popierał, ale chyba rozumiem skąd się to bierze.

    A ja stojac po drugiej stronie barykady, wicaz nie rozumiem skad to sie
    bierze... Skladam dokumenty w odpowiedzi tylko na te oferty, ktore sa zgodne
    z moja wiedza, wyksztalceniem i predyspozycjami. mam duze doswiadczenie w
    tym co robie (udokumentowane).

    I nie rozumiem podejscia na zasadzie. Sa dobrzy, ale bratanek nie ma pracy.
    Wiec przyuczy sie bratanka do 'zawodu'.

    Ina

  • 9. Data: 2004-01-22 09:49:33
    Od: "SylwesterN" <nowalski.sylwester@[bez_spamu]gazeta.pl>

> [...]
    zgodne
    > z moja wiedza, wyksztalceniem i predyspozycjami. mam duze doswiadczenie w
    Stałem po jednej i po drugiej stronie. Jak już napisałem nie do końca
    popieram tego typu rozwiązań - choć sam zrobiłem podobnie. Po rozmowach z
    kilkoma kandydatami(po przeczytaniu cv wydawali się najbardziej pasować na
    stanowisko) zadzwoniłem do znajomego, który gdyby przechodził normalny tryb
    rekrutacji napewno pracy by nie otrzymał. Mając do wyboru jego, bądź
    nieznanych mi ludzi, których umiejętności odbiegały od opisanych w cv,
    wybrałem znajomego. Czy dobrze to się pewnie okaże :>.

    Sylwek

  • 10. Data: 2004-01-22 10:05:00
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    > Wyższe wynagrodzenie po okresie próbnym można zawrzeć w umowie

    Ale nie z kazdym sie da i nie do konca sie da. Pracodawca zawsze bedzie
    szukal oszczednosci wiec nie sadze, zeby chetnie takie cos podpisal. A jesli
    pracownik OK, moze zostac, ale musi sie jeszcze sporo podszkolic i nie
    zasluguje na kase jaka mu obiecano po okrese probnym? Chyba to nieco
    ryzykowne...

    Pzdr,
    Aga