PracaGrupypl.praca.dyskusje › COBOL w Polsce

  • 21. Data: 2002-03-18 10:01:05
    Temat: Re: COBOL w Polsce
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:a7466t$6lg$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio, tzn. ostatnie 6-7 lat. Technologia klient-serwer
    > ma mniej wiecej tyle lat w Polsce.
    > Czesto jest stsosowana tylko dlatego, ze ... projektanci, programisci
    > nie znaja innej. I dlatego jest sostosowana ta zawodna
    > technologia rowniez z lokalna baza danych, co jest
    > oczywiscie chore.
    > Nie neguje sensu tej technologii - sa takie zastosowania,
    > ze tylko technologia klient-serwer ma sens. Ale stosowanie
    > tego wszedzie jest oczywistym nonsensem.

    Podchodzac do tego zgodnie z definicja to kazde rozwiazanie oparte na
    SQL-serwerze bedzie w aplikacja klient-server, nawet jezeli tym klientem sa
    Formsy siedzac ena tej samej maszynie.
    Nazywanie tej technologii "zawodna" to hm, pomowienie.
    JEzeli mowisz o technologii klient-server w kontekscie klienta jako PC-ta,
    to to wynika nie z zachcianek/niewiedzy tworcow systemu, tylko zwykle z
    wymagan klientow, ktorzy chca miec swojego PC-ta i chca miec interfejs
    okienkowy. I wtedy mamy albo klientow na PC, albo jakis interfejs webowy,
    ktory jednak zwykle jest ciezszy do uzywania.

    --
    Jacek

  • 22. Data: 2002-03-18 11:08:35
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

> [...]
    sa
    > Formsy siedzac ena tej samej maszynie.
    > Nazywanie tej technologii "zawodna" to hm, pomowienie.

    To nie jest pomowienie. Mozna by sie zastnaowic, czy jest
    technologia 100% niezawodna, ale na pewno nie jest to pomowienie.
    Natomiast bazy ISAM (oczywiscie poprawnie zaimplementowane)
    sa pewniejsze od baz opartych na serwerach SQL (o szybkosci nie
    wspominam przez grzecznosc :)

> [...]
    > okienkowy. I wtedy mamy albo klientow na PC, albo jakis interfejs webowy,
    > ktory jednak zwykle jest ciezszy do uzywania.

    Klient z reguly chce miec stabilna aplikacje, graficzna lub nie, i
    tyle. Natomiast o serwerach SQL, bazach ISAM decyduja juz
    informatycy.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984
    ICQ: 20466914

  • 23. Data: 2002-03-18 21:19:28
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    powinny przetworzyc ( zwalidowac, przetransformowac, uzupelnic relacje)
    kilku, kilkunastu milionow rekordow. Zrób to w Sybasie (czy to w wydaniu
    MS czy w oryginale, Oraclu czy jakiejkolwiek innej RDB.

    >Zalezy na jakiej maszynie chodzi, jak jest ustawiony i obciazony. Update
    >kilku milionow rekordow to kilka minut ....
    >

    >--
    >Jacek

    Czesc

    Nie masz racji, obawiam się. Update to pestka. Przeczytaj uwaznie to, co
    napisalem. Obsluga jednego rekordu to moze byc update kilku innych, insert
    jeszcze kilku innych (relacje, wersje ....), zlozone procedury walidujace.
    Zreszta malo jest tak naprawde skalowalnych RDBMS.

    pzdr
    wkg

  • 24. Data: 2002-03-19 20:03:59
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jeszcze kilku innych (relacje, wersje ....), zlozone procedury walidujace.
    > Zreszta malo jest tak naprawde skalowalnych RDBMS.

    Ale chyba mowiles o godzinie prawda ? Update po polach indeksowanych to
    raczej operacja malo kosztowna , insert jeszcze mniej itd....

    --
    Jacek

  • 25. Data: 2002-04-12 11:29:59
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > Czesc,
    >
    > interesuje mnie,
    > czy COBOL w Polsce jeszcze istnieje:
    > 1. czy sa ksztalceni programisci w COBOL
    > 2. ile/jakie firmy(oprocz tepsy :-)) maja aplikacje w COBOL
    >
    > Dzieki
    > i pozdrowienia z Hamburga
    > dla wszyskich grupowiczow (tez tych co nie w COBOLU :-)))
    >
    > Thomas

    Czesc
    Cobol w Polsce, a na pewno w Lodzi istnieje, bo sam pisze programy w Cobol'u
    juz od ponad 20 lat.

  • 26. Data: 2002-04-14 16:33:33
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Suuuuuper,
    serdeczne pozdrowienia z Hamburga :-))

    dwa pytanka:
    1. w jakiej branzy (rynkowej) sie wyzywacie
    2. jaka jest srednia wieku programistow Cobol'a ??

    3majcie sie
    Thomas, Hamburg

    6...@n...onet.pl...

  • 27. Data: 2002-04-28 17:57:27
    Od: <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > dwa pytanka:
    > 1. w jakiej branzy (rynkowej) sie wyzywacie
    > 2. jaka jest srednia wieku programistow Cobol'a ??

    Pozdrowienia z Lodzi,
    Odpowiadam na pytania:
    ad 1
    Sprzedaz energii cieplnej
    ad 2
    Srednia wieku powyzej 45 lat.
    SieMa

  • 28. Data: 2002-05-15 07:56:10
    Od: <s...@p...onet.pl>

    > iSeries400

    > Ja jako pracodawca w niemczech szukam wlasnie osob
    > ktore cokolwiek w COBOlu potrafia
    > oraz kontaktow z uczelniami ktore jeszcze COBOL
    > maja w swoim programie :-))
    >
    > Czesc,
    > Thomas
    > Hamburg
    > www.akra.de

    POzdrawiam
    Znalazles osobe, ktora sporo potrafi w COBOL'u.
    Programuje w tym jezyku (i w kilku innych) juz 24 lata.
    Chetnie nawiaze wspolprace.
    Zbyszek Stanecki

  • 29. Data: 2002-05-15 16:10:24
    Od: <p...@p...onet.pl>

    >I chodza na nich baaardzo duze i bardzo wazne bazy danych ( w Polsce np. Plus
    GSM )

    No nie chwalac sie mam juz spory udzial w tych programach cobolowych:-)
    Co prawda pisze w tym zaledwie od roku ale specjalnie trudny nie jest:-)
    moga odstraszac deklaracje zmiennych ktore srednio u nas zajmuja polowe kodu:-))
    Ale nie narzekam:-)
    No w sumie nie znam jeszcze pelnych mozliwosci ostatnio spodobaly mi sie pliki
    indeksowe. A co do wyzszosci Cobola nad innymi jezykami, przy testach
    wydajnosciowych to co mamy napisane w Cobolu bylo sprawdzane w Javie niestety 8-
    krotne wydluzenie czasu trwania procesow to nie jest to co tygrysy lubia
    najbardziej:-)
    Pozdrawiam Speedy

  • 30. Data: 2002-05-15 16:17:09
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    8-
    > krotne wydluzenie czasu trwania procesow to nie jest to co tygrysy lubia

    Aha zapomnialem dodac ze z jakiegos powodu (nie wiem bo mnie przy tym nie
    bylo:-) Byl Wybor tylko spomiedzy tych dwoch jezykow:-)
    Speedy