PracaGrupypl.praca.dyskusje › COBOL w Polsce

  • 11. Data: 2002-03-17 11:48:53
    Temat: Re: COBOL w Polsce
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Thomas Ochmann napisal(a) Sun, 17 Mar 2002 11:09:31 +0100:

    >Sprobuj kogos o tym przekonac :-))
    >W niemczech tez sie go uzywa z reguly
    >ze wzgledu na stabilnosc oraz przydatnosc(ciagle)
    >dla ksiegowosci...

    My weszlismy w Cobol (przed kilkunastu laty) przez przypadek:
    chodzilo o zachowanie, przeniesienie starych systemow.
    A potem zaczelismy pisac nowe programy w Cobolu.

    Dzisiaj wydaje sie to archaiczne, ale i tak
    o jakosci programu decyduje glownie projektant i
    programista a nie narzedzie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 12. Data: 2002-03-17 11:50:35
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Thomas Ochmann napisal(a) Sun, 17 Mar 2002 11:11:27 +0100:
    >Ja jako pracodawca w niemczech szukam wlasnie osob
    >ktore cokolwiek w COBOlu potrafia
    >oraz kontaktow z uczelniami ktore jeszcze COBOL
    >maja w swoim programie :-))

    Moge Ci dac namiary na firme, ktora
    w Polsce od kilkunastu lat tworzy aplikacje
    bazodanowe w Cobolu, pod UNIX. Mielismy
    rowniez doswiadczenia we wspolpracy z Niemcami.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 13. Data: 2002-03-17 16:04:30
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    "Modnej ostatnio" ? Serwery SQL istnieja juz dosc dluugo. I chodza na nich
    baaardzo duze i bardzo wazne bazy danych ( w Polsce np. Plus GSM )
    Zas COBOL jest wykorzytywany bo wiadomo "jak cos dziala to nie ruszac"
    I dlatego w krajach, gdzie dawniej powstawaly takei systemy to takich
    przypadkow jest wiecej, niz w Polsce..

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2002-03-17 16:39:41
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    >"Thomas Ochmann" <t...@a...de>
    >Ja jako pracodawca w niemczech szukam wlasnie osob
    >ktore cokolwiek w COBOlu potrafia
    A jest co umieć ?

  • 15. Data: 2002-03-17 19:37:42
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    >"Modnej ostatnio" ? Serwery SQL istnieja juz dosc dluugo. I chodza na nich
    >baaardzo duze i bardzo wazne bazy danych ( w Polsce np. Plus GSM )

    tu akurat i Cobol chodzi

    >Zas COBOL jest wykorzytywany bo wiadomo "jak cos dziala to nie ruszac"
    >I dlatego w krajach, gdzie dawniej powstawaly takei systemy to takich
    >przypadkow jest wiecej, niz w Polsce..

    Chyba nie do konca. Male bazki, do kilkudziesieciu milionow rekordow -
    owszem. Mimo niecheci do tego jezyka - w wielu zastosowaniach przetwarzanie
    jest po prostu nieporownywalnie szybsze. Sa systemy, ktore w ciagu godziny
    powinny przetworzyc ( zwalidowac, przetransformowac, uzupelnic relacje)
    kilku, kilkunastu milionow rekordow. Zrób to w Sybasie (czy to w wydaniu MS
    czy w oryginale), Oraclu czy jakiejkolwiek innej RDB.

    pzdr
    wkg

  • 16. Data: 2002-03-17 20:13:53
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    MS
    > czy w oryginale), Oraclu czy jakiejkolwiek innej RDB.

    Zalezy na jakiej maszynie chodzi, jak jest ustawiony i obciazony. Update
    kilku milionow rekordow to kilka minut ....

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2002-03-17 21:25:13
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    > Moge Ci dac namiary na firme, ktora
    > w Polsce od kilkunastu lat tworzy aplikacje
    > bazodanowe w Cobolu, pod UNIX. Mielismy
    > rowniez doswiadczenia we wspolpracy z Niemcami.

    Chetnie,
    wal na priva.
    Ja znam firme z Zabrza :-))

    Zdrowko
    Thomas

  • 18. Data: 2002-03-18 07:37:58
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

    > "Modnej ostatnio" ? Serwery SQL istnieja juz dosc dluugo. I chodza na nich
    > baaardzo duze i bardzo wazne bazy danych ( w Polsce np. Plus GSM )

    Heheheh... Przypomniala mi sie reklama ORACLE'a sprzed jakichs 2 lat.
    Cos w stylu: "Na naszych baza danych pracuja nawieksi". I byly podane
    przyklady, eBay, Amazon, i nasze Onet, Interia i wiele temu podobnych
    firm.
    I wszyscy wtedy dodawali: "Najwieksi tak, ale nie najwieksze bazy".

    Pozdrowka
    Hadzio

  • 19. Data: 2002-03-18 07:49:02
    Od: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "Modnej ostatnio" ? Serwery SQL istnieja juz dosc dluugo. I chodza na nich
    > baaardzo duze i bardzo wazne bazy danych ( w Polsce np. Plus GSM )

    Ostatnio, tzn. ostatnie 6-7 lat. Technologia klient-serwer
    ma mniej wiecej tyle lat w Polsce.
    Czesto jest stsosowana tylko dlatego, ze ... projektanci, programisci
    nie znaja innej. I dlatego jest sostosowana ta zawodna
    technologia rowniez z lokalna baza danych, co jest
    oczywiscie chore.
    Nie neguje sensu tej technologii - sa takie zastosowania,
    ze tylko technologia klient-serwer ma sens. Ale stosowanie
    tego wszedzie jest oczywistym nonsensem.

    > Zas COBOL jest wykorzytywany bo wiadomo "jak cos dziala to nie ruszac"
    > I dlatego w krajach, gdzie dawniej powstawaly takei systemy to takich
    > przypadkow jest wiecej, niz w Polsce..

    Tak, tu masz racje.
    Po prostu stabilnosc programu jest czesto wazniejsza od
    takiej czy innej mody.

    > --
    > Jacek

    WOJSAL (Wojciech Sałata)