PracaGrupypl.praca.dyskusje › COBOL w Polsce

  • 1. Data: 2002-03-16 14:40:33
    Temat: COBOL w Polsce
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Czesc,

    interesuje mnie,
    czy COBOL w Polsce jeszcze istnieje:
    1. czy sa ksztalceni programisci w COBOL
    2. ile/jakie firmy(oprocz tepsy :-)) maja aplikacje w COBOL

    Dzieki
    i pozdrowienia z Hamburga
    dla wszyskich grupowiczow (tez tych co nie w COBOLU :-)))

    Thomas

  • 2. Data: 2002-03-16 16:23:49
    Temat: Re: COBOL w Polsce
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Thomas Ochmann wrote:

> [...]
    >
    > Dzieki
    > i pozdrowienia z Hamburga
    > dla wszyskich grupowiczow (tez tych co nie w COBOLU :-)))

    Czy to efekt watku powyzej "Dwie drogi do celu"? :)
    - patrz sender ja , "blad", i znowu ja jako "Kontakt".

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2002-03-16 17:17:16
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Sat, 16 Mar 2002 15:40:33 +0100, "Thomas Ochmann"
    <t...@a...de> wrote:

    >Czesc,
    >
    >interesuje mnie,
    >czy COBOL w Polsce jeszcze istnieje:
    >1. czy sa ksztalceni programisci w COBOL
    >2. ile/jakie firmy(oprocz tepsy :-)) maja aplikacje w COBOL
    Hmm z tego co wiem to sa chyba jeszcze w COIGu i w Bankowym Centrum
    Informatyki (BCI o ile pamietam jest wlasnie tworca Minisoba
    napisanego w Cobolu).
    A z plotek to podobno aplikacja bankowa Citi tez jest.

    Pzdr
    Limfo

  • 4. Data: 2002-03-16 17:43:03
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    > Czy to efekt watku powyzej "Dwie drogi do celu"? :)
    > - patrz sender ja , "blad", i znowu ja jako "Kontakt".
    >
    > Pozdrawiam
    > Darek

    Nie, mam inny cel :-))
    Ale duze dzieki za Twoja wskazowke,
    juz sie podczepilem :-))

    3maj sie
    Thomas

  • 5. Data: 2002-03-16 18:58:12
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Thomas Ochmann napisal(a) Sat, 16 Mar 2002 15:40:33 +0100:
    >interesuje mnie,
    >czy COBOL w Polsce jeszcze istnieje:
    >1. czy sa ksztalceni programisci w COBOL

    Raczej nie.

    >2. ile/jakie firmy(oprocz tepsy :-)) maja aplikacje w COBOL

    Nasi klienci pracuja na aplikacjach COBOL (plus C).
    Szynkosc obslugi bazy danych, stabilnosc jest
    nieporownywalna do modnej ostatnio technologii
    klient serwer (wykorzystujace jakies badziewiaste
    serwery SQL).
    Aplikacj chodza pod UNIKSEM (SCO, Linux, HP i inne).

    >Thomas

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 6. Data: 2002-03-16 19:51:01
    Od: "Grzegorz Goryszewski" <g...@p...pl>

    "WOJSAL" <w...@k...net.pl> wrote in message

    > Raczej nie.
    Witam.

    COBOL jako taki istnieje, ostatnio gdzies mi mignela oferta pracy w
    Niemczech dla programisty COBOLOWEGO :).
    Jesli bedziesz mial okazje pracowac na platformach IBM AS/400 lub iSeries400
    (nowa nazwa) to znajdziesz tam
    m. in. kompilator COBOLA i pewnie w kilku firmach oprogramowanie wlasnie w
    nim napisane, podobno jakis program "Bankowy". Pozdrawiam.

    Grzegorz Goryszewski

    p.s.
    Jesli lubisz cos "egotycznego" zainteresuj sie RPG IV

  • 7. Data: 2002-03-16 20:44:13
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <a...@a...net>

    Thomas Ochmann wrote:
    > Czesc,
    >
    > interesuje mnie,
    > czy COBOL w Polsce jeszcze istnieje:
    > 1. czy sa ksztalceni programisci w COBOL
    któraś z uczelni śląskich kształci (a napewno do niedawna kształciła)

    > 2. ile/jakie firmy(oprocz tepsy :-)) maja aplikacje w COBOL
    ogłoszeń o pracę (na as400) gdzieś w ostatnich 2 latach to widziałem ze 4
    a używają np firmy związane z finansami

    Arek

  • 8. Data: 2002-03-16 23:27:06
    Od: "Grzegorz Goryszewski" <g...@p...pl>

    "Arkadiusz Ryćkowski" <a...@a...net> wrote in message

    > któraś z uczelni śląskich kształci (a napewno do niedawna kształciła)

    > ogłoszeń o pracę (na as400) gdzieś w ostatnich 2 latach to widziałem ze 4
    > a używają np firmy związane z finansami
    Malo ogloszen wychodzi na swiatlo dzienne, poniewaz w Polsce jest waskie
    grono specjalistow jesli chodzi o
    administracje tymi maszynami, po prosto rekrutacja jest raczej "wewnetrzna".
    Pozdrawiam.

    Grzegorz Goryszewski

  • 9. Data: 2002-03-17 10:09:31
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

> [...]
    > klient serwer (wykorzystujace jakies badziewiaste
    > serwery SQL).
    > Aplikacj chodza pod UNIKSEM (SCO, Linux, HP i inne).

    Sprobuj kogos o tym przekonac :-))
    W niemczech tez sie go uzywa z reguly
    ze wzgledu na stabilnosc oraz przydatnosc(ciagle)
    dla ksiegowosci...

    Zdrowko
    Thomas

  • 10. Data: 2002-03-17 10:11:27
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

> [...]
    >
    > Grzegorz Goryszewski
    >
    > p.s.
    > Jesli lubisz cos "egotycznego" zainteresuj sie RPG IV

    Ja jako pracodawca w niemczech szukam wlasnie osob
    ktore cokolwiek w COBOlu potrafia
    oraz kontaktow z uczelniami ktore jeszcze COBOL
    maja w swoim programie :-))

    Czesc,
    Thomas
    Hamburg