PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pozwolenie na pracę w Anglii

  • 1. Data: 2002-03-16 17:45:27
    Temat: Pozwolenie na pracę w Anglii
    Od: Jarod <j...@s...pl>

    Witam!

    Chcia?em prosi? o pomoc w nast?puj?cej sprawie.

    Zamierzam w wakacje wyjecha? do Anglii i podj?? tam prac? wakacyjn?
    (jestem studentem). Prac? nazywam wakacyjn?, poniewa? b?dzie ona trwa?
    tylko dwa tygodnie. Pojawi? si? jednak jeden, ale bardzo istotny
    problem : pozwolenie na prac?. Pracodawca za?ada? ode mnie takiego
    dokumentu, by da? mi prac?. Zadzwoni?em zatem do ambasady Wielkiej
    Brytanii w Warszawie, ale tam powiedziano mi, ?e ambasada nie wydaje
    takich pozwole? i ?e to pracodawca powinien wyst?pi? w Anglii o taki
    dokument. Gdy nalega?em w ambasadzie o podanie jakiego? kompetentnego
    ?ród?a informacji to podano mi stron? : www,homeoffice.gov.pl .
    Sprawdza?em tak?e na stronach www.fco.gov.uk . Przeczyta?em tam, ?e
    osoba indywidualna nie mo?e sama wyst?pi? o pozwolnie na prac? :-(. W
    tym punkcie b??dne ko?o si? zamyka i ju? nie wiem co mam robi?.
    Przychodz? mi do g?owy nast?puj?ce opcje:

    1. Przedstawi? pracodawcy ww. strony i "zmusi?" go o wyst?pienie o
    pozwoleni o prac? (pracodawca twierdzi, ?e nie mo?e wyst?pi? o
    pozwolenie na tak krótki okres).

    2. Próbowa? "zmusi?" ambasad? w Warszawie do wystawienia takiego
    dokumentu. Podczas ostatniej rozmowy kobieta, z któr? rozmawia?em,
    powiedzia?a co? w stylu :" Jak si? panu uda sprawdzi? jaki dokument i
    na jakich zasadach mamy wystawi? to go mo?e wystawimy?!?!".

    3. Jecha? jako turysta i ryzykowa? stracienie 2 tysi?cy z? (koszt
    przejazdu + op?ata za noclegi w czasie pracy) oraz zepsucie wakacji.

    Bardzo prosz? o pomoc, poniewa? wydaje mi si?, ?e wyczerpa?em ju?
    wszytkie ?ród?a informacji a nadal nie wiem wi?cej ni? na pocz?tku :-
    (. Czasu mam coraz mniej, poniewa? do ko?ca marca musz? zarezerwowa?
    zakwaterowanie w Anglii a jako? nie mam 1500z? na zbyciu.

    Mo?e kto? spotka? si? z podobnym przypadkiem lub wie, gdzie móg?bym
    otrzyma? odpowied? na moje pytania.

    Z góry dzi?kuj? za wszelk? pomoc.

    Pozdrawiam serdecznie,
    ?ukasz

  • 2. Data: 2002-03-16 20:44:23
    Temat: Re: Pozwolenie na pracę w Anglii
    Od: "KompanG" <b...@k...prv.pl>

    Witam,

    Mysle, że moge Ci pomoc.
    Jestem przedstawicielem brytyjskiej firmy London Training Centre,
    organizujemy praktyki i kursy jezykowe w Wielkiej Brytanii.
    Z tego co wyczytalem, zalezy Ci na krotkim wyjezdzie, wiec polecam ci kurs
    jezykowy
    z wiza studencka upowazniajaca do 20 godzin pracy na tydzien (teoretycznie,
    bo nadodzinami mozesz wykraczac poza 20...)

    koszt tego to 495 funtow - kurs 5 tygodni, a wiza na 7mcy. Oczywiscie mozesz
    wyjechac wczesniej, ale to nie zmienia kosztow.
    W cenie jest organizacja kursu, sam kurs, pomoc w znalezieniu dodatkowej
    pracy i mieszkania (ale za mieszkanie placisz sam).

    Wiecej szczegolow na stronie www.getinuk.com

    pozdrawiam
    Boleslaw Drapella
    London Training Centre