PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak wieści od pracownika

  • 1. Data: 2007-02-13 17:48:21
    Temat: Brak wieści od pracownika
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes

    Sytuacja wygląda następująco - od sierpnia 2006 pracownik (zatrudniony na
    umowę na czas określony z klauzulą o 2-tygodniowym okresie wypowiedzenia)
    przebywa na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie (de facto pic na wodę i
    kombinatoryka na wysokim poziomie, ale ... no comment :-/) nie jest ciągłe,
    lecz przedłużane co 2-4 tygodnie. Ostatnie zwolnienie było do 2. lutego, od
    tamtej pory (11 dni) nie pojawiło się kolejne (okres zwolnienia nie
    przekroczył jeszcze 182 dni), co więcej nie pojawiła się kompletnie żadna
    informacja od pracownika (sam pracownik też nie). Wysyłałam do niego sms'y -
    zero odpowiedzi, próbowałam się dodzwonić - abonent niedostępny (mam tylko
    namiary na komórkę).
    Sytuacja jest o tyle nieciekawa, że człowiek ów jest zameldowany jakieś 400
    km. od siedziby firmy, a adresu zamieszkania tu, na miejscu nie znam
    (wynajmował mieszkanie, ale potem zmienił lokum i nie podał do siebie
    namiarów). Kontaktu z rodziną nie mamy. Zresztą nie wiem, czy w gestii
    pracownika leży dowiadywanie się za wszelką cenę, co jest grane, czy też to
    jednak broszka pracownika, żeby poinformować pracodawcę o swojej sytuacji.

    Co w takim przypadku mogę/powinnam zrobić? Uznałam, że jeśli do końca tego
    tygodnia nie dostanę żadnej informacji od pracownika, to po prostu wyślę mu
    listem ZPO wypowiedzenie umowy i po ptakach. Ale czy pracownikowi nie
    przysługuje jakiś "okres ochronny" na wypadek, gdyby coś mu się stało i nie
    był w stanie powiadomić pracodawcy (nie wiem, jakiś pobyt w szpitalu itp.)?
    Jeśli tak, to ile ma czasu na takie powiadomienie? Co w sytuacji, gdy list z
    wypowiedzeniem umowy wróci jako nieodebrany?

    --
    Nixe

  • 2. Data: 2007-02-13 19:47:11
    Temat: Re: Brak wieści od pracownika
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    " Nixe" <n...@f...pl> wrote in news:eqstl7$14p1$1@news.mm.pl:

    > Co w takim przypadku mogę/powinnam zrobić? Uznałam, że jeśli do końca
    > tego tygodnia nie dostanę żadnej informacji od pracownika, to po
    > prostu wyślę mu listem ZPO wypowiedzenie umowy i po ptakach. Ale czy

    nie wypowiedzenie, tylko rozwiaz umowe bez wypowiedzenia ze wzgledu
    na ciezkie naruszenie obowiazkowe pracownicych - przeciez nie bylo
    tej osoby od dwoch tygodni w pracy;

    > pracownikowi nie przysługuje jakiś "okres ochronny" na wypadek, gdyby
    > coś mu się stało i nie był w stanie powiadomić pracodawcy (nie wiem,
    > jakiś pobyt w szpitalu itp.)? Jeśli tak, to ile ma czasu na takie

    przeciez zawsze moze pojsc do sadu pracy i udowodnic, ze byl np. w
    szpitalu i nie mogl przeslac kolejnego zwolnienia; poza tym ZTCW, to
    szpital sam powiadamia ZUS, ze dana osoba przebywa w szpitalu;

    > powiadomienie? Co w sytuacji, gdy list z wypowiedzeniem umowy wróci
    > jako nieodebrany?

    na grupie bylo wielokrotnie pisane, ze wazny jest moment w ktorym Twoj
    pracownik ma mozliwosc zapoznania sie z oswiadczeniem pracodawcy;
    ciekawe co sie jednak stanie, gdy osoba ta nie jest juz zameldowana
    pod podanym adresem? czyzby mial ubezpieczenie i byl przy tym bardzo
    szczesliwy?

    pzdrv;
    adas;

  • 3. Data: 2007-02-13 21:03:41
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:Xns98D6D2CBFCF9Aadasiek.podolany.net@127.0.0.1

    adasiek <p...@p...wp.pl> pisze:

    > na grupie bylo wielokrotnie pisane, ze wazny jest moment w ktorym Twoj
    > pracownik ma mozliwosc zapoznania sie z oswiadczeniem pracodawcy;

    No więc właśnie dlatego pytam, co w sytuacji, gdy pisma będą wracać z
    adonatcją "nie odebrano" i nie będę miała żadnej pewności, że człowiek
    przeczytał informację o rozwiązaniu umowy.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-02-13 21:46:51
    Od: "Dariusz Tarczoń" <t...@i...pl>

    On 13 Lut, 18:48, " Nixe" <n...@f...pl> wrote:
> [...]
    > km. od siedziby firmy, a adresu zamieszkania tu, na miejscu nie znam
    > (wynajmował mieszkanie, ale potem zmienił lokum i nie podał do siebie
    To w gesti pracownika jest podawanie aktualnych danych ze wzgledow
    skarbowo-ubezpieczeniowych.
    Wiesz ze nie mieszka juz tam gdzie kiedys- to wysylaj na adres
    zameldowania.

    > Kontaktu z rodziną nie mamy. Zresztą nie wiem, czy w gestii
    > pracownika leży dowiadywanie się za wszelką cenę, co jest grane, czy też to
    > jednak broszka pracownika, żeby poinformować pracodawcę o swojej sytuacji.

    To akurat broszka pracownika /KP, zawiadamianie o nieobecnosciach
    uspr./

    > Co w takim przypadku mogę/powinnam zrobić? Uznałam, że jeśli do końca tego
    > tygodnia nie dostanę żadnej informacji od pracownika, to po prostu wyślę mu
    > listem ZPO wypowiedzenie umowy i po ptakach.
    Jak chcesz sie go pozbyc to bez okresu wypowiedzenia, z winy
    pracownika.

    >Ale czy pracownikowi nie
    > przysługuje jakiś "okres ochronny" na wypadek, gdyby coś mu się stało i nie
    > był w stanie powiadomić pracodawcy (nie wiem, jakiś pobyt w szpitalu itp.)?
    Jak cos takiego bedzie mialo miejsce, to sie do Ciebie z pewnoscia
    odezwie.. :)
    Pracownik ma obowiazek wyslac/dostarczyc/ L4 najpozniej po 7 dniach od
    wystawienia zwolnienia, i decyduje
    tu data stempla pocztowego.

    > Jeśli tak, to ile ma czasu na takie powiadomienie?
    niezwlocznie jak sie wybudzi ze spiaczki ;), lub 7 dni od dostarczenia
    rozwiazania umowy :)

    > Co w sytuacji, gdy list z
    > wypowiedzeniem umowy wróci jako nieodebrany?

    Traktowac jako osobe zwolniona :D

    Pozdrawiam.. :)

  • 5. Data: 2007-02-13 23:16:21
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    Nixe napisał(a):

    > No więc właśnie dlatego pytam, co w sytuacji, gdy pisma będą wracać z
    > adonatcją "nie odebrano" i nie będę miała żadnej pewności, że człowiek
    > przeczytał informację o rozwiązaniu umowy.

    będziesz miała pewność, że _mógł_się_zapoznać_. To wystarczy.

    --
    Matt Z

  • 6. Data: 2007-02-14 10:56:10
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 13 Feb 2007 18:48:21 +0100,
    Nixe <n...@f...pl> screamed:
    > X-No-Archive:yes

    To musi być w nagłówku, żeby zadziałało.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 11:58:22 user up 11252 days, 23:53, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    God is real, unless declared integer.

  • 7. Data: 2007-02-14 11:45:30
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    To obejrzyj sobie http://42.pl/gg/eqstl7$14p1$...@n...mm.pl

    --
    """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
    """"""

  • 8. Data: 2007-02-14 12:27:56
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:slrnet5qqt.hna.pipene-news@beast.tu.kielce.pl>
    Artur M. Piwko <p...@p...kielce.pl> pisze:

    > To musi być w nagłówku, żeby zadziałało.

    Nie musi :)

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2007-02-14 12:29:42
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eqtgs5$n4n$2@news.onet.pl>
    Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke> pisze:

    > będziesz miała pewność, że _mógł_się_zapoznać_. To wystarczy.

    Ale czy na pewno?
    Ostatnio na psp był wątek mniej więcej na ten temat.
    Że jeśli nie mam podpisu odbiorcy, to znaczy, że nie mam pewności, że mógł
    zapoznać się z treścią pisma.
    Ergo - stoimy w miejscu.

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2007-02-14 13:03:56
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 14 Feb 2007 12:45:30 +0100,
    Tomek P. <a...@y...pl> screamed:

    > To obejrzyj sobie http://42.pl/gg/eqstl7$14p1$...@n...mm.pl

    Faktycznie. Niemniej w body wygląda brzydko.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 14:06:02 user up 11252 days, 2:01, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it. -- George W. Bush