PracaGrupypl.praca.dyskusjeBrak wieści od pracownika › Re: Brak wieści od pracownika
    From: "Dariusz Tarczoń" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Brak wieści od pracownika
    Date: 13 Feb 2007 13:46:51 -0800

    On 13 Lut, 18:48, " Nixe" <n...@f...pl> wrote:
    > Sytuacja jest o tyle nieciekawa, że człowiek ów jest zameldowany jakieś 400
    > km. od siedziby firmy, a adresu zamieszkania tu, na miejscu nie znam
    > (wynajmował mieszkanie, ale potem zmienił lokum i nie podał do siebie
    > namiarów).
    To w gesti pracownika jest podawanie aktualnych danych ze wzgledow
    skarbowo-ubezpieczeniowych.
    Wiesz ze nie mieszka juz tam gdzie kiedys- to wysylaj na adres
    zameldowania.

    > Kontaktu z rodziną nie mamy. Zresztą nie wiem, czy w gestii
    > pracownika leży dowiadywanie się za wszelką cenę, co jest grane, czy też to
    > jednak broszka pracownika, żeby poinformować pracodawcę o swojej sytuacji.

    To akurat broszka pracownika /KP, zawiadamianie o nieobecnosciach
    uspr./

    > Co w takim przypadku mogę/powinnam zrobić? Uznałam, że jeśli do końca tego
    > tygodnia nie dostanę żadnej informacji od pracownika, to po prostu wyślę mu
    > listem ZPO wypowiedzenie umowy i po ptakach.
    Jak chcesz sie go pozbyc to bez okresu wypowiedzenia, z winy
    pracownika.

    >Ale czy pracownikowi nie
    > przysługuje jakiś "okres ochronny" na wypadek, gdyby coś mu się stało i nie
    > był w stanie powiadomić pracodawcy (nie wiem, jakiś pobyt w szpitalu itp.)?
    Jak cos takiego bedzie mialo miejsce, to sie do Ciebie z pewnoscia
    odezwie.. :)
    Pracownik ma obowiazek wyslac/dostarczyc/ L4 najpozniej po 7 dniach od
    wystawienia zwolnienia, i decyduje
    tu data stempla pocztowego.

    > Jeśli tak, to ile ma czasu na takie powiadomienie?
    niezwlocznie jak sie wybudzi ze spiaczki ;), lub 7 dni od dostarczenia
    rozwiazania umowy :)

    > Co w sytuacji, gdy list z
    > wypowiedzeniem umowy wróci jako nieodebrany?

    Traktowac jako osobe zwolniona :D

    Pozdrawiam.. :)