PracaGrupypl.praca.dyskusjeBłędy w aplikacjach. › Re: Błędy w aplikacjach.
    From: "PioPio" <e...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Błędy w aplikacjach.
    Date: Wed, 16 Jan 2008 14:30:58 +0000 (UTC)

    > Swego czasu przez kilka miesięcy zajmowałem się rekrutacją na stanowisko
    > telemarketera. I muszę powiedzieć, że nauczyłem się nie zwracać uwagi na
    CV i
    > LM. Dopiero po rozmowie można cokolwiek powiedzieć o kandydacie. Bo to, że
    ktoś
    > nie umie załączyć pliku do maila, albo nie używa Microsoft Worda, albo
    załączan
    > plik nie ma nazwy tak jak imię i nazwisko, albo że pisze standardowy LM to
    > naprawdę nie świadczy o tym, że będzie złym handlowcem, czy księgową.

    Ja myślę, że to wiele zależy od stanowiska, co innego oczekuje się od
    księgowej a co innego od telemarketera. Według mnie pewne błędy są
    przynajmniej zastanawiające. Jeśli osoba zgłaszająca się na stanowisko
    księgowej do nas przesłała LM zaadresowany do innej firmy i do tego na
    zupełnie inne stanowisko to przypuszczam, ze później podobnie będzie
    traktowac dokumenty.

> [...]
    którzy
    > *chcą* pracować, dokonując selekcji w okresie późniejszym. Jeśli natomiast
    > szukamy jednej-kilku osób, to możemy wybierać na podstawie CV, LM oraz
    rozmowy
    > kwalifikacyjnej, ale na 90% nie będzie to najlepszy wybór. To już jest tak
    jak
    > tym dowcipie o wyrzucaniu połowy CV, bo pechowców nie chcemy. Twierdzenie,
    że n
    > podstawie rozmowy oraz CV wybierzemy sprawiedliwie jest tak samo śmieszne -

    Tutaj niestey musze się z Tobą zgodzić. Samo przeglądanie CV i LM zbyt wiele
    nie daje. Ze względów czysto czasowych nie jesteśmy w stanie przepytać
    wszystkich ale przyznam się szczerze, że zaprosiłem jedną osobę, która nijak
    do profilu, który szukamy nie pasowała ale jej oferta była tak napisana, że
    czuło się, że chce dostać tą pracę. Takie życie.

    Nasz przypadek jest trochę inny tzn. nie możemy sobie pozwolić na
    zatrudnienie kilku osób i wybrać najlepszych. Musimy niestety trafić za
    pierwszym razem albo próbować do skutku. Dużo zależy od charakteru pracy. W
    przypadku telemarketerów masz do czynienia przewaznie z młodymi ludźmi z
    małym doświadczeniem i czego innego się szuka niż w przypadku handlowca z
    doświadczeniem czy księgowej.
    Pozdrawiam
    PioPio