PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotny - od kiedy ubezpieczenie?

  • 1. Data: 2007-06-29 14:04:43
    Temat: Bezrobotny - od kiedy ubezpieczenie?
    Od: Sir Jim <s...@m...spam>

    Witam.
    Pracowałem do tej pory na umowy o dzieło jednak zaczynają się u mnie
    pojawiać bliżej na razie nieokreślone kłopoty zdrowotne (korzystam jak
    dotąd z prywatnej op. zdr.). W związku z tym zastanawiam się gdybym
    zarejestrował się jako bezrobotny po jakim okresie od tej czynności
    mógłbym korzystać z publicznej służby zdrowia?

  • 2. Data: 2007-06-29 14:55:58
    Temat: Re: Bezrobotny - od kiedy ubezpieczenie?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f633hq$frp$1@news.mm.pl, *Sir Jim* wrote:

> [...]
    > zarejestrował się jako bezrobotny po jakim okresie od tej czynności
    > mógłbym korzystać z publicznej służby zdrowia?

    t = nieskonczonosc.
    Mozesz "t" skrocic podejmujac na rok prace na umowie o prace.
    Dotad nie pracowales tylko wykonywales "dzielo".

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-06-29 15:15:58
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    darnok wrote:

    > t = nieskonczonosc.
    > Mozesz "t" skrocic podejmujac na rok prace na umowie o prace.
    > Dotad nie pracowales tylko wykonywales "dzielo".

    Ze co?

    Z publicznej sluzby zdrowia mozna korzystac od momentu bycia
    zarejestrowanym jako bezrobotny. W praktyce od momentu wbicia pieczatki
    do legitymacji ubezpieczeniowej.

    Do zarejestrowania sie jako bezrobotny nie jest potrzebne uprzednie
    pracowanie na umowe o prace. Liczy sie ono tylko przy przyznawaniu
    zasilku, ale dostep do puczlicznej opieki zdrowotnej nie jest zalezny od
    tego, czy jest sie na zasilku.

    Tyle, ze nie mozna zarejestrowac sie jako bezrobotn bedac w trakcie
    umowy o dzielo, wiec watkoczynca musialby zakonczyc swoje umowy o dzielo.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 4. Data: 2007-06-29 15:17:35
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Immona wrote:

    > zasilku, ale dostep do puczlicznej opieki zdrowotnej nie jest zalezny od
    > tego, czy jest sie na zasilku.

    publicznej.

    > Tyle, ze nie mozna zarejestrowac sie jako bezrobotn bedac w trakcie
    > umowy o dzielo, wiec watkoczynca musialby zakonczyc swoje umowy o dzielo.

    bezrobotny.

    Ide spac :)

    I.

  • 5. Data: 2007-06-29 16:14:45
    Od: Sir Jim <s...@m...spam>

    Immona pisze:
    > Z publicznej sluzby zdrowia mozna korzystac od momentu bycia
    > zarejestrowanym jako bezrobotny. W praktyce od momentu wbicia pieczatki
    > do legitymacji ubezpieczeniowej.

    A ile ta robota papierkowa mniej więcej trwa? Załóżmy że w poniedziałek
    poszedłbym się zarejestrować. Umowy akurat wszystkie pokończyłem więc
    nie problem.

  • 6. Data: 2007-07-02 05:13:41
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 18:14:45 +0200, Sir Jim napisał(a):

    > A ile ta robota papierkowa mniej więcej trwa? Załóżmy że w poniedziałek
    > poszedłbym się zarejestrować. Umowy akurat wszystkie pokończyłem więc
    > nie problem.

    Zależy od konkretnego urzędu pracy. Ale w zdecydowanej większości
    przypadków od razu po zarejestrowaniu się można dostać pieczątkę do
    legitymacji lub odpowiednie zaświadczenie.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2007-07-02 13:16:27
    Od: Sir Jim <s...@m...spam>

    Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:
    > Zależy od konkretnego urzędu pracy. Ale w zdecydowanej większości
    > przypadków od razu po zarejestrowaniu się można dostać pieczątkę do
    > legitymacji lub odpowiednie zaświadczenie.

    Zgadza się. Dostałem jakiś papierek od ręki.
    Co za droga przez mękę taki urząd. Tyle niby pracy jest, bezrobocie
    spada a kolejki poza drzwi (Łódź). Rejestracja 3 godziny, skierowanie do
    jakiejś pracy kolejne 2. Papierków produkują tyle że babka w rejestracji
    nie miała siły ich dziurkaczem przejechać.

    Tak czy inaczej trzeba pomyśleć o prywatnym ubezpieczeniu.
    Dzięki.

  • 8. Data: 2007-08-04 10:23:24
    Temat: [OT] Re: Bezrobotny - od kiedy ubezpieczenie?
    Od: A Tennyson <tennyson@b*eh*ap*e.biz>

    On Sat, 30 Jun 2007 03:17:35 +1200, Immona wrote:

    > publicznej.

    > bezrobotny.
    >
    > Ide spac :)

    Co Ty w ogóle tu robisz o tak późnej porze, Immono? W dalszym ciągu
    jesteś uzależnona od ppd?

    Pozdrawiam i przepraszam grupę za prywatę ale jakoś w inny sposób ciężko
    jest się z Tobą skontaktować. :-)

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson

  • 9. Data: 2007-08-04 11:42:28
    Temat: Re: [OT] Re: Bezrobotny - od kiedy ubezpieczenie?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    A Tennyson wrote:

    > Co Ty w ogóle tu robisz o tak późnej porze, Immono? W dalszym ciągu
    > jesteś uzależnona od ppd?
    >
    > Pozdrawiam i przepraszam grupę za prywatę ale jakoś w inny sposób ciężko
    > jest się z Tobą skontaktować. :-)

    ?? Mail, choc ze zmiana antyspamowa, jest czytelny i regularnie
    odbierany. Przyznaje, ze GG nie wlaczalam od dawna, bo do rozmowy
    zglaszaja sie losowe osoby i tego nie akceptuje.

    Co do uzaleznienia, tia. Przestalam juz czytac polska prase online,
    interesowac sie zyciem politycznym w PL (z ktorym kiedys bylam bardzo na
    biezaco) i poza rozmowami telefonicznymi z rodzina i nielicznymi
    znajomymi tak bliskimi, ze znajomosc przetrwala moja poltoraroczna
    nieobecnosc, ppd jest moim jedynym nie-osobistym kontaktem z krajem. Jak
    to sie urwie, mozna mnie uznac za stracona dla PL.

    Troche sie domyslam, kim jestes. Mam niedostatek rozmawiania na zywo po
    polsku. Napisz na priva. Koszty telefonow stad do PL sa relatywnie tak
    niskie, ze chetnie podzwonie i poplotkuje.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl