PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dylematy

  • 1. Data: 2007-06-28 16:23:05
    Temat: Dylematy
    Od: Slawek K <s...@h...pl>

    Witam,
    Moze temat nie jest nowy, lecz nie grzebalem w archiwum;) Zastanawiam
    sie nad podjeciem pracy pomiedzy takimi krajami jak Czechy i Anglia.
    Prosze rady; na moj rozum wychodzi ze Czechy ale co lepiej wybrac
    wybrac?. Oto za i pro:
    Pensja netto:
    4.7 funtow kontra 75 Koron+bonus
    czas pracy: 146h kontra 200h per miesiac
    nocleg : 80 funtow per week lub free w Czechach
    jedzonko: ??? w ENG lub 800 koron bonow w Czechach
    transport:450 PLN do Anglii+90 funtow rejestracja lub 80 PLN do
    Czech....
    Czekam na rady...
    S.

  • 2. Data: 2007-06-28 22:21:25
    Temat: Re: Dylematy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 28 Jun 2007 18:23:05 +0200, Slawek K
    <s...@h...pl> zakodował:

    >Zastanawiam
    >sie nad podjeciem pracy pomiedzy takimi krajami jak Czechy i Anglia.

    Tylko kasa dla Ciebie się liczy?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2007-06-29 04:43:34
    Od: Slawek K <s...@h...pl>

    Nie,
    Sa oczywiscie rzeczy niewymierne, ale w tej chwili podchodze do sprawy
    powiedzmy w sposob pragmatyczny;)
    S.

  • 4. Data: 2007-06-29 06:28:11
    Od: Damian <d...@n...poczta.gazeta.pl>

    Slawek K pisze:
    > Nie,
    > Sa oczywiscie rzeczy niewymierne, ale w tej chwili podchodze do sprawy
    > powiedzmy w sposob pragmatyczny;)
    > S.

    W ten sposób w jaki przedstawiłeś sprawę widzę, że już podjąłeś decyzję.
    Wnioskuję, że wybrałeś Czechy - masz więcej informacji na temat życia w
    Czechach i bliżej do Czech, a przede wszystkim tańsze utrzymanie...

    --
    *** \o/ ** D4MI ** \o/ ***

  • 5. Data: 2007-06-29 06:36:38
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Slawek K pisze:
    > Nie,
    > Sa oczywiscie rzeczy niewymierne, ale w tej chwili podchodze do sprawy
    > powiedzmy w sposob pragmatyczny;)
    > S.

    Jak nie tylko kasa dla ciebie się liczy to jak my ci mamy radzić skoro
    nie wiemy jakie są twoje stosunki z rodziną, czy masz znajomych za
    którymi będziesz tęsknił. To jest twoja decyzja i powinna być
    pokierowana czymś więcej niż pobudkami finansowymi. Przynajmniej takie
    jest moje zdanie.

  • 6. Data: 2007-06-29 17:11:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 29 Jun 2007 08:36:38 +0200, Tomek
    <t...@v...pl> zakodował:

> [...]
    >którymi będziesz tęsknił. To jest twoja decyzja i powinna być
    >pokierowana czymś więcej niż pobudkami finansowymi. Przynajmniej takie

    Dla mnie przede wszystkim liczą się perspektywy i doświadczenie.
    Ważniejsze jest dla mnie, ile doświadczenia wyniosę i czy za np. 5 lat
    wybierając drastycznie niższą pensję dzisiaj nie będę miał 5x wyższej.

    Ważne też jest, żeby praca mnie ciekawiła - za 1000 euro dniówka przy
    czyszczeniu reaktorów przegra u mnie z 1000 euro miesięcznie jako
    młodszy konsultant R/3 w dobrej firmie.

  • 7. Data: 2007-07-03 13:41:34
    Od: opus93 <o...@i...eu>

    > Wa ne te jest, eby praca mnie ciekawi a - za 1000 euro dniówka przy
    > czyszczeniu reaktorów przegra u mnie z 1000 euro miesi cznie jako
    > m odszy konsultant R/3 w dobrej firmie.

    Wyjazd za granic musi si wi za z upewnieniem si co do warunków
    pracy i wynagrodzenia. Wyspy Brytyjskie s ju przepe nione, a o
    Czechach ostatnio by o g o no e by y masowe wyjazdy po redniczono
    przez Polskie Urz dy Pracy do Czech o niez ych warunkach. I co si
    okaza o: warunki by y nieporównywalnie gorsze ni w ofercie, co do
    wynagrodzenia to nie wspomn . Wi kszo ludzi po miesi cu chcia a
    wróci do Polski, ale nie mia a za co. Urz dy natychmiast si wycofa y
    z umów z Czechami, a naiwni pracownicy wracali dzi ki wys anym
    pieni dzom z Polski. 1000 euro miesi cznie w Czechach to ma o
    prawdopodobne (chyba e czy ci si reaktory). Realne stawki w Czechach
    s porównywalne do stawek z Polski, za to w Anglii stawki s od 6 do
    12 razy wi ksze, ale teraz eby znale prac trzeba si pom czy .

    Poparty przyk ad: Kolega interesowa si ofert z Czech w fabryce
    samochodowej jako kierownik techniczny czego tam za 1000euro.
    Ostatecznie pracuje w Wroc awiu za 4000z miesi cznie na stanowisku
    kierownika technicznego czego tam. Nie powiem utrzymanie i rachunki w
    Czechach s ni sze, ale okaza o si pó niej, e to stanowisko z Czech
    by o p atne 750euro, a pozosta e mo na dosta maksymalnie 150euro za
    nadgodziny. No i ten Czeski j zyk. Kolega nie a uje.