PracaGrupypl.praca.dyskusje › Argumenty o podwyzke - jakie ?

  • 1. Data: 2005-10-22 13:44:09
    Temat: Argumenty o podwyzke - jakie ?
    Od: "Dawid" <p...@p...onet.pl>

    Czesc

    Za dwa miesiace konczy mi sie umowa o prace. Jesli firma bedzie chciala dalej
    zemna wspolpracowac to bedzie to juz umowa na czas nie okreslony.
    Jest duza szansa na kolejna umowe, sa zadowoleni ze mnie, no moze nie zachwyceni
    ale wywiazuje sie z obowiazkow.

    Moje pytanie tu stawiam moze dosc wczesnie ale juz w tej chwili zaczynam sie
    rozgladac za inna praca. Powod ? - brak podwyzki (obiecanej) przy drugiej
    umowie, male wynagrodzenie, po za tym wiem ze ciezko jest powalczyc o wieksze
    pieniadze choc firma swietnie prosperuje.

    Argumetny jakie mi przychodza do glowy gdy zaczne juz negocjacje to wzrost
    kosztow zycia po wejsciu do uni, wzrost inflacji....

    Wlasnie jak wy to przedstawiacie pracodawcy ? bo brakuje mi tu doswiadczenia.
    Moja pierwsza praca.

    Dziekuje
    Pozdrawiam
    Dawid

    p.s.
    jesli potrzebujecie dodatkowych informacji to podam.

  • 2. Data: 2005-10-22 13:53:21
    Temat: Re: Argumenty o podwyzke - jakie ?
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 22-10-2005 o 15:44:09 Dawid <p...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > wieksze
    > pieniadze choc firma swietnie prosperuje.

    wiesz? a próbowałeś?

    > Argumetny jakie mi przychodza do glowy gdy zaczne juz negocjacje to
    > wzrost
    > kosztow zycia po wejsciu do uni, wzrost inflacji....

    Ani ciebie nie obchodzi sytuacja firmy, ani firmy nie obchodzi, ile
    wydajesz i na co.

    "Podoba mi się tutaj i widzę siebie w tej firmie w przyszłości, ale sądzę,
    że moja praca jest warta więcej niż te 1800 złotych, które mi płacicie
    dotychczas. Według mnie, 2200 byłoby odpowiedniejszą kwotą. Co Państwo na
    to?"

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogsome.com

  • 3. Data: 2005-10-22 14:05:08
    Od: p...@p...onet.pl

    > wiesz? a próbowałeś?

    Panie Tomaszu

    wiem - to fakt. Znajomi uchylili mi rabka informacji o podejsciu szefa.
    nie probowalem - to fakt, a chce sprobowac.
    wiem tez ze jak nie zaczne sie tym interesowac w czas to moge przegrac.

    Dziekuje
    Dawid

  • 4. Data: 2005-10-22 14:43:16
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 22-10-2005 o 16:05:08 <p...@p...onet.pl> napisał:

    > Panie Tomaszu

    nie tutaj na newsach, bo tu mamy nicki i imiona. Nie domagaj się tez
    przeprosin za to, że pisałem Ci na "ty", bo ich nie będzie :)

    > wiem - to fakt. Znajomi uchylili mi rabka informacji o podejsciu szefa.

    Może to sprzężenie zwrotne? Szef "nie daje", to i nikt nie próbuje dostać,
    więc opinia się umacnia, więc coraz słabiej próbują...

    > nie probowalem - to fakt, a chce sprobowac.

    Spróbuj - i bądź przygotowany na odmowę. A nawet na to, że w skrajnym
    wpyadku od razu Cię wywalą ("nie damy mu, to i tak odejdzie - a ponieważ
    dać nie chcemy, więc lepiej od razu szukajmy kogoś innego")

    Z pozycji trzydziesto-z-małym-hakiem-latka powiem tak: jeśli nie w
    młodości, to KIEDY zamierzasz ryzykować?

    A i jeszcze jedno - jesli obiecali, a nie dali (przy drugiej umowie) to
    nie próbuj wzbudzić u nich poczucia wstydu, ani tym bardziej sugerować, że
    zapomnieli, a Ty tylko przypominasz. Zrobili Cię w bambuko. Nie masz co
    się obrażać, bo ta gra ma takie własnie reguły.

  • 5. Data: 2005-10-22 16:12:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Oct 2005 15:44:09 +0200, "Dawid" <p...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >umowie, male wynagrodzenie, po za tym wiem ze ciezko jest powalczyc o wieksze
    >pieniadze choc firma swietnie prosperuje.

    Na jakiej podstawie to wnosisz? Może ci nie dali, bo jednak nie są zadowoleni?

    >Argumetny jakie mi przychodza do glowy gdy zaczne juz negocjacje to wzrost
    >kosztow zycia po wejsciu do uni, wzrost inflacji....

    Bzdurne powody. Powodem może być wzrost twojej wartości w firmie, czyli twój
    "wkład własny" w jej działalność. To, że cukier/paliwo/whatever podrożały to nie
    znaczy, że musisz dostać podwyżkę.

  • 6. Data: 2005-10-22 16:38:00
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    22 Oct 2005 15:44:09 +0200, na pl.praca.dyskusje, Dawid napisał(a):

> [...]
    > pieniadze choc firma swietnie prosperuje.
    > Wlasnie jak wy to przedstawiacie pracodawcy ? bo brakuje mi tu doswiadczenia.

    Wiesz, mialem bardzo podobnie. Tez pierwsza praca, tez nowa umowa sie
    zblizala... wczesniej mi obiecywano podwyzki, premie i inne takie, ale
    zawsze jakos tak wychodzilo, ze ich zazwyczaj nie bylo :(

    Jak sie skonczyla umowa i poprosilem o nastepna, to przy negocjowaniu nowej
    umowy walnalem szczerze prosto miedzy oczy, ze sie koledzy ze mnie smieja
    ze zarabiam najnizsza krajowa. Jakies chrzakniecia, spojrzenie "spode lba"
    i juz zarabiam wiecej :D

    Ale oczywiscie wszystko zalezy od tego jakie masz uklady w pracy i relacje,
    jaki jest szef i takie tam. Podalem Ci przyklad z zycia, wiec mozesz cos z
    nim zrobic.
    Ale jak bedziesz bzdzic, ze zycie drogie i takie tam, to raczej nie licz na
    cuda, moze jakas "stowka" na odczepke i tyle.
    Potrzebne sa mocne argumenty. Przypomnij co zrobiles dla firmy, tak
    konkretnie i wyluszcz przy okazji swoje osiagniecia. Trzeba sobie
    przygotowac wczesniej mniej wiecej o czym chce sie mowic i jaki jest cel,
    bo jak Cie zapytaja "to ile?" to tez musisz to wiedziec, a nie rozmyslac
    wtedy czy aby nie powiesz zbyt duzo, lub zbyt malo.

    Powodzenia!

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 7. Data: 2005-10-22 17:12:49
    Od: Jarosław Zarychta <j...@o...pl>

    Argumentami w rozmowie w sprawie wysokości zarobków w żadnym wypadku nie
    mogą być wzrastające koszty życia. Bo te koszty zarówno dotyczą Ciebie
    jak i innych pracowników firmy. Jeżeli Ty dostałbyś podwyżkę to z powodu
    wzrastających cen, podobnie musieliby dostać ją wszyscy, którzy podobnie
    zaargumentują.
    Argumentem w takich negocjacjach mogą być tylko i wyłącznie TWOJE mocne
    strony i coraz większe doświadczenie, które cenisz i które musi docenić
    także pracodawca.
    Siądź chwilę, weź ołówek i kartkę - narysuj kreskę przez środek. Z lewej
    strony wypisuj swoje mocne strony i doświadczenie zanim zacząłeś tam
    pracować, po drugiej stronie wypisuj to samo, ale uwzględnij to co
    nauczyłeś się w obecnym miejscu pracy.
    Porównaj jak to się zmieniło i jak to wyceniasz. Wszystko to co po
    prawej stronie stanowić będzie listę Twoich argumentów - UŻYJ ICH!

    Pamiętaj, że firma która nie inwestuje w ludzi - nie ma przyszłości.
    powodzenia,

  • 8. Data: 2005-10-22 17:19:04
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 22-10-2005 o 19:12:49 Jarosław Zarychta <j...@o...pl> napisał:

> [...]
    > jak i innych pracowników firmy. Jeżeli Ty dostałbyś podwyżkę to z powodu
    > wzrastających cen, podobnie musieliby dostać ją wszyscy, którzy podobnie

    (ciach)

    Tak z ciekawości: jaką Ty uczelnię skończyłeś?

  • 9. Data: 2005-10-23 15:01:40
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    p...@p...onet.pl says...

    > Argumetny jakie mi przychodza do glowy gdy zaczne juz negocjacje to wzrost
    > kosztow zycia po wejsciu do uni, wzrost inflacji....

    Co, Ty, chlopie :) Daj spokoj z takimi argumentami. Zasada jest taka, ze
    jak chcesz kogos do czegos przekonac, to musisz zadac sobie pytanie,
    znalezc na nie odpowiedzi, a nastepnie przedstawic mu 'co on z tego
    bedzie mial.' Pracodawce malo beda obchodzily Twoje koszty utrzymania.

    Mysle, ze o wiele bardziej bedzie go interesowalo to, co obecnie robisz
    dla firmy i jak obecnie wyceniane jest to na rynku. I pewnie to, ze
    lubisz swoja prace, ale myslisz tez o swojej przyszlosci, wiec chcesz
    podjac decyzje na temat dalszej wspolpracy.

    ..:: fabio

  • 10. Data: 2005-10-23 17:32:15
    Od: Jarosław Zarychta <j...@o...pl>

    > Tak z ciekawości: jaką Ty uczelnię skończyłeś?

    nie widzę związku