PracaGrupypl.praca.dyskusje › PILNE !!! bezrobotna a ubezpieczenie i ZUS ?

  • 1. Data: 2005-10-22 16:02:42
    Temat: PILNE !!! bezrobotna a ubezpieczenie i ZUS ?
    Od: "Katrinos" <k...@w...pl>

    Witam

    skończyłam studia, nie pracuję w tej chwili
    na czas studiów byłam ubezpieczona u mamy (renta)
    a teraz co dalej ?
    w ZUSie każą mi się zarejestrować w Urzędzie Pracy
    jako bezrobotna i wtedy dostanę ubezpieczenie, ale ...
    czy to jest jedyne wyjście?
    czy istnieje możliwość wykupu ubezpieczenia innego ?
    czy nie ma jakiś składek, które można na ubezpieczenie opłacać ?
    bo teraz wychodzi taki motyw, że nie jestem nigdzie ubezpieczona
    i jak coś mi się stanie, to wolę nie myślec o tym....
    i muszę to jak najszybciej załatwić !!!
    co mi doradzicie ?
    za wszelkie info dzięki :)
    Katrinos

  • 2. Data: 2005-10-22 16:13:46
    Temat: Re: PILNE !!! bezrobotna a ubezpieczenie i ZUS ?
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Katrinos wrote:

    > w ZUSie każą mi się zarejestrować w Urzędzie Pracy
    > jako bezrobotna i wtedy dostanę ubezpieczenie, ale ...
    > czy to jest jedyne wyjście?
    > czy istnieje możliwość wykupu ubezpieczenia innego ?

    Istnieje, ale niewątpliwie wychodzi drożej niż 0zł ;)
    Idziesz do NFZtu, mówisz że chcesz im składki płacić
    i wsio. Nie odmówią, zapewniam ;)

    Aczkolwiek jeśli na brak pieniędzy nie narzekasz, to
    proponuję się zainteresować prywatnymi ubezpieczeniami
    i ew. przedyskutować tą kwestię z prywatną przychodnią.
    To dużo ułatwia.

    Kira

  • 3. Data: 2005-10-22 16:18:06
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 22-10-2005 o 18:02:42 Katrinos <k...@w...pl> napisał:

> [...]
    >
    > sko?czy?am studia, nie pracuj? w tej chwili
    > na czas studiów by?am ubezpieczona u mamy (renta)
    > a teraz co dalej ?
    > w ZUSie ka?? mi si? zarejestrowaae w Urz?dzie Pracy
    > jako bezrobotna i wtedy dostan? ubezpieczenie, ale ...
    > czy to jest jedyne wyj?cie?
    > czy istnieje mo?liwo?ae wykupu ubezpieczenia innego ?
    > czy nie ma jaki? sk?adek, które mo?na na ubezpieczenie op?acaae ?
    > bo teraz wychodzi taki motyw, ?e nie jestem nigdzie ubezpieczona
    > i jak co? mi si? stanie, to wol? nie my?lec o tym....
    > i musz? to jak najszybciej za?atwiae !!!

    zarejestruj się w urzędzie pracy jako bezrobotna.
    A tak z ciekawości: jaki kierunek i jaki poziom studiów?

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogsome.com

  • 4. Data: 2005-10-22 18:47:27
    Od: "jacus" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Najkorzystniej i najtaniej jest w Urzędzie Pracy, bo możesz też w NFZ ale
    przez ZUS i wychodzi sporo bo 8,5% od średniej krajowej miesięcznie. ZUS
    przekazuje do NFZ tą składkę.

    Jacek