PracaGrupypl.praca.dyskusje › testy różne różniste - rozm. kwalif.

  • 1. Data: 2004-06-02 15:31:19
    Temat: testy różne różniste - rozm. kwalif.
    Od: b...@a...pl

    Pierwszy raz spotkałam się z rekrutacją polegającą na rozwiązywaniu takich
    testów. Pomijam fakt że nie miałam z firmy odpowiedzi przez 1,5 m-ca (nie
    wybrali mnie), ale czy one są rzeczywiście miarodajne? Odpowiedzi
    odzwierciedlają moją osobowość? Jak można ZAMIAST zwykłej rozmowy przeczytać
    analizę psychologa i kogoś zatrudnić? I wreszcie: można źle wypaść na teście a
    naprawdę okazać się dobrym pracownikiem?
    Pytania do HR i tych po drugiej stronie.

    Baba Jaga

  • 2. Data: 2004-06-02 19:48:26
    Temat: Re: testy różne różniste - rozm. kwalif.
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Użytkownik <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    teście a
    > naprawdę okazać się dobrym pracownikiem?

    Prowadzący powinien objaśnić, na co jest ten test. W rekrutacji nie
    stosuje się raczej całościowych testów na osobowość (jak MMPI), ale na
    różne rzeczy: rozwiązywanie problemów, motywację itd. Kiedyś LECH
    poszukiwał psychologa do rekrutacji i w wymaganiach była znajomość
    testów projekcyjnych, w tym Rorschacha - kompletny bezsens! Test zamiast
    rozmowy to czysty idiotyzm i naiwna wiara we wszechmoc psychologii.
    Tylko łatwiej wystawić ocenę ;).
    BTW, kto tak poszedł na łatwiznę, z ciekawości pytam? Chyba planowali
    rozmowy z tymi, którzy zdali?

    Pozdro
    Coinneach