PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3-miesieczny okres wypowiedzenia

  • 11. Data: 2006-12-07 15:26:37
    Temat: Re: 3-miesieczny okres wypowiedzenia
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 7 Dec 2006 10:38:09 +0100, "winetu"
    <P...@w...pl> zakodował:

    >koszty Twojego wczesniejszego odejscia to moga sciagnac z Ciebie do 3 Twoich
    >pensji.

    Skąd to ogranicznie?
    Jeżeli pracownik umyślnie wyrządza szkodę, to tego nie ma. A trudno
    będzie w sądzie udowodnić, że przestał do pracy przychodzić niechcący
    czy przez zapomnienie.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2006-12-08 08:40:19
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    > Skąd to ogranicznie?
    > Jeżeli pracownik umyślnie wyrządza szkodę, to tego nie ma. A trudno
    > będzie w sądzie udowodnić, że przestał do pracy przychodzić niechcący
    > czy przez zapomnienie.

    Bardzo cieszę się, że bywasz jeszcze na grupie bo zapewne udzielisz
    konkretnej odpowiedzi. Zalozmy, ze mam 3 miesieczny okres wypowiedzenia a
    wiadomo, ze wiele firm nie bedzie tyle czekac (a czasmi to nawet prawie 4
    miechy trzeba). Zalozmy, ze dzis 8.12.2006 pisze pismo, w ktorym
    jednostronnie wypowiadam umowe np. ze dnia 28.02.2007 przestane pracowac. Co
    mi praktycznie moze za to grozic?

  • 13. Data: 2006-12-08 08:56:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 09:40:19 +0100, winetu <P...@w...pl>
    w <elb8fm$vv$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

> [...]
    > miechy trzeba). Zalozmy, ze dzis 8.12.2006 pisze pismo, w ktorym
    > jednostronnie wypowiadam umowe np. ze dnia 28.02.2007 przestane pracowac. Co

    Dyscyplinarka za porzucenie pracy i ewentualna sprawa o odszkodowanie.

    Poszukaj sobie w archiwum albo w kp, jak liczy się wypowiedzenie.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 14. Data: 2006-12-08 17:02:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 8 Dec 2006 09:40:19 +0100, "winetu"
    <P...@w...pl> zakodował:

> [...]
    >miechy trzeba). Zalozmy, ze dzis 8.12.2006 pisze pismo, w ktorym
    >jednostronnie wypowiadam umowe np. ze dnia 28.02.2007 przestane pracowac. Co

    Takie wypowiedzenie jest błędne - więc problematyczne może być, czy w
    ogóle wypowiedziałeś. Ale obstawiam, że sądy raczej by stwierdziły, że
    wypowiedziałeś i tylko okres wypowiedzenia trzeba zastosować
    kodeksowy.

    Jeżeli faktycznie przestaniesz przychodzić do pracy pomimo tego, że
    umowa obowiązuje - mogą się sądzić o naprawienie szkód, które poniósł
    pracodawca - do pełnej wysokości. Więc w skrajnym przypadku może to
    być gruba kasa jak np. gdybyś był kierownikiem budowy Złotych Tarasów
    i przez Twoje odejście budowa by się opóźniła, a co za tym idzie
    trzeba by płacić odszkodowania najemcom + koszt utraconych czynszy to
    pewnie parę pokoleń będzie to za Ciebie spłacać. To oczywiście przy
    założeniu, że świadomie porzucasz pracę.

  • 15. Data: 2006-12-10 08:45:18
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik winetu napisał:

    > Moze czasami oplacac sie podjac ryzyko i wypowiedziec jednostronnie. O ile
    > dobrze pamietam moga zaskarzyc Cie do sadu i jezeli udowodnia, ze poniesli
    > koszty Twojego wczesniejszego odejscia to moga sciagnac z Ciebie do 3 Twoich
    > pensji. Tak kiedys bylo w KP, ktorego dawno nie czytalem. Tak czy owak
    > czasami oplaca sie podjac takie ryzyko. Mam tez wrazenie, ze wiekszosc firm
    > nie bawi sie w sad w takich przypadkach.

    na miejscu wlasciciela firmy wnioslbym do sadu pozew o odszkodowanie.
    chociazby dla zasady i zeby potem wszyscy z jakims tam okresem
    wypowiedzenia mi nie pouciekali z dnia na dzien.

    pozdr