PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracownik niepełnosprawny?

  • 1. Data: 2006-12-06 22:14:51
    Temat: Pracownik niepełnosprawny?
    Od: "Tomek" <t...@o...pl>

    Witam,
    Od stycznia rozpoczynam swoja pierwszą prace. Posiadam orzeczenie o umiarkowanym
    stopniu niepełnosprawności (ważne do września) i zastanawiam się czy powinienem
    wspominać o tym pracodawcy?
    Czy z takim orzeczeniem, pracodawca może ponosić niższe koszty zatrudnienia?
    Oczywiście

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-12-07 17:52:01
    Temat: Re: Pracownik niepełnosprawny?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Czy z takim orzeczeniem, pracodawca może ponosić niższe koszty
    > zatrudnienia?
    > Oczywiście
    więcej z tym problemów niż korzyści. Aby ponosić niższe koszty trzeba
    najpierw ponieść bardzo wysokie:
    zakład musi być przystosowany do przebywania w nim i pracy osób
    niepełnosprawnych. Projesty muszą być wykonane i zatwerdzone przez
    uprawnione podmioty, należyć uzyskać zgode innych uprawnionych podmiotów.
    Jeżeli firma chciałaby zatrudnić jednego lub dwóch niepełnosprawnych aby im
    pomóc i mieć z tego tytułyu niższe koszty, to się po prostu nie opłaca.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-12-07 18:22:32
    Od: Carrie <c...@w...epf.pl>

    W dniu Thu, 7 Dec 2006 18:52:01 +0100, Jackare wydukał(a) nieśmiało, a
    wszystkim się zdawało, że to echo grało:

> [...]
    > pomóc i mieć z tego tytułyu niższe koszty, to się po prostu nie opłaca.

    Czy mógłbyś podać namiar na bardziej szczegółowe materiały? Znajoma
    osoba ma lekki stopień niepełnosprawności trwałej. Pracuje w małej
    firmie [mniej niż 10 osób i nie ma kadrowca], dotychczas na umowę
    zlecenie, ale od nowego roku chcą jej dać umowę o pracę. I też nikt
    tam się nie orientuje, co można zrobić w sprawie tej
    niepełnosprawności, żeby ułatwić wszystko znajomej i zatrudniającej ją
    firmie.
    Będę wdzięczna za skierowanie mnie do odpowiednich materiałów -
    szukałam tego, ale trafiłam na jakieś niezrozumiałe abrakadabry :/

    Pozdrawiam, Carrie

  • 4. Data: 2006-12-08 09:21:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Wejdź na ten portal reklamowany w telewizji pelnosprawniwpracy.pl czy jakoś
    tak
    --
    Jackare