PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3-miesieczny okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2006-12-07 09:04:55
    Temat: 3-miesieczny okres wypowiedzenia
    Od: "Businesswoman" <b...@o...pl>

    Hej,

    co zrobić jeśli pracodawca nie chce zgodzić sie na porozumienie stron i
    skócenie
    okresu wypowiedzenia a jednocześnie nowy pracodawca nalega na szybsze
    rozpoczęcie współpracy?

    z góry dzięki za info

    --

    pozdrawiam

    Girl

  • 2. Data: 2006-12-07 09:38:09
    Temat: Re: 3-miesieczny okres wypowiedzenia
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Businesswoman" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skócenie
    > okresu wypowiedzenia a jednocześnie nowy pracodawca nalega na szybsze

    Moze czasami oplacac sie podjac ryzyko i wypowiedziec jednostronnie. O ile
    dobrze pamietam moga zaskarzyc Cie do sadu i jezeli udowodnia, ze poniesli
    koszty Twojego wczesniejszego odejscia to moga sciagnac z Ciebie do 3 Twoich
    pensji. Tak kiedys bylo w KP, ktorego dawno nie czytalem. Tak czy owak
    czasami oplaca sie podjac takie ryzyko. Mam tez wrazenie, ze wiekszosc firm
    nie bawi sie w sad w takich przypadkach.

  • 3. Data: 2006-12-07 09:50:30
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > okresu wypowiedzenia a jednocze?nie nowy pracodawca nalega na szybsze
    > rozpoczęcie współpracy?

    Jesli nowemu nie bedzie to przeszkadzac, to zwolnij sie dyscyplinarnie.

    Np. oblej publicznie kawą aktualnego pracodawce i powiedz mu kim naprawde
    jest :)))))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 4. Data: 2006-12-07 10:54:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Businesswoman napisał(a):
> [...]
    > skócenie
    > okresu wypowiedzenia a jednocześnie nowy pracodawca nalega na szybsze

    Zawsze mozesz pracowac na 2 etaty.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-12-07 10:54:47
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 gru o godzinie 10:50, na pl.praca.dyskusje, KrzysiekPP napisał(a):

    > Np. oblej publicznie kawą aktualnego pracodawce i powiedz mu kim naprawde
    > jest :)))))

    Tylko niech wcześniej zaznaczy że kawa może być gorąca :DDDD

    --
    Herbi
    07-12-2006 11:54:45

  • 6. Data: 2006-12-07 11:01:55
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Businesswoman napisał(a):
> [...]
    > skócenie
    > okresu wypowiedzenia a jednocześnie nowy pracodawca nalega na szybsze

    po to jest umowa żeby jej się trzymać zarówno pracodawca jak i pracownik .

  • 7. Data: 2006-12-07 11:39:05
    Od: a...@r...pl

    Businesswoman napisał(a):
> [...]
    > skócenie
    > okresu wypowiedzenia a jednocześnie nowy pracodawca nalega na szybsze

    W ostateczności, ale naprawdę w ostateczności, jeśli to nie jest
    tak, że "skrócenie okresu wypowiedzenia" oznacza "skrócenie do 7
    dni" :) tylko np. miesiąc czy półtora to zawsze jest opcja
    wypowiedzenia zgodnego z umową, czyli 3 miesiące. Po tym miesiącu
    czy półtora można: zachorować na przeziębienie, pójść na urlop
    zaległy za 2006, pójść na urlop należny w I kwartale 2007 itd. No
    i pracować na dwa etaty. O ile w umowie nie ma zastrzeżenia, że nie
    możesz podjąć innej pracy (takie zapisy się zdarzają).
    W zależności od rozsądku pracodawcy może poskutkować też
    nakreślenie takiej perspektywy. Jeden mądry człowiek kiedyś
    powiedział, że z niewolnika nie ma pracownika... Może szef
    zrozumie...

    Pozdrawia M,

  • 8. Data: 2006-12-07 12:21:58
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 gru o godzinie 12:39, na pl.praca.dyskusje,
    a...@r...pl napisał(a):

    > Po tym miesiącu czy półtora można: zachorować na przeziębienie,
    > pójść na urlop zaległy za 2006, pójść na urlop należny w I kwartale 2007

    A szef mu na to:
    - spadaj mały - nie wyrażam zgody na urlop (wypłacę ci ekwiwalent)

    I co mu zrobisz?

    --
    Herbi
    07-12-2006 13:21:51

  • 9. Data: 2006-12-07 12:53:59
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A szef mu na to:
    > - spadaj mały - nie wyrażam zgody na urlop (wypłacę ci ekwiwalent)
    >
    > I co mu zrobisz?

    A na chorego nasle ZUS.

  • 10. Data: 2006-12-07 13:05:15
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 gru o godzinie 13:53, na pl.praca.dyskusje, winetu napisał(a):

    > A na chorego nasle ZUS.

    Oczywiście.
    To nawet nie będzie zbyt trudne - ponieważ w hipotetycznie zakładanym
    przypadku, nowy pracodawca go zgłosi do ubezpieczenia społecznego - będzie
    wówczas występował zbieg ubezpieczeń.
    Nawet samoistnie ZUS się zorientuje że "cos jest na rzeczy" skoro jednemu
    facetowi za okres (przykład) 15.12.2006 - 15.01.2007 wypłaca zasiłek
    chorobowy (bo przekroczył u "starego" pracodawcy ustawowe 33 dni) i w tym
    samym okresie normalnie są odprowadzone składki ale od innego płatnika ...
    ZUS, bez chyba nawet informacji ze strony "starego" pracodawcy zaprzęgnie
    do wyjaśnień naszego delikwenta :))

    --
    Herbi
    07-12-2006 14:05:12