PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę ??

  • 1. Data: 2003-12-10 11:34:06
    Temat: umowa o pracę ??
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    witam
    w nowo powstałej firme (sp. z o.o.) gdzie właścicielami i udziałowcami są
    ojciec i syn
    należy podpisać umowy o pracę.
    i tu mam problem kto z kim?

    czy w jednej umowie syn reprezentuje firmę i podpisuje umowę z ojcem
    i na odwrót?

    dziękuję
    R.S.

  • 2. Data: 2003-12-10 11:43:59
    Temat: Re: umowa o pracę ??
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Robert Steward" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy w jednej umowie syn reprezentuje firmę i podpisuje umowę z ojcem
    > i na odwrót?

    Dokladnie tak.
    A tak poza tym jakie to ma znaczenie.
    Przeciez umowy o prace nigdzie sie nie pokazuje :)

    m.

  • 3. Data: 2003-12-10 11:45:06
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > należy podpisać umowy o pracę.
    > i tu mam problem kto z kim?
    >
    > czy w jednej umowie syn reprezentuje firmę i podpisuje umowę z ojcem

    Domyślam się, że wspomniani panowie to Zarząd. Najlepiej jak ów Zarząd
    wyznaczy pełnomocnika i to on z nimi podpisze umowy o pracę. Powinno się
    zwrócić uwagę, aby zajmowane stanowisko i obowiązki obu ww. pracowników nie
    były tożsame z zarządzaniem firmą, bo wtedy ich wynagrodzenie nie będzie
    traktowane jako koszt uzyskania przychodu.
    Nie wątpię, że są na tej grupie osoby obeznane w tym temacie, ale możesz
    zapytać też na pl.soc.prawo.
    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2003-12-10 11:51:28
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-10 12:43, magia/maggie wrote:
    > Użytkownik "Robert Steward" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie tak.
    > A tak poza tym jakie to ma znaczenie.
    > Przeciez umowy o prace nigdzie sie nie pokazuje :)

    No, "kontrol" zapewne zechce ja zobaczyc, by np. stwierdzić, czy
    wynagrodzenie jest wypłacane zgodnie z umową - czy np. w umowie jest
    10k/mies. - a prezes bierze 100k.
    Badający bilans również tam zajrzy.
    Umowa podpisana wadliwie nie stanowi KUP, podobnie jak koszty delgacji
    członka zarządu, o ile nie mozna go uznać za pracownika z powodu np.
    wadliwości umowy.
    W przypadku prezesa nie wystepuje służbowe podporządkowanie zarządowi -
    najbardziej "po bożemu" jest powołanie przez zgromadzenie wspólników
    pełnomocnika i to on zawiera w imieniu zgromadzenia umowy o pracę.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-12-10 11:56:18
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-10 12:45, Kasia Mikołajczyk wrote:
    > Użytkownik "Robert Steward" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    [......]

> [...]
    > były tożsame z zarządzaniem firmą, bo wtedy ich wynagrodzenie nie będzie
    > traktowane jako koszt uzyskania przychodu.

    W umowie o pracę członkowie zarządu mogą mieć np. "dyrektor d/s...." -
    albo nawet nieco perwersyjnie "kerownyk d/s kontaktu z klyentamy
    strategicznymi" - kasę bierze jako specjalista, członkiem w zarządzie
    jest "społecznie".

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2003-12-10 11:59:40
    Od: "Simmias" <s...@p...onet.pl>

    No granaralnie TAK, ale...

    Umowa o pracę jest:
    postawą prawną dla dochodów które będą wypłacane zainteresowanym - to raz,
    dokumentem uzasadniającym wydatki (księgowym) spółki - to dwa.

    Urząd Skarbowy może (gdy dokument jest sprzeczny z KSH) stwierdzić, że
    wypłata była dokonywana bez ważnej czynności prawnej, czyli bez podstawy
    prawnej i wtedy -- zapraszam do zabawy.... ;-)

    Polecam lekturę Kodeksu spółek handlowych - w razie czego do sciągnięcia ze
    strony:
    www.grzegorzlenczyk.w.pl

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> napisał w
    wiadomości news:br70su$rt9$1@inews.gazeta.pl...

  • 7. Data: 2003-12-10 12:01:51
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Simmias" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Umowa o pracę jest:
    > postawą prawną dla dochodów które będą wypłacane zainteresowanym - to raz,
    > dokumentem uzasadniającym wydatki (księgowym) spółki - to dwa.

    Zle mnei zrozumiales.
    Ja nie podwazam koniecznosci spisania umowy o prace, bo taka koniecznosc
    jest.
    wydaje mi sie tylko ze nie ma wiekszego problemu z tym czy podpiszesz ja Ty
    czy tez Ojciec jako reprezentant firmy.
    nie slyszalam, ni widzialam kontroli, ktora by zakwestionowala osobe
    reprezentanta przy takiej umowie, zwlaszcza przy tak niewielkim zarzadzie.

    m.

  • 8. Data: 2003-12-10 12:23:07
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    dziękuję bardzo
    R.S.

    a z kodeksu chętnie (czyt. obowiązkowo skorzystam)

  • 9. Data: 2003-12-11 07:32:01
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    Użytkownik "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net> odpisała:

    > Dokladnie tak.
    > A tak poza tym jakie to ma znaczenie.

    dość znaczący jest fakt że obaj właściciele są również udziałowcami.

    ludzie donoszą że, należy powołać uchwałą wspólników - pełnomocnika,
    potem do notariusza, i dopiero mozna podpisywać umowy o pracę
    pełnomocnik oczywiście ma reprezentować firmę

    pozdrawiam

    R.S.