PracaGrupypl.praca.dyskusje › podstawa prawna

  • 1. Data: 2006-09-15 12:16:34
    Temat: podstawa prawna
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    mam pytanie o podstawe prawna jaka nalezy wpisac na swiadectwie pracy w
    zwiazku z likwidacja stanowiska pracy (nie z przyczyn ekonomicznych - bo
    firma ma sie calkiem dobrze)
    czy art. 30 par.1 pkt.2 KP jest OK w tym przypadku ??
    bo chyba bede musial pisac pismo o sprostowanie, ale nie jestem pewien
    jaka (najkorzystniej dla mnie) powinna tam byc podstawa prawna ??

    dzieki za pomoc
    zwolniony pracownik

  • 2. Data: 2006-09-15 17:06:02
    Temat: Re: podstawa prawna
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eee5in$73a$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

> [...]
    > bo chyba bede musial pisac pismo o sprostowanie, ale nie jestem pewien
    > jaka (najkorzystniej dla mnie) powinna tam byc podstawa prawna ??
    Treść tego artykułu to zwykłe wypowiedzenie. Nie wskazuje na rozwiązanie z
    powodu likwidacji stanowiska pracy. Nie w każdym przypadku na świadectwie
    pracy musi być wskazana przyczyna (art. 30 §4).
    Mogą natomiast wchodzić w grę przepisy ustawy z 13 marca 2003 r. o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników (Dz.U. nr 90, poz. 844 ze zm.).

    Jotte

  • 3. Data: 2006-09-15 21:18:08
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    OK, rozumiem.. ale ja chcialbym zeby na swiadectwie bylo wskazane ze to
    z przyczyn pracodawcy zostala rozwiazana umowa o prace (likwidacja
    stanowiska pracy), te przepisy Dz.U. nr 90, poz. 844 ze zm. nie wchodza
    w gre bo firma nie oglasila upadlosci nie jest w likwidacji nie ma
    problemow finansowych i nie zatrudnia ponad 20 osob (wiec nie dostane
    odprawy) choc zawsze likwidacja stanowiska podchodzi pod ten przepis..
    tylko - jak sie domyslam - to byl ich wybieg, poniewaz zle wystawili mi
    wypowiedzenie i wiedzac ze maja przegrana sprawe, poszli na ugode w
    sadzie i zeby mnie nie przywrocic do pracy zastosowali takie rozwiazanie
    jak likwidacja stanowiska pracy..
    dlatego chcialbym zeby nie wygladalo to jak zwykle wypowiedzenie ale
    wlasnie tak jak napisalem na poczatku.. i sie zastanawiam jaki powinien
    byc w tym przypadku tryb prawny rozwiazania umowy...
    bo na wypowiedzeniu sa brednie... znaczy wypowiedzenie bez podania
    przyczyny ;-)
    a wiedzac o tym ze to sa pajace, informacja o likwidacji stanowiska
    pracy, pozwala mi na okres 1 roku miec nadzieje ze zatrudnia kogos na
    newralgiczne stanowiako informatyka/administratora i wtedy wygram
    odszkodowanie ;-)

    Pozdrawiam,
    "podly i zlosliwy pracownik a do tego wsciekla bestia " - cytat z ust
    pracodawcy ;-)

  • 4. Data: 2006-09-15 22:15:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eef5a2$arh$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

    > OK, rozumiem.. ale ja chcialbym zeby na swiadectwie bylo wskazane ze to
    > z przyczyn pracodawcy zostala rozwiazana umowa o prace (likwidacja
    > stanowiska pracy)
    Nic nie piszesz o rodzaju umowy, więc zakładam, że była to umowa na czas
    nieokreslony.
    Zatem z tym będziesz miał trudno. Pracodawca wypowiadając taką umowę musi
    podać przyczynę. Coś wymyśli. Ty to możesz zaskarżyć na podstawie
    rozporządzenia w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy i trybu jego
    prostowania (czy jakoś podobnie, nie mam w tej chwili dokładnej nazwy). No i
    będzie, co sąd ustali. Niemniej sam fakt wypowiedzenia umowy przez
    pracodawcę wskazuje na przyczynę leżącą po jego stronie (wyjąwszy
    dyscyplinarkę, rzecz jasna).

> [...]
    > wypowiedzenie i wiedzac ze maja przegrana sprawe, poszli na ugode w
    > sadzie i zeby mnie nie przywrocic do pracy zastosowali takie rozwiazanie
    No to muszą sprostować świadectwo pracy.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-09-15 23:06:33
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > nazwy). No i będzie, co sąd ustali. Niemniej sam fakt wypowiedzenia
    > umowy przez pracodawcę wskazuje na przyczynę leżącą po jego stronie

    tak na czas nieokreslony i ponad 6 lat przepracowalem... to juz za mna
    jak i wygrana w sadzie.. dostalem odszkodowanie.. ;-)
    btw: to sa takie pajace ze wlasnie na wypowiedzeniu nie podali
    przyczyny... nikt nie chcial mi wierzyc dopoki nie pokazalem
    wypowiedzenia i kazdy siadal z wrazenia jak mozna takie cos wyskrobac i
    nie podac przyczyny ;-) hehe
    dlatego wygralem i dostalem odszkodowanie ;-)

    > No to muszą sprostować świadectwo pracy.

    no wlasnie musza ;-) tylko sie zastanawiam jaki tryb prawny bedzie OK w
    tej sytuacji ?? nie bardzo wiem co bedzie napisane po sprostowaniu i czy
    nie trzeba bedzie po raz kolejny.. stad chcialem im podac co maja
    napisac, bo mi to swiadectwo jest potrzebne i nie chce tracic za duzo
    czasu zanim oni zrobia je dobrze ;-)
    czy np. musza tam zapisac tekst z ugody, czy z odp na moj pozew ?? tam
    wskazali wlasnie ze likwidacja nastapila i dolaczyli uchwale zarzadu..
    wiec moze ta uchwala jest tu odpowiednia na podstawe prawna ??
    troche bladze po omacku..
    ale wole wykazac dobra wole i wskazac im co powinno byc.. ewentualnie w
    sadzie bede mogl powiedziec ze sie staralem i mialem dobra wole ale oni
    sa tacy zli ;-)
    nie mam doswiadczenia jak sie wypisuje swiadectwo [pracy po ugodzie
    sadowej, (normalnie sie przepisuje z wypowiedzenia przyczyne), ale jak
    wspomnialem tu nie ma co przepisac bo nie byla podana przyczyna na
    wypowiedzeniu..
    ehhh sam sie juz motam troche ;-)

    Pozdrawiam,
    OLi

  • 6. Data: 2006-09-15 23:40:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eefblb$cgg$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>
    pisze:

    > dlatego wygralem i dostalem odszkodowanie ;-)
    Gratuluję!

    > no wlasnie musza ;-) tylko sie zastanawiam jaki tryb prawny bedzie OK w
    > tej sytuacji
    Rozwiązanie za wypowiedzeniem z podaniem przyczyny.

> [...]
    > nie trzeba bedzie po raz kolejny.. stad chcialem im podac co maja
    > napisac, bo mi to swiadectwo jest potrzebne i nie chce tracic za duzo
    Na to raczej nie masz wpływu.

> [...]
    > wskazali wlasnie ze likwidacja nastapila i dolaczyli uchwale zarzadu..
    > wiec moze ta uchwala jest tu odpowiednia na podstawe prawna ??
    Wszystko znajdziesz w rozporządzeniu w sprawie szczegółowej treści
    świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania (Dz.U. z
    1996 r., Nr 60, poz. 282, zm.: Dz.U. z 2002 r., Nr 214, poz. 1809; Dz.U. z
    2003 r., Nr 230, poz. 2289).

    Jotte

  • 7. Data: 2006-09-17 14:41:07
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:eefblb$cgg$1@polsl.pl OLi <o...@s...gliwice.pl>

    > Gratuluję!

    DZIEKI :-)

    > Rozwiązanie za wypowiedzeniem z podaniem przyczyny.

    tak wlasnie zasugerowalem pracodawcy..
    moja propozycja to: rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem z
    przyczyn dotyczacych pracodawcy (likwidacja stanowiska pracy)

    > Na to raczej nie masz wpływu.

    to prawda :-)

> [...]
    > (Dz.U. z 1996 r., Nr 60, poz. 282, zm.: Dz.U. z 2002 r., Nr 214, poz.
    > 1809; Dz.U. z 2003 r., Nr 230, poz. 2289).

    Dzieki, poczytam sobie :-)

  • 8. Data: 2006-09-18 08:38:31
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 17 Sep 2006 16:41:07 +0200, OLi <o...@s...gliwice.pl>
    w <eejmpj$k2i$1@polsl.pl> napisał:

> [...]

    Ja też gratuluję.

    > DZIEKI :-)

    > tak wlasnie zasugerowalem pracodawcy..
    > moja propozycja to: rozwiazanie umowy o prace za wypowiedzeniem z
    > przyczyn dotyczacych pracodawcy (likwidacja stanowiska pracy)

    Likwidacja to też mina dla pracodawcy. Bo jeżeli po twoim odejściu
    zrobią stanowisko łudząco podobne do twojego, które zlikwidowali, a ty
    wyrraziłeś chęć kontynuowania pracy u pracodawcy, to mają problem.
    Zapytaj się prawnika.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2006-09-18 10:19:51
    Od: OLi <o...@s...gliwice.pl>

    Jakub Lisowski wrote:

> [...]
    > zrobią stanowisko łudząco podobne do twojego, które zlikwidowali, a ty
    > wyrraziłeś chęć kontynuowania pracy u pracodawcy, to mają problem.

    dokladnie o tym wiem, dlatego wlasnie chce zeby tak bylo.. bo wtedy moge
    wygrac sprawe w sadzie z tego powodu ze zatrudnili kogos innego a nie
    mnie ;-)
    zreszta chyba orzczenie sadu w tej sprawie jest wiazace i odpowiedz
    pracodawcy na moj pozew w ktorym wskazuje taka przyczyne wypowiedzenia
    ;-) wobec czego sami sie podminowali ;-)

    Pozdrawiam,