PracaGrupypl.praca.dyskusjeogłoszenia › ogłoszenia
    From: "Przemek" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ogłoszenia
    Date: Thu, 29 Apr 2010 12:55:24 +0200

    Witam.

    Od jakiegoś miesiąca czy dwóch przyglądam się ogłoszeniom zamieszczonym w
    różnego rodzaju portalach. Postanowiłem bowiem rozejrzeć się za miejscem
    pracy gdzie zostanę bardziej doceniony (finansowo). Jestem programistą z
    kilkuletnim doświadczeniem, dotychczas pracę zmieniałem dość szybko i bez
    szukania ogłoszeń (znajomi, kontakty).
    Niestety z przykrością muszę zauważyć że większość z ogłoszeń nie ma
    podanych jakichkolwiek proponowanych stawek.

    Nie rozumiem tej dziwnej praktyki.
    Cóż mi po informacji że będę pracował w młodym, dynamicznym zespole - ja
    mogę pracować nawet w starym i niedynamicznym,.
    Lista wymagań najczęścniej zawiera kilkanaście pozycji - przeważnie z kilku
    odrębnych dziedzin (programista, grafik, projektant, handlowiec, tłumacz).
    Enigmatyczne stwierdzenie "Atrakcyjne wynagrodzenie" - dla jednego to będzie
    2500zł dla innego 20.000zł.

    Wszyscy pracujemy ponieważ nam za to płacą !
    Jeśli firma szuka specjalisty w jakiejś dziedzinie - który najczęściej ma
    już pracę - to czym może go zachęcić do jej zmiany ?
    Dlaczego jedna w ważniejszych informacji - która mogłaby zadecydować o
    ewentualnym aplikowaniu na dane stanowisko nie jest umieszczana.
    Nawet nie chce mi się wysyłać CV jeśli proponowana płaca jest ściśle tajna i
    nikt nie może udzielić takich informacji.
    Żadna inna forma motywowania nie jest równie skuteczna ( uścisk dłoni lub
    uśmiech prezesa, dyplom "pracownik miesiąca" - jakoś mnie nie motywują)

    Nie ma to jak przejść kilka rozmów - a na koniec dowiedzieć się że
    atrakcyjne wynagrodzenie to uwaga "2000zł brutto"
    Jeśli pracodawca ma przeznaczone 2000zł brutto - to niech to wyraźnie
    napisze - nie otrzyma niepotrzebnie 100 aplikacji.
    Czas to pieniądz - ja nie będę marnował swojego, a on swojego.
    Liczą na to że ktoś po zmarnowaniu kilku dni - machnie ręką i zgodzi się
    pracować za takie pieniądze ?

    Na monster.co.uk - przy każdym stanowisku - podane wynagrodzenie.
    Polski odpowiednik - oczywiście brak jakichkolwiek informacji.

    Czy u nas kiedyś będzie normalnie ?

    pozdrawiam
    Przemek