PracaGrupypl.praca.dyskusje › bank przekazał info pracodawcy

  • 11. Data: 2008-07-18 17:17:58
    Temat: Re: bank przekazal info pracodawcy
    Od: Romek Roman <r...@g...com>

    On 18 Lip, 19:09, sz <s...@b...no> wrote:

    > niby jaką to informację uzyskał pracodawca?
    > nazwiska i numery kont swoich pracowników? :-D

    uzyskal liste pracownikow, ktorzy nie zwrocili omylkowo przelanych
    pieniedzy
    to troche cos innego niz po prostu nazwiska i numery kont pracownikow

    Romek

  • 12. Data: 2008-07-18 17:28:00
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Romek Roman" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    On 18 Lip, 19:09, sz <s...@b...no> wrote:

    > niby jaką to informację uzyskał pracodawca?
    > nazwiska i numery kont swoich pracowników? :-D

    >uzyskal liste pracownikow, ktorzy nie zwrocili omylkowo przelanych
    >pieniedzy

    I co z tego? I tak zna tych pracownikow i ich numery kont, a takze dane
    adresowe.
    Ludzie, nie przesadzajcie. A co moze nie zwrociles nie naleznych ci
    pieniedzy?

    Thomas

  • 13. Data: 2008-07-18 17:33:41
    Od: Romek Roman <r...@g...com>

    > I co z tego? I tak zna tych pracownikow i ich numery kont, a takze dane
    > adresowe.

    gdyby bank nie wyslal tej listy, to firma nie wiedzialaby, ktorzy
    pracownicy nie zwrocili pieniedzy
    sprawa zwrotu nie powinna odbywac sie przy udziale firmy, poniewaz byl
    to blad banku (podwojny przelew) i bank powinien zwrocic sie do
    poszczegolnych osob w celu odzyskania pieniedzy

    poza tym, nie rozwazamy tutaj kwestii, czy pieniadze powinny byc
    zwrocone, a kwestie, czy bank popelnil przestepstwo udostepniajac
    takie dane

    Romek

  • 14. Data: 2008-07-18 17:49:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Romek Roman" <r...@g...com> wrote in message
    g.googlegroups.com...

> [...]
    >
    > poza tym, nie rozwazamy tutaj kwestii, czy pieniadze powinny byc
    > zwrocone, a kwestie, czy bank popelnil przestepstwo udostepniajac

    A skad wiesz, ze to byl blad banku? Moze osoby, ktora z ramienia firmy
    wysylala kase?
    Ile osob nie zwrocilo pieniedzy? I co to za firma? Nie chcialbym miec jej
    bylych pracownikow u siebie :).

    MK

  • 15. Data: 2008-07-18 17:53:27
    Temat: Re: bank przekazał info pracodawcy
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 08:48:40 -0700, Romek Roman napisał(a):

    > w zwiazkow z tym mam pytanie: czy bank mial prawo do pkt.3 tzn wyslania
    > takiej listy do pracodawcy ?

    Czy naruszył czy nie to się trzeba prawnika spytać. Generalnie to jeżeli
    poszło z konta pracodawcy x2 to jeżeli zaczęli zwracać to chyba łatwo
    dojść bez pomocy banku kto oddał a kto nie. Pracodawca i tak wie o tych
    osobach wszystko a czasami nawet więcej.
    Bank dał ciała i powinien to jak najszybciej naprawić a 'skarżenie'
    pracodawcy kto oddał a kto nie to trochę podstawówką zalatuje - no chyba,
    że to na wniosek pracodawcy taka lista.
    Reasumując oddać i zapomnieć ot wesoła historyjka do opowiedzenia przy
    piwie albo vodce ;)

    Xenocide

  • 16. Data: 2008-07-18 18:19:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net> writes:

> [...]
    > dojść bez pomocy banku kto oddał a kto nie. Pracodawca i tak wie o tych
    > osobach wszystko a czasami nawet więcej.

    A jesli z konta pracodawcy poszlo raz?

    MJ

  • 17. Data: 2008-07-18 18:29:56
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 20:19:11 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > A jesli z konta pracodawcy poszlo raz?

    To tym bardziej niech się ten bank nie pogrąża, bo jeszcze klienta
    straci ;)

    Xenocide

  • 18. Data: 2008-07-18 18:58:15
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Romek Roman" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > w zwiazkow z tym mam pytanie: czy bank mial prawo do pkt.3 tzn
    > wyslania takiej listy do pracodawcy ?

    Bank nie powinien do tego pracodawcy mieszać. Powinien zwrócić się od razu
    do "obdarowanych". Oczywiste jest, że kwota z podwojonego przelewu nie jest
    ich własnościa i powinni ją zwrócić ale to już sprawa między bankiem a nimi.
    Zawsze jest sąd dla tych, którzy kasy oddać nie chcą. Pracodawcy nic do
    tego - nawet jeśli bank podwójnie ściągnął kasę z jego konta.
    Za błędy się płaci. A błąd popełnił bank.

    JS

  • 19. Data: 2008-07-18 19:16:48
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > nic do tego - nawet jeśli bank podwójnie ściągnął kasę z jego konta.
    > Za błędy się płaci. A błąd popełnił bank.

    dokladnie, pracodawca nie jest tutaj stroną - to kwestia do dogadania
    pomiedzy bankiem a "obdarowanymi"

    czyli bank powinien napisac do ww. i domagac sie zwrotu nadprogramowo
    przeslanej kasy = kwota, numer konta i termin

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2008-07-18 19:34:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Romek Roman wrote:

> [...]
    > to blad banku (podwojny przelew) i bank powinien zwrocic sie do
    > poszczegolnych osob w celu odzyskania pieniedzy

    I ten drugi przelew bank zrobil ze swojego rachunku?
    Przeciez to bylo ze srodków pracodawcy.
    Jak nie oddadza - na rachunek z którego otrzymali -
    to nie dostana kolejnej wyplaty. Rozumiem, ze bank musi ich poprosic,
    bo to jego blad, ale nie rozumiem dlaczego firma miala by
    nie wiedziec o ewentualnych zwrotach
    bez infromacji z banku.